hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - utstilling
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 utstilling
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

linki

Skrevet - 01/02/2006 :  00:51:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke stilt ut hest før.

Hvordan er det hvis man stiller ut drektige hopper?
Har hørt at de slipper og ta rideprøve/kjøreprøve?

Hvordan er det med de som har føll v foten?

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  00:57:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kva slags rase? Det er ganske vesentlig å vite for å kunne svare på spørsmålet ditt.

Her kan du sjå kva slags krav det er til bruksprøver for dei ulike rasene.

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 01/02/2006 :  01:34:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte på Welch Mountain, haflinger, fjording, shetis. Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 01/02/2006 :  01:39:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så de må ta kjøreprøve/rideprøve selv om de har føll v foten eller er drektig? Jeg synes det ikke stod noe om det? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  07:54:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg mener å ha hørt at de slipper bruksprøve om de er synlig drektige eller har føll ved fot.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  13:45:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så de må ta kjøreprøve/rideprøve selv om de har føll v foten eller er drektig? Jeg synes det ikke stod noe om det?

Opprinnelig postet av linki

Dei må ta bruksprøvene som er bestemt for den enkelte rase ja, uansett drektighet, føl ved fot. Dersom den ikkje har hatt prøve tidlegare.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  13:47:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg mener å ha hørt at de slipper bruksprøve om de er synlig drektige eller har føll ved fot.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Stemmer nok ikkje. Eg har sett ein heil del hopper med føl ved fot som tar køyreprøver.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  13:48:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Så de må ta kjøreprøve/rideprøve selv om de har føll v foten eller er drektig? Jeg synes det ikke stod noe om det?

Opprinnelig postet av linki

Dei må ta bruksprøvene som er bestemt for den enkelte rase ja, uansett drektighet, føl ved fot. Dersom den ikkje har hatt prøve tidlegare.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Så de må det? Jeg mente at de kunne slippe jeg, om de var synlig drektige eller hadde føll ved fot. Jaja, jeg retter meg etter det du sier Lucinda, du har bedre greie på det enn meg.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 01/02/2006 :  19:51:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja jeg har hørt det jeg også, at man kan slippe det hvis hun er høydrektig el har føll v foten.

Så man må gjøre det alikevel altså..........
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  20:13:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dersom det kreves bruksprøve må den gjennomførast dersom hesten skal bli premiert. Gjennomfører ikkje hesten bruksprøven så blir den ståande med 0.premie. Eg har i allefall sett mange fjordhopper som møter til køyreprøve med føl ved fot. Eg ser heller ingen grunn til att ikkje ei drektig hoppe eller ei hoppe med føl ved fot ikkje skal kunne gjennomføre ei bruksprøve. Det er ikkje snakk om hardt arbeid akkurat.

Her i område bruker dessuten hoppeutstillingane være på høsten slik att ei eventuell drektig hoppe ikkje er så langt på veg uansett. Ei høgdrektig hoppe ville eg vel ikkje møtt på utstilling med uansett.

Men slik eg kjenner til utstillingsreglane og bruksprøvereglane så er verken føl ved fot eller drektighet noko som vil gjere att ei hoppe kan slippe unna bruksprøva. Skal hoppa vise bruksprøve ifølge rasen så må den det om man ønsker den premiert. Man kan sjølvsagt vise den og la være å gjennomføre bruksprøva men da skal hoppa bli oppført med 0. premie.

Redigert av - Lucinda: den 01/02/2006 20:15:10 Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  20:56:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
på Welsh kan du ta ride-kjøreprøve et år den er tom.Dette er en gylden sjanse ,da du har god tid til å trene og kan avlegge en så bra prøve som mulig.Har ei cob hoppe på 5 som skal følle i april i år,denne skal ikke bedekkes i år da jeg vil vise bruksprøve når den er 6år.Dette er 3 føllet så det er en fin anledning til å la ho ha fri.Hva reglene er på de andre er jeg ikke sikker på. Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 01/02/2006 :  21:36:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan man velge rideprøve istedenfor kjøreprøve på welch? Gå til toppen av siden

viblaa

Skrevet - 01/02/2006 :  22:22:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideviblaa  Svar med kopi av melding
ja, du kan velge sjølv om du vil ha køyre eller rideprøve på welsh... Gå til toppen av siden

viblaa

Skrevet - 01/02/2006 :  22:25:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideviblaa  Svar med kopi av melding
..og andre utanlandske ponnirasar.. tror eg:) Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 01/02/2006 :  22:33:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heldigvis ksn vi velge. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  23:22:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heldigvis ksn vi velge.

Opprinnelig postet av marcello

Ja dokke er heldige dokke. Eg har ikkje slike valgmuligheter eg med min fjording. Og det fører til att det er liten vits i å stille henne på hoppeutstilling, for vi får ikkje køyrt... etter uhell...

Ergelig med ein så god hest som garantert hadde fått 2pr og ganske sikkert også ville stått i kvalitet...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.