hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen spørsmål
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Noen spørsmål
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  12:14:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Går det ikke å kjøpe en fullblods da? SOm er omskolert til western?

Opprinnelig postet av Bea

Er så avgjort åpen for alle raser jeg :-)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 01/02/2006 :  12:14:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trolig er den ihvertfall en kryssning av et eller annet gi og med det ikke står hvordan hest/rase det er. Og 16 år er en "moden" alder..

Behøver ikke være så negativt alt dette,men trolig vil det da begrense seg hvor godt den fysisk klarer en del av momente som faktisk kreves i western i de forskjellige grenene.
Pga. at den trolig er en blandingshest har den nok aldri vært på litt større stevner og "målt krefter".
Så bare vær litt obs på at vi trolig snakker om mindre stevner og et litt lavere nivå.Det er gjerne der slike hester deltar for de kan ikke være med i Aqha/Apha-klassene.
Ikke forvent at det er en lærehest i western liksom.

Men i starten når man ikke vet så mye om western og vil prøve seg frem,har de fleste av oss brukt den hesten vi har.
Det vil si x-travere,x-galopphester, fjordinger,pintoblandinger osv.osv.
Et sted må man begynne og det er ikke sikkert denne hesten er så dum helt i starten.
Den er jo billig og om den ikke har papirer feks. spiller det ikke så stor rolle om du kun skal bruke den litt til "hobbyridning".
Det jeg synes var litt negativt var den høye alderen. Men den kan jo ha mange spreke år igjen,kommer jo an på beina og helsa ellers.

Redigert av - xxxx den 01/02/2006 12:22:47 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  12:24:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Joda, du har rett der, men om jeg skulle ha skaffet meg en nå, ville jeg kjøpt en yngre hest.

xxxx

Skrevet - 01/02/2006 :  13:00:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,man vil jo gjerne ha de så lenge som mulig. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  16:18:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja,man vil jo gjerne ha de så lenge som mulig.

Opprinnelig postet av In Nancyville

Jepp.

Må si jeg er blitt seriøst opptatt av western, har lånt meg en film og noen bøker på biblioteket :-)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  14:52:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jippii!! Da har en eller annen gluping tatt initaiv til å arrangere westernkurs her i bygda, så det skal jeg være med på! Roger Sundet skal være instruktør, så jeg tror detta blir bra!
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.