hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - skeiv panneakse- gode tips?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 skeiv panneakse- gode tips?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

kjersti *

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  17:42:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
min kjære lille unghest har i det siste funnet en ny løsning for å slippe unna litt arbeid. Han begynte etter jul å gå med skeiv panneakse uten å stille seg i nakken. Vi trener vanligvis en gang i uken for berider og dette har vært det store temaet på timene i det siste. ved å gi mer støtte for utvendig og følge med på om ørene er på samme høyde hele tiden virker det som det går i riktig retning. Men nysgjerrig som jeg er lurer jeg bare på om det er noen som har gode tips på hvordan man unngår og får bort dette?

Destrier

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  08:41:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Hva mener berideren du rir for at du skal gjøre? Helt konkret.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 02/02/2006 :  18:28:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hvis jeg forstår rett, så følger mulen med ledende tøyletak , men ikke nakken?
Høres jo rett og slett ut som om han er stiv, og har problemer med å bøye seg. Kanskje dere må gå et steg tilbake i utdannelsen, og rette opp problemet. Altså kreve mindre av andre ting som samling, osv helt til han bøyer seg riktig igjen. Keep it Simple:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  10:07:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hiero har allerede lagt det av seg, det kom bare som svar når han ikke fikk nok støtte til utvendig tøyle når vi kom ut av hjørne, el volte :) så det er/var ikke noe stort problem. tingen er at han ikke har kommet så langt i utdannelsen ennå. vi jobber ca på et fireårsnivå, jobber med tempo, rytme, styrke, kordinasjon og har så vidt begynt å forlange at han bøyer seg litt i kroppen.

la ut dette spørsmålet fordi det rett og slett er noe jeg har lurt på, jeg har aldri hatt dette problemet før, så har aldri fått noen andre tips enn at man må følge med at ørene er i samme høyde....
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 08/02/2006 :  19:23:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Bra det ordnet deg da!
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 10/02/2006 :  23:38:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjersti: Bra du fant den rette løsningen. Når bare nesa følger med tøylen, og ikke pannen, kan det være fristende å prøve å lede mer med tøylen. Men, det er jo egentlig den motsatte tøyen hesten ikke følger, den utvendige i ditt tilfelle.

Har selv en hest som er ekspert på å finne utveier ;)
Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 13/02/2006 :  09:08:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe :) godt det er flere enn meg med slik hest, han er ung, men han begynner å bli stor og sterk nå vet du så da må ting testes ut Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 13/02/2006 :  10:00:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://photobucket.com/albums/a40/Muntigomp/?action=view¤t=Linda___Rover2.jpg

Litt problemer vi også meget tydelig her.

Her driver vi å øver oss på piaff i April 2005.

Redigert av - munti den 13/02/2006 10:05:18 Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 16/02/2006 :  22:32:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hehe :) godt det er flere enn meg med slik hest, han er ung, men han begynner å bli stor og sterk nå vet du så da må ting testes ut
Opprinnelig postet av kjersti *

Joa. Bortsett fra at noen hester antagelig er unge hele sitt liv ;) (Min er 10...)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  00:05:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå er vel dette problemet løst, og årsaken til at en hest går med skeiv panneakse kan være mange. Men en årsak kan være at hesten enten er skjev i kroppen. Enten rent skjevt bygd, eller med låsninger som gjør at hesten er skjev (dette kan til en viss grad rettes på). Det er også mulig at hesten ikke er i korrekt balanse, at balansepunktet faller på feil sted, slik at hesten selv velger å stabilisere seg ved å legge panneaksen skjev.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.