hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Se på disse.... Uff, uff og uff..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Se på disse.... Uff, uff og uff..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

oleo

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  01:34:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ALDRI har behandlet min hest på denne måten...ALDRI så mye som i nærheten, og det plager meg til hjerteroten at noen fatkisk gjør det, men en kan undres om hvor riktig/galt det faktisk er å putte dette harde og kalde stålet inn i den sensible og sårbare munnen.

OBS: Kan inneholde støtende bilder.

http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57&id=181
http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57&id=184
http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57&id=189

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 01/03/2006 19:17:29

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  08:04:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vært oppe en tråd med lignende bilder for ikke så lenge siden, og ja - det er helt forferdelig.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 01/02/2006 :  10:44:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff... så absolutt ikke bra ut Blir kvalm når jeg ser sånt.. På det ene bildet så ser det ut som om underleppa til hesten er surret med en tråd, hva skal det være godt for?

Edit: skrivefeil

Redigert av - tebj0 den 01/02/2006 10:45:04 Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  11:01:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Æsj.....at folk ikke har mer respekt for disse flotte dyrene.Stakkars. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  11:46:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Wææ.. Fikk frysninger på hele ryggen av det første bildet.. Noe mer vil jeg ikke se :(:S Fælt!
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  11:47:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei...så grusomt at det går ann å ha samvittighet til det der det kan jeg ikke forstå!!! stakkars hester!!!!:(
mvh kristine og sabina

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 01/02/2006 :  13:12:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Er det rart mange av oss "roper" -IKKE SETT STERKERE BITT PÅ!!! ??
Leste nettopp på hest.no at Kielland kommenterte rollkür, og noe som er mer vanlig sånn som jeg forsto: Å vri hakekjdet på kandarbittet så hesten skal "gå penere" med hodet. Dette er proffe ryttere det er snakk om som gjør sånt. Ufattelig

har nettopp bestilt filmen han russeren har laga. The Horse Encyclopedia. det er en dokumentar om hvordan mennesker opp igjennom årene har brukt diverse metoder for å temme hestene, og tvinge dem til ågjøre diverse ting.

Han er jo helt fanatisk imot bitt denne mannen, tror ikke jeg kommer til å skifte mening ang mitt bittbruk da.
Rir uten nesereim, og prøver alltid å ta så lite som mulig i bittet. Tar jeg for mye, gaper Matilda og sier at au, dette var vondt. Når jeg red med achen-nesereim før, ante jeg jo aldri hvis jeg tok for hardt. Har fått noen aha opplevelser på hvor lite som skal til før hesten reagerer på bittet.

Får dårlig samvittighet noen ganger for at jeg ikke har brukt mitt eget hode og bare gjort som mine trenere har bedt meg om. Rei før med bare høy nesereim, men på et kurs sprang hun litt i traven (var litt lite muskler på henne da) og treneren min ba meg sette på nedre nesereim sånn at hun ikke gapte når jeg skulle bremse henne... Jeg skulle hatt en smekk for at jeg gikk med på sånne snarveier. Nå har jeg startet fra bunnen igjen. Vi skal være enig om at her skal det traves sakte, jeg skal ikke tvinge henne mer

så det så

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 01/02/2006 :  14:44:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kikket litt på dei andre bildene på denne siden også og legg merke til ansiktsuttrykkene på rytterene? Det ser jo virkelig ut som om dei koser seg på hesteryggen... NOT!!! Kjenner jeg blir sint når jeg ser sånt...

http://hauteecole.ru/en/horse_trade_union.php?sid=57&id=187

edit: glemte linken

Redigert av - tebj0 den 01/02/2006 14:52:15 Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  14:48:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
så j***** hestene blør jo i munnen stakkars!!!!! att det virkelig går ann!!! disse folka som gjør sånt med hestene sine skulle fått prøvd det selv hvordan det er Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  15:06:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Huff, mye stygg ridning
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/02/2006 :  15:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Før man begynner og lage lover om at hesten ikke skal stå på spilt, ikke alene, og bli skodd med en faglært hovslager så syns jeg at dette er noe man bør ta hånd før noe som helst annet.
Her får hesten varige skader for livet. Helt forferdelig!

Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  15:52:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, forferdelig trist! Maktmissbruk. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  15:56:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg skjønner ikke at rytterne/hesteeierne eller menneskene som ser dette gjør noe?? dette er helt forferdelig!! om folk må gjøre hesten vondt for å få hesten til å gjøre det man ber om, er det noe som er veldig, veldig galt!!

om du setter en av disse menneskene i en padock med en hest, ingen form for hjelpemidler, hva ville skjedd da...?

jeg tror slike mennesker har et sterkt behov for kontroll, og føler seg mektige når de kontrollerer et så stort dyr med tvang... jeg syns det er feigt!

men å se et menneske jobbe med en hest i full harmoni, at en person får hesten til å jobbe for at hesten vil jobbe, uten å bruke vold eller tvang, det er for meg en person å se opp til...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  16:55:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff!!!
Triste greier...
Satt akkurat og tenkt på hvordan Bella og jeg jobber sammen...
Nå er hun "bare" hobby\arbeidshest når jeg trenger hjelp til noe. Resten av tiden er hun kun hest sammen med Furua.
Er sikkert noen som syns dette er helt feil, men dem om det...

Nå har jeg hatt henne i litt over ett år, og kanskje brukt henne tilsammen 4 mnd...
Men vi jobber godt sammen.
Jeg kjører stort sett kun med grima og stemmen min.
Og hun hører på meg;-)
Det er så deilig å se at hun lytter til meg, og lyder stemmen min.

Men nå kan man vel være like ille med et hodelag uten bitt...
Er jo den berømmelige hånden som bestemmer hvor sterk virkningen blir.
Gå til toppen av siden

hanfla

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  17:53:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff..!!! sånt er søren meg helt J*****.!! fatter ikke at noen får lov til å behandle hestene sine sånn
enig med deg kristine og rosita..! sånn burde være første prioritet..!

Orker ikke å se på mer, blir helt lei meg her...
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  18:03:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff, nei slike skulle IKKE fått hatt hest. Det er faktisk ikke bittene det kommer an på, men hånden som holder i dem. Yepp, slikt skulle vært førsteprioritet.

Edit: ri med det mildeste bittet du kan ri hesten din på, kandar er greit når du skal ri middels dressur, men det skal brukes med andakt!

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.