hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dette kan da ikke være bra?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Dette kan da ikke være bra?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  17:28:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Mari : Har ikke du mulighet til å ta deg av hesten da ??? Stakkars ponny
Beate & Alger Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  18:38:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mari : Har ikke du mulighet til å ta deg av hesten da ??? Stakkars ponny

Opprinnelig postet av Krogstad

Har allerede en på fòr, og disse står veldig langt fra hverandre, så jeg skal først prøve å snakke med eieren. Det er ikke bra nei. Jeg visste at han sto mye inne, men jeg var ikke klar over hvor ille det var...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  11:35:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg ville ringt inn en anonym telefon til mattilsynet, slik at de kunne kommet på et uanmeldt besøk å se.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  11:44:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vil drøye det bittelitt. Skal prøve å få eieren til å sette han ut først. Men det som er problemet her da, det er at jeg bare er en liten "drittunge" i deres øyne, så om jeg ikke lykkes skal jeg få en voksen til å spørre.

Kurre

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  12:24:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mattilsynet kommer ikke uanmeldt før etter de har vært der flere ganger.
De har plikt til å varsle.
Har hørt om de som har fått et par timers varsle,men også de som får 2 dager,så de virkelig har tid til å kamuflere og rydde opp...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  13:10:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har hørt om de som har fått et par timers varsle,men også de som får 2 dager,så de virkelig har tid til å kamuflere og rydde opp...

Opprinnelig postet av Kurre

Uff, da kan de jo rydde opp som bare det da, og slenge ponnis ut på beite.. Uff.

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  14:17:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff, det er ikke så enkelt å si ifra for meg, men jeg skal gjøre noe med saken.

Skjønner deg godt Mari! Dette er IKKE enkelt!!
Bra at du tenker at du vil snakke med folka før du begir deg ut på noe "større"! Lykke til er alt jeg kan si!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  15:34:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Andrea: Takk for det.

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  20:56:40  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
den stakkars hesten blir jo ødeliagt viss han står sånn...eg synnest litt synd på hestar som bare får gå 2-3 timar ute om dagen og resten inne i stallen. hesten lever jo som ein høyball..bare står der liksom.. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  00:39:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan bare si en ting... Er man en sann dyrevenn så ordner man dette på en fredelig og diplomatisk måte. Bedre med godvilje fra eier enn motvilje... Og får du motvilje så er det bare å ta en telefon til dyrehelsetilsynet og kanskje lokale avisa..

Stakkars dyr...får lyst til å dra dit selv.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  01:35:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stakkars ponnis...
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 06/02/2006 :  12:06:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville først tatt en prat med eieren, og hvis det ikke hadde blitt annerledes hadde jeg ikke nølt med å ringe dyrevernet. Du trenger ikke si hvem du er om du bare tipser, ikke anmelder.

Har selv gjort dette flere ganger. I noen tilfeller får dyra det bedre, andre ganger skjer det ikke noe. Men da har man i hvertfall prøvd å hjelpe!

Lykke til
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  13:41:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kurre

Dette stemmer ikke!

Mattillsynet har ingen som helts plikt til å varsle en sjekk før de kommer,de kan dukke uanmeldt opp når det passer dem. De har også plikt til å sjekke ut en "bekymrings-meldig" som de får inn,enten fra vetrinær eller en som ringer inn...

Hvordan jeg vet dette?

For det første har jeg en bekjent som er leder for mattillynet på Asøky.
For det andre har vi selv hatt besøk,og de kom uannmeldt etter de hadde mottatt en bekymrings-melding.

For vår del var det hele bare ubehagelig,men ble fort løst opp i. Vi hadde en periode en rusmisbruker som via barnevernet hadde fått plassert hesten sin på gården hos oss.Vi skulle da følge jenta opp. Men det skar seg,hun begynte ruse igjen,flyttet etterhvert hesten etter pådriv fra meg...og en mnd etter hadde den stått på samme beite hele tiden,uten ettersyn.
Vi ringte inn en bekymringsmelding,og dagen etter kom de. De kontaktet deretter vetrinær,og hesten ble fjernet på dagen.
Jenta ringte så inn oss til mattillsynet for å hevne seg...

Men det er i det minste ikke alle som har papirer på at dyrene har det bra...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  18:41:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Dette er ikke lov!! Men snakk med eieren først. Ta så en telefon til mattilsynet hvis det ikke skjer noe. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  18:44:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
De hørte ikke på meg, men jeg sa fra til naboen, som varslet dem om hva han mente. De har nå satt han ut, men skal vente og se. Tviler på at han får stå ute særlig lenge.
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.