hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Se på disse.... Uff, uff og uff..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Se på disse.... Uff, uff og uff..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bustetrollet

Skrevet - 01/02/2006 :  18:27:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

om du setter en av disse menneskene i en padock med en hest, ingen form for hjelpemidler, hva ville skjedd da...?
Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Satte og tenkte på det samme selv, faktisk.
Eller på boksen. Disse hestene får vel ikke daglig stell?
Ser bare får meg en møk og betonglagt stall med skitten sagflis, der hestene står inne hele tiden og spiser sin egen dritt..
Og når noen kommer inn døra så hummrer hestene og vil ut, kkurat som et fengsel.
Blir salt på med gammle saler som ikke passer pg blir irdd hardt, satt inn på stallen og råttner bort.

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  19:00:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ALDRI har behandlet min hest på denne måten...ALDRI så mye som i nærheten, og det plager meg til hjerteroten at noen fatkisk gjør det, men en kan undres om hvor riktig/galt det faktisk er å putte dette harde og kalde stålet inn i den sensible og sårbare munnen.

http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57&id=181
http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57&id=184
http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57&id=189

Opprinnelig postet av oleo

Det værste å se er den hvite hesten i spann... Selv med blod dryppende fra munnen har han toppede ører... Stakkars godmodige dyr. Gjør så vondt å se slik at jeg føler en slags kvalme inni meg.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  19:09:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
En som sier her at en skal ri med det svakeste bitte en har?
Jeg vil no si det er bedre å nesten ikke ta i ett sterkt bitt enn å hale å dra i et svakt.. Men det er no min mening:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  19:56:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Men om man reiser rundt å titter litt på ryttere som varmer opp før stevner, ser man faktisk en del stygg ridning og hester som gaper sånn...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  20:46:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm... Jeg skjønner ikke helt hvordan den hesten i troikaen kan blø så mye. Enten må den ha bitt seg selv, eller så har den snublet tror jeg.
Jeg kan ikke forstå hvordan det er direkte "menneskeskapt".

Renate
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  21:57:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
snakker om flinke ryttere,dere? det der er helt respektløst og jævlig. burde skamme seg
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  22:34:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjør vondt helt inn i hjerterota å se disse bildene,stakkars uskyldige dyr. Dyreplageri av verste sort,vi lever i år 2006..

Kopi av melding:
Men om man reiser rundt å titter litt på ryttere som varmer opp før stevner, ser man faktisk en del stygg ridning og hester som gaper sånn...

Ikke bare under oppvarming,har vært på flere stevner der ubegrunnet tøylebruk og ditto avstraffelse har vært brukt. Ser ofte ponnier og hester som febrilsk prøver å slippe unna bitt og ryttere som aldri skulle ha tatt i noe sånt. Synes det er fælt å se uvørne unger (og voksne) på stevner med skarpe bitt,sporer og pisk i sprangklasser,spesielt når ponniene begynner å vegre og adrenalinet koker..
Har også lagt merke til en del mindre pen dressurridning i det siste.
Synes det bør slås hardere ned på dette,og det bør svi.
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  15:32:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rister bare på hode mens tanken om hvor en forferdelig verden vi lever streifer hodet mitt - Nok en gang...
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  18:04:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Usj, blir kvalm, jeg... Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 02/02/2006 :  19:37:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen ganger blir travsporten hetset på grunn av hard tøylebruk,men jaggu meg er det mye stygt innenfor ridning oxo.En metode som gjør at hestene gaper er saksing med tøylene og det kan man se overalt,helt ifra ridetimer til internasjonalt nivå.Vi må huske at munnen til en hest er noe av det mest følsomme på kroppen dens.Huff og huff,får vondt av sånt jeg:(
Ride with the wind Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 02/02/2006 :  20:02:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
grusomt.kan ikke være særlig klok di folka dær... Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  20:12:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ang. det med stevner, så ei jente som red en stor hest (hesten 168cm, jenta ca 160cm). De hoppa et lite oppvarmingshinder på 40cm. Hesten overhoppa og jenta datt av. Da sa de som sto rundt at hesten kasta jenta av! Da var det noe som reagerte inni meg. Hesten kasta ikke jenta av, hun datt av grunnet manglende balangse og medfølging i spranget. Tror det er blitt litt mer sånn at det er hesten som gjør alle feilene. Rytteren har liksom ingenting med hestens oppførsel og gjøre?!?!?!?!? Nei, hold deg til det svakeste bittet/hjelpemidlene du kan på hesten!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 03/02/2006 :  00:25:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Huff... så absolutt ikke bra ut Blir kvalm når jeg ser sånt.. På det ene bildet så ser det ut som om underleppa til hesten er surret med en tråd, hva skal det være godt for?

Edit: skrivefeil

Opprinnelig postet av tebj0

Den tråden er nok en variant av en sånn tungestrikk som av og til blir brukt på løpshester for å hindre dem i å svelge tunga si så de blir kvalt. Lite hyggelig metode.. Bedre enn at de kveles selvfølgelig, og strikken fjernes øyeblikkelig etter løp. Har dessverre hørt om episoder der hester har fått strikk rundt tunga, og noen har "glemt" å fjerne den.. Blodtilførselen i tunga har da blitt avstengt så lenge at den rett og slett har falt av...

Ellers så har jeg sett disse sidene før, men de blir jo ikke noe mer hyggelige av den grunn.. Fins utrolig mange uvettige ryttere der ute.. Men når vi alle tenker med oss selv så har vi ganske sikkert tatt litt for hardt en eller annen gang alle som en.. Noen av de bildene er kanskje litt overdrevne, tatt i en litt ekstrem situasjon. Såkalt "uheldige" bilder, jeg tror nok endel av de rytterne kanskje ikke til vanlig rir sånn, men at bildene ble tatt akkurat på det punktet da ting gikk litt galt.

Jeg skal iallfall ikke sitte her og påstå at jeg aldri i hele min rytterkarriere har tatt for hardt i en hestemunn.. Selvfølgelig ikke med hensikt og vilje, men alle gjør feil. Håper og tror at også noen av disse bildene er tatt i slike situasjoner. De mest ekstreme bildene med blødende hestemunner taler nok en annen historie riktignok..

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 03/02/2006 :  01:23:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jeg har nok også tatt for hardt i hester en del ganger opp igjennom årene..
Men vi innrømmer det iallefall.Og prøver å gjøre noe med det. Verre med de som driter i hvordan hestne har det.Og bare rir for gø... Noen som har sett disney-produksjonen av Black Beauty? Utrolig hvordan folk kan behandle en stakkars hest...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 03/02/2006 :  01:39:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Vil bare legge til et sitat fra haute-ecole.ru:
"And though I feel shame and pain in my heart for my past deeds, I hope that my repentance and a sincere wish to change myself and the world will outweigh my sins on the balance of good and evil. I try to do my best in an attempt to make horses’ life better. "

Sånn cirka tenker jeg og!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.