hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Breyer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Breyer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  22:44:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fått totalt dilla. Hadde en Breyermodell i "lekeutgave" som liten,har veldig lyst på samleutgaver nå. Mulig det er litt barnslig,men de er så utrolig flotte! Koster en del,men det er de verdt.

Noen andre som liker Breyers hester?
http://www.goldenoakstables.com/index.html

Bustetrollet

Skrevet - 30/01/2006 :  22:50:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jaaa

Husker jeg ønsket meg slike før.
Kjmpe fine hester ..

Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  23:26:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Ja di er flotte...
Skulle gjerne hatt noen slike selv...
Men kan noen si meg hva kursen er for $ ?

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  23:31:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
For øyeblikket 6,68,så grovt regnet er 1 USD verdt 7 NOK nå.
Er ganske så sikker på at de selges i hvertfall i Sverige,norske butikker har jeg ikke sett.
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  23:42:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Breyers side:
http://www.breyerhorses.com
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  12:54:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har endel av de nå ja, tre egne og noen på "fòr" for søstra mi som kjøper - "maler" om og selger litt igjen.. Kjempefine de fleste, men finishen varierer veldig fra de ulike, noen som blir litt "barbiehester".. Men er kjempefornøyd med de jeg har nå, har resin utgaver nå, men hadde en kjepefin shire i porslen som desverre gikk i gulvet - ligger i en skuff i håp om at den kan fikses. Har også en cob i noe leire lignende, den er helt utrolig! Nummerert - kun 125 stk av dem, men den var DYR.. rundt 2500 tror jeg (fikk den i gave..)
Ikke noe problem å bestille dem fra USA iflg min søster, hun har gjort det mye.. Tror også det er noen "brukte" å få kjøpr på e-bay..

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  15:19:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
syns de var kjempefine!!! hvorfor viste jeg ikke om disse dengang jeg var "barbiefanatiker"???
når jeg var mindre hadde butikkene ingenting av "ekstreutstyr til mine barbiehester! begynte omtrent å sikle når jeg så at breyerhorses hadde masse ulike dekken, transpurbeskyttere, showhodelag og liknende... jeg vill være ung igjen! når jeg var liten lå bestandig barbiedukkene i en eske, mens alle hestene mine sto i et glass-skap... (og jeg hadde mange!!!) men jeg hadde aldri masse pent utstyr til dem...:(

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2006 :  18:46:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
åååh! Blei skikkelig facinert av disse hestene jeg! Visste ikke at de fantes engang Må muligens skaffe meg jeg også da!!
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

lille fleskklump

Skrevet - 04/02/2006 :  20:43:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nææ, er ikke jeg den eneste her til lands? Trodde faktisk det... Så kult at det omsider sprer seg! Selv ble jeg hekta da jeg flytta til USA i '92, og har nettopp gjenoppdaget hobbyen. Og bare så det er sagt, majoriteten av de som diver med det er voksne! Majoriteten av de jeg kjenner er eldre enn meg, og jeg er 25...

Anyway, tenkte jeg skulle bedrive litt folkeopplysning:
www.modelhorseblab.com
www.fallen-leaves.net
er et par ypperlige fora for samlere, malere og skulptører.
Noen butikker jeg kan anbefale er www.handhwc.com og www.modellpferdeversand.de

Man er heller ikke begrenset til bare Breyer! Det er mengder av gode modellhesteprodusenter, bl.a. Stone, North Light, Beswick, for ikke å snakke om de utallige artist resins som fins. Stikk fks innom http://www.equineresindirectory.com/ og sikl over alle de utrolige skulpturene!

BTW, det fins både billigere og mer tilgjengelige alternativer til Breyer også her til lands, iallfall med litt egeninnsats. Jeg har så smått begynt med customizing, men det er lenge til jeg kan kalle meg proff...Øver opp mine kunstneriske evner på 1:72 figurer og de billige men ganske fine Schleich-figurene en finner i lekebutikker... Og ettersom jeg nå er hyper og begeistret over å ha funnet denne tråden, her er en av mine små:

(beklager dårlig bilde, men den er bare 3 cm høy!)

Nå håper jeg at vi kan etablere et modellmiljø her til lands også, kanskje det til og med kan arrangeres show en gang?
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  21:27:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
de var knallfine
må få tak i en av fjording gitt

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 04/02/2006 :  23:53:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Samla på dem før, men har gått over til resins i stedet nå, for de er litt mer å ha på hylla og vise fram, selv om de koster en del mer.. I Norge og Sverige får man ikke kjøpt Breyer/Stone modeller i det hele tatt, men i Danmark er det en forhandler som også sender hit. Gå inn på www.modelheste.dk for å se der. Er også forening i Sverige man kan melde seg inn i for å vite mer, der er det alltid en del til salgs, som er "brukt" og billigere..

Send gjerne en melding om du vil vite mer, så kan jeg hjelpe deg med et par "bruktsider" der man kan handle fra og sånn hvis du vil ha. De jeg har kan ses her:
http://community.webshots.com/user/sparx_x

Finnes utrolig masse fine modeller, og i alle prisklasser og størrelser :)

En av de jeg har malt:

Edit:
endra til riktig link til dansk forhandler

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 05/02/2006 14:47:10 Gå til toppen av siden

lille fleskklump

Skrevet - 05/02/2006 :  11:49:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei NinjaChristin! Jeg tror jeg har sett non av dine på MH$P? (Om det da ikke er to Christin som driver med sånt her til lands... tvilsomt.) Da er det iallfall to av oss som holder på, selv om du selvsagt er et par hundre ganger bedre enn meg... Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 05/02/2006 :  14:20:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Ja, har et par til salgs på mhsp. Hvor holder du til?? Kjenner ei i Hvaler også som samler, men så mange her er det ikke hvetrfall.. Du får gjerne sende meg ei melding eller mail :)
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.