hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg falt av hesten!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Jeg falt av hesten!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  15:11:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, har veeeldig dårlig balanse. Faller av støtt jeg! Har ikke falt av fernando enda da. Tror at hvis det går lenge uten at man faller av så virker det veldig skummelt. Tihi.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  15:29:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kommer nok aldri til å bli noen god rytter jeg da, for det går ikke an å ramle av pånnisen min, hun stopper hvis rytter mister balansen

Opprinnelig postet av Natalie_S

Ønsker meg en sånn hest.......

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  15:40:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
hooh, jeg har hatt mange morsomme fall har heldighvis kommet forholdsvis uskadet fra dem.

kan fortelle om et:

i fjor vår var jeg å vennida mi ute å rei, det var sol og varmt i lufta. hestene var ganske late å sløve den dagen. vi galloperte rolig ved siden av hverandre på lange tøyler mens vi konsentrerte oss lite om ridningen og mere om å snakke tull. det var jorder på begge sier av vegen, det ene var pløyd og det var en ganske dyp grøt på siden av veien. jeg tror Tilja klarte å sovne mens hun galloperte ellernoe, i hvertfall klarte hun å snuble ut i grøfta og lande på ryggen. det ble jo en ganske brå stopp så jeg tok salto over salhornet og føk over hodet til Tilja jeg kom meg oppigjen, men det gjorde ikke Tilja. tror hun syns det var behagelig å ligge der, for hun prøvde ikke heller. hva gjør man med en hest som ligger på ryggen i ei grøft uten å vise intresse for og komme seg opp igjen? venninda mi begynte å dra i hodelaget å jeg klasa hesten på rompa, etterhvert rullet hun sakte over på magen å reiste seg opp, akkurat som det var helt normalt å ta seg en siesta i grøfta på en varm vårdag?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  15:57:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, stakkar deg lino. *Synes-synd-på-deg* God bedring!!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  16:01:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hooh, jeg har hatt mange morsomme fall har heldighvis kommet forholdsvis uskadet fra dem.

kan fortelle om et:

i fjor vår var jeg å vennida mi ute å rei, det var sol og varmt i lufta. hestene var ganske late å sløve den dagen. vi galloperte rolig ved siden av hverandre på lange tøyler mens vi konsentrerte oss lite om ridningen og mere om å snakke tull. det var jorder på begge sier av vegen, det ene var pløyd og det var en ganske dyp grøt på siden av veien. jeg tror Tilja klarte å sovne mens hun galloperte ellernoe, i hvertfall klarte hun å snuble ut i grøfta og lande på ryggen. det ble jo en ganske brå stopp så jeg tok salto over salhornet og føk over hodet til Tilja jeg kom meg oppigjen, men det gjorde ikke Tilja. tror hun syns det var behagelig å ligge der, for hun prøvde ikke heller. hva gjør man med en hest som ligger på ryggen i ei grøft uten å vise intresse for og komme seg opp igjen? venninda mi begynte å dra i hodelaget å jeg klasa hesten på rompa, etterhvert rullet hun sakte over på magen å reiste seg opp, akkurat som det var helt normalt å ta seg en siesta i grøfta på en varm vårdag?

Opprinnelig postet av mariie.

Hehe, hester er late dyr Bare noen nevner sol og varme gleder jeg meg fryktelig til sommeren...Så lenge igjen...

Gå til toppen av siden

Josephine87

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  18:33:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt det ikke bare er meg som ler når noen andre detter av, Torhild.
Jeg klarer bare ikke holde meg, jeg ler så jeg griner, og ler gjerne når jeg også detter av, selvom det er lenge siden sist (bank i bordet).

Noen fler som har dette "problemet"
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  19:11:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Godt det ikke bare er meg som ler når noen andre detter av, Torhild.
Jeg klarer bare ikke holde meg, jeg ler så jeg griner, og ler gjerne når jeg også detter av, selvom det er lenge siden sist (bank i bordet).

Noen fler som har dette "problemet"

Opprinnelig postet av Josephine87

OH YEAH! Ler av folk som faller av (etter at jeg har spurt om det gikk bra, selfølgelig) og når jeg selv faller av. Ridde en shettis for noen måneder siden, og jeg falt av tre ganger. Lenge siden jeg har ledd så j*v*g.. Ont var det, men det var mer komisk!

Og spesielt ler jeg hvis noen eller jeg sklir på isen. Hohoho!

Lino: Jeg ble redd da jeg såg bilde ditt. Trodde beinet var knekt og stakk ut, og lurte på hvorfor du ikke hadde gips på.. Men så leste jeg teksten.. *Flaut*

-Marte Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  19:27:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Har aldri hatt noen alvorlige fall/skader men det har hendt seg at både rytter og hest har havnet ute i grøfta sammen...Ikke spør hvordan det gikk til, det vites ikke...
Har også et svalestup over hodet på hesten i full galopp nedover bakken... Eneste jeg husker derfra er at jeg satt oppe ved ørene på stakkars ponnin...

Nei, skikkelige skader etter fall har jeg helsogvis til gode. Men det kommer nok ;)

God bedring Lino! Håper det går bedre med deg =)

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  20:00:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror at hvis det går lenge uten at man faller av så virker det veldig skummelt. Tihi.

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Hehe, sånn var det med meg, helt til julaften..Jeg trodde det var såååå vondt å falle av, for jeg hadde jo ikke falt av en hest på ca. 5-6 år. Det som skjedde i jula var at: Jeg og familien var på koppang hos farmor i jula, og vi har en gammel stall/låve, som ei vi kjenner har hestene sine i. jeg, Camilla(som hun heter) og ei til, skulle ri i full galopp, på en gammel traver..Å fyyy det gikk fort! Stikbøylene var glatte, og bena mine skled ut av de. hode mitt lå å rista neddi manen på hesten, og jeg tenkte; Palle kommer til å trampe meg ned, Palle kommer til å trampe meg ned..Så lå jeg i snøen å så på hesten løp i full galopp vidre uten meg Men det var morsomt å falle av Camilla fanga hesten
og jeg skritta han hjem igjen, mens Camilla gikk ved siden av. ( Vi bytta på å ri Palle, hesten)

Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  21:02:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vel, for meg var det vondt. Jeg gikk rett gjennom et gjerde og rullet videre ned en asfaltert liten vei, har sannsynligvis slått hodet mitt ganske kraftig.
I dag har jeg smerter i nakke, høyre skulder, høyre arm, høyre bein og ribbebeina på høyre side. Men det kunnet gått mye verre :)

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  21:24:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg har ramlet av i alle retninger.. Men det værste er ett arr på ca 15 cm på skulderen etter at jeg knuste den.. Jeg lærte og fly!! Har hatt det siden jeg var 15, det var min kjære lille hest som heiv meg veggimellom nedover et jorde. Vennina mi lo så hun trodde hun skulle dø. Det er greit og le!

Jeg lo alltid av min far og han lo av meg .. Så folk trodde vi var gale..

Herremann Lino det er bra du er her ennå!! Hørtes virkelig ikke noe godt ut!!Det er det jeg sier man skal bruke hjelm uansett hvor snill eller hvor godt man kjenner hesten!!´

her kan dere se.. skryte skryte

mvh Mia.....
Redigert av - Goytil den 03/02/2006 13:41:28 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  14:12:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Stakkars deg Lino. God bedring
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 03/02/2006 :  20:36:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
heij jah:P jeg har falt av hesten (for hesten minj=)) mangen ganger, ein gong i galopp, men kolles jeg fikk te d er litt rart..hehe, han sprang jo videre, mn faktisk så er han lert opp te og vente så han stoppa i en sving og venta der=) og andre gongen så galoppert vi i samla galopp på ein skoksveij (kjempe fin veij) åsså nett foran svingen var d dåtte et tre foran så jeg fikk jo ikke til og stoppe så d endte med at vi begge for inni busken(treet med mangen greiner i) og satt fast inni der, han sto der berre og skjalv og jeg hadde vondt så berre d, mn jeg fikk han ut, mn han hadde heldigvis ikke skada seg..=)=)=)=)=)D e veldig bra og lær opp hestan te og veint når du dett av..(han gjor d ikke når d var ei vennine av meg som ikke bur langt herfra(heltime), mn hu va jo redd stegg da, så når hu datt av så sprang hain bort..så hain vente jo itj på all..heldigvis har jeg aldri fått ondt noen plass når jeg har falt avMn ein gong han trampa på meg (AAUU) så vart i blå der han trampa på meg, og jeg har ennda dn blåflekken jaja... Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  22:19:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
heij jah:P jeg har falt av hesten (for hesten minj=)) mangen ganger, ein gong i galopp, men kolles jeg fikk te d er litt rart..hehe, han sprang jo videre, mn faktisk så er han lert opp te og vente så han stoppa i en sving og venta der=) og andre gongen så galoppert vi i samla galopp på ein skoksveij (kjempe fin veij) åsså nett foran svingen var d dåtte et tre foran så jeg fikk jo ikke til og stoppe så d endte med at vi begge for inni busken(treet med mangen greiner i) og satt fast inni der, han sto der berre og skjalv og jeg hadde vondt så berre d, mn jeg fikk han ut, mn han hadde heldigvis ikke skada seg..=)=)=)=)=)D e veldig bra og lær opp hestan te og veint når du dett av..(han gjor d ikke når d var ei vennine av meg som ikke bur langt herfra(heltime), mn hu va jo redd stegg da, så når hu datt av så sprang hain bort..så hain vente jo itj på all..heldigvis har jeg aldri fått ondt noen plass når jeg har falt avMn ein gong han trampa på meg (AAUU) så vart i blå der han trampa på meg, og jeg har ennda dn blåflekken jaja...

Opprinnelig postet av I_love_stegg

Huff, klarer ikke lese vhva du skriver jeg For det første skriv bokmål/nynorsk og det kan være en god i det og se over etter skrivefeil og!

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  19:32:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
fall ja...det har jeg hatt mange av...og som regel resulterte det i hjerne rystelse...

bortsett fra engang da jeg tok salto over hodet til hesten og landet på rumpa oppå en mosedott med masse snø...

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.