hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valle vgs.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Valle vgs.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  19:17:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er interessert i å gå her.

Noen som har gått her/går her? Hvordan var det?

Fint å kunne kombinere fordypning i hest med generell studiekompetanse!

www.hestene.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  22:16:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Skriv en mail til Jalla, hun har gått der ;-) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  22:33:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skriv en mail til Jalla, hun har gått der ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Takk for tipset ;)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  00:24:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Wenche=) går der, har hørt med henne selv :)
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  00:44:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Du kan prøve å spørre innehaverne av disse vipene hvordan de trivdes iallfall:
Stjarni & Nan Mina går grunnkurset nå.
_Camilla_ Camilla er muligens ferdig nå, men hun har iallfall gått der *presenil*

Ellers har jeg hørt mye positivt om opplegget.
Vil forøvrig bare advare mot at Lena er "værste råneplassen noensinne" sånn ca...så om drømmemannen er en sånn med bil som er modifisert, har sotete ruter, og gjerne neonlys under (eller jeg vet ikke om de har kommet så langt), så kan man jo få enda mer ut av å gå på skole der enn bare utdanninga;-) *hihi*
(ja, jeg kommer fra et lite tettsted ikke langt unna Lena, og har selv gått på videregående der, men ikke på Valle).

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  11:47:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Guro: Råner ja.. Hehe..

Har lyst til å gå der slev, i og med at man faktisk får generell studiekompetanse av å drive med hest..

Guro
» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  15:12:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det positive og negative på en gang er jo at ridning og hesteaktivitet foregår på Starum. Som kjent er de noe konservative der oppe. Men langt de felste lærer jo å ri:-), så får man velge å lukke øynene litt for at de har et hestehold som mange her inne ikke vil se på som optimalt.
De har fine fasiliteter for det meste av ridning og kjøring *thumbs up*. Feltrittbane (som jeg bare har kikket på) To ridehus av god kvalitet, utebaner osv.

Enda viktigere: jeg har hørt masse positivt om lærerene på Valle, de er visst flinke mange av dem :-) Det er jo der dere skal være mesteparten av skoletiden:)

Det som sikkert kan bli både litt tøft, litt artig og ganske masse kjipt er å bo på internatet der hele uken. Det er faktisk ikke sååå artig å skulle vaske klær, styre penger osv. at det gjør noe, men det er kanskje en liten pris å betale om man vil ha generell studiekompetanse.

Men Mari, du har jo pratet om å bli veterinær (om jeg nå ikke husker helt feil, da er det lov å koble det opp mot at jeg stadigvekk oppfører meg litt som om jeg skulle være presenil:-S), og da må du ha spesiell studiekompetanse, det tror jeg ikke man får på Valle. Dvs at du må ha litt matte og kjemi, enkleste veien da er å gå allmennfag.
Men dette må du jo selvsagt bestemme selv :-) Tenkte bare det var greit å minne på at man ikke alltid kommer inn med generell studiekompetanse.

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  15:41:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Guro: ja, jeg har snakket om det, men som Formosissima sa, jeg kom til å ombestemme meg flere ganger før jeg valgte noe. Jeg har mer interesse for samfunnslære og naturfag, og de fagene kan man ta der, i tillegg til matte

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  15:53:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Ut i fra det jeg har hørt om Valle høres det veldig bra ut, eneste problemet mitt er at jeg bor i Akershus og Valle ligger i Oppland, men skal nok få det til! Må prøve i hvertfall.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  18:20:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bor man på internat alle 3 årene, eller må man skaffe seg hybel etter 1 år?

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  20:05:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Vi kan flytte på hybel sammen Mari! hehe, du også Helle =)
Har nettopp skrevet til Utdanningsdirektoratet for å be om skoleplass på Valle(bor i Hedemark...blæ)
*håpe på plass*

Slik jeg har skjønt det kan man bo på internat alle årene, går jo an å flytte på hybel hvis man føler seg klar for det etter ett eller to år..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  20:38:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ane,Blida&Brana

Hadde vært gøy det ja

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  20:40:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ane,Blida&Brana

Hadde vært gøy det ja

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Hadde vært gøy ja

Skal snakke med rådgiveren i morgen.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  22:36:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har så inderlig lyst til å gå her, siste hinder er foreldrene mine, hehe..

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  23:03:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Tjohoo:D

Vel, jeg må bare slenge inn masse godord og ros til Valle, det er en helt super skole, og jeg vil virkelig råde dere til å begynne der. Dere vil ikke angre :) Man kan bo på internatet i 3 år, men de som har bodd der i 2 år er rimelig lei, så de fleste får seg en hybel et annet sted når de begynner på vk1. Men det er veldig lettvint å bo på internatet på Valle, man får jo laget all maten, 4 ganger om dagen, bredbånd på rommet osvosv :)

Vel, Lena er kanskje rånernes "by", men det er mange ålreite folk der, man MÅ ikke henge sammen med rånerne, finnes så ufattelig mye annet å gjøre, hehe;)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  07:40:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Wenche: Da er det godt mulig jeg begynner der :-) Kanskje tar jeg med meg en hest også. Foreldrene mine er på gli :-D
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.