hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valle vgs.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Valle vgs.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  17:37:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har man 2.fremmedspråk (tysk) her?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  20:20:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Ingentysk! :) Av allmenne fag på GK er det ei økt matte (1M), gym, norsk og engelsk. Det er også 5 timerskurs i naturfag. Resten er studieretningsfag :) (Jordbruk, skogbruk, teknikk, naturforvaltning, friluftsliv, husdyr, hest osvosv. Timefordelingen står angitt på Valle sin hjemmeside: http://www.vallevgs.no
Wenche & Amber

Redigert av - Wenche=) den 06/02/2006 20:23:25 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  22:18:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk Wenche :-)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  18:26:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Virker ikke som det er så mye vits i. Hadde jo endelig funnet noe jeg virkelig ville, og som jeg tror passet for meg, men foreldrene mine har allerede bestemt skole for meg.

Ja, det gjorde de da jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg mener seriøst at man burde få velge skole selv, det er jo jeg som skal gå på skole, ikke mamma og pappa!!! Da er jo all yreksorienteringen jeg har hatt bare bortkastet da, når de "vet hva de vil med meg" *Forbanna*

Madam Fame

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  21:23:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Jobber det en Bratlien på valle vgs?
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  22:58:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner ikke navnet på alle som arbider på Valle jeg, men hva heter han til fornavn? Mulig jeg vet det da isåfall, er elendig på etternavn;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  15:53:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Virker ikke som det er så mye vits i. Hadde jo endelig funnet noe jeg virkelig ville, og som jeg tror passet for meg, men foreldrene mine har allerede bestemt skole for meg.

Ja, det gjorde de da jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg mener seriøst at man burde få velge skole selv, det er jo jeg som skal gå på skole, ikke mamma og pappa!!! Da er jo all yreksorienteringen jeg har hatt bare bortkastet da, når de "vet hva de vil med meg" *Forbanna*

Opprinnelig postet av Mari^_^

Jeg mener at de er vi ungdommene selv som SKAL velge skole. Det er vi som må gå der i tre/fire år og vi vil jo gjøre det vi har mest lyst til. Foreldrene våres er ikke oss og vi er ikke dem, heller ikke i forhold til utdanning.. Det er 100% vårt valg, vi er gamle nok til å kunne ta en avgjørelse selv! Vi trenger ikke bli behandlet som småunger som foreldrene våre på passe på konstant.

Så jeg mener du bør "kjempe" for det du vil, si hva du virkelig ønsker i forhold til vidregående skole. Det er DU som skal gå der ikke dem.

Mvh ei som gav foreldrene sine klar beskjed om at dette var mitt valg, bare mitt!

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  16:02:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ane: Takk for oppmuntringen. Jeg er klar til krig. Har noen uker på meg, og jeg gir meg ikke før søknaden er levert.

Madam Fame

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  22:05:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Han heter i tilfelle Halvdan.. Jobber på gardsbruket?
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  10:31:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Ja, det kan stemme. Jobber en som heter Halvdan oppe på Presteseter, en gård som Valle forpakter en del jord på, og har fjøs der..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  12:47:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Oki.. Kjenner bror hans fra Jønsberg landbruksskole.. Han jobber på gardsbruket der..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  16:15:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Snakket med rådgiver'n idag. Hun mente det at man nok ikke fikk samme kvaliteten på utdannelsen sin om man valgte å gå her, men jeg tror nok at man kan komme inn på universitet og studere ting som krever generell studiekompetanse, stemmer ikke det?

Hvordan er mulighetene for lån av hest her? Får man låne på skolen? Lille Miss skal bedekkes, og jeg vil helst at hun skal være hjemme i drektighetstiden sin..

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  16:30:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det er jo bare å ta påbygningskurs etterpå? Landbruksskoler er sterkt undervurdert mener jeg, alle mener at det er de "mindre intelligente" som går der, noe jeg er svært uenig i. Man kan ta flere fordypningsfag, blant anne kjemi og biolgi, og få flere realfagspoeng. Man får jo også generell studiekompetanse, og kan ta flere påbygningskurs for å oppnå spesiell studiekompetanse. ( Rett meg hvis det jeg sier er helt feil..).

Når det gjelder lån av hest på skolen, så er ikke det noen mulighet. Du kan jo evt få deg en hest på fôr gjennom skoleåret, eller bli forrytter for hester som står på skolen, eller i nærheten..:)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  16:46:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er jo bare å ta påbygningskurs etterpå? Landbruksskoler er sterkt undervurdert mener jeg, alle mener at det er de "mindre intelligente" som går der, noe jeg er svært uenig i. Man kan ta flere fordypningsfag, blant anne kjemi og biolgi, og få flere realfagspoeng. Man får jo også generell studiekompetanse, og kan ta flere påbygningskurs for å oppnå spesiell studiekompetanse. ( Rett meg hvis det jeg sier er helt feil..).

Når det gjelder lån av hest på skolen, så er ikke det noen mulighet. Du kan jo evt få deg en hest på fôr gjennom skoleåret, eller bli forrytter for hester som står på skolen, eller i nærheten..:)

Opprinnelig postet av Wenche=)

Jeg er ikke ute etter spesiell studiekompetanse, og med generell kan man vel komme inn på det meste utenom lege osv.

Kunne jo prøvd å fått meg en hest på fòr da kanskje.. Eller tatt med meg lille Miss.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 09/02/2006 16:47:56 Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2006 :  19:05:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Du kan låne hest av meg vettu, hvis vi kommer inn begge to da ;) Da kan jeg ha med begge frøknene mine =)
hehe, her legger vi planer fort ja(altfor fort...)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.