hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forbudt med spilt, hest alene og ufaglærte smeder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Forbudt med spilt, hest alene og ufaglærte smeder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  18:44:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Syns det er noe rart at dere mener at spilt er greit dersom hesten får gå masse ute, men om den står på boks er det greit at den får gå ute minimalt? Det begrenser seg ganske mye hvor mye en hest får beveget seg på 3x4m.

Rebekka: Alle hester trenger ikke selskap av andre hester, kanskje ikke av et annet dyr heller. Her som med alle andre ting må eier, eller den som har ansvaret for hesten, vurdere dette.

Jeg mente forresten ikke deg når jeg snakket om større utegårder for hestene istedet for en fjerde ridebane, men større staller som prioriterer treningsmulighetene mye høyere enn hestens naturlige behov for bevegelse.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2006 :  22:17:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Det er så mange som er sååå i mot spilt, men mine hester trives og vil gjerne inn i sine spilt! de ruller seg og ligger og synes det er helt topp!! Men de står riktig nok ute nesten 12 timer i døgnet, jeg er ikke fan av og ha hester stående inne hele dagen.. Så klart er det noen hester som ikke passer på spilt, men det er litt opp til hver enkelt.. Men det er ikke synd på hesten fordi den må stå på spilt, ikke mer synd på enn den hesten som må stå i boksen sin hele tiden..

Hest alene er vel ikke noe farlig så lenge hesten ikke lider ellers, det er ikke alle som har mulighet til og ha flere hester.. jeg synes det er greit og ha hest alene..

ufaglært smed, hmmm.. ja hva skal man si da.. jeg ville nok heller hatt en god ufaglært enn en dårlig faglært.. det og være faglært er jo ikke alltid synnonymt med bra..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 04/02/2006 :  10:47:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det skal blir "forbudt" å sko hest hvis du ikke har utdannelse så må skoler som Norsk Hovslagersenter sette ned prisene.Grovt regnet så koster utdanningen 30 000 kr!Så da kan man jo spørre seg om hovslagersenteret vil ha flere faglærte eller tjene mest mulig penger.Kan ikke tenke meg at alle ufaglærte hovslagere i Norge har råd til dette...
MVH LinnMerethe

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  11:13:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Utdanning koster penger uansett hvilke utdanning man tar, så at det vil koste er faktisk noe man må tenke på før man kaster seg på en utdanning. Blir for lettvint å sko ufaglært fordi man ikke har råd til å ta en utdanning. Da kan man heller la vær å sko eller spare opp til å kunne bli faglært.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  13:26:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
For å ta en sammenligning Kristine, så koster hvert semester på UiO 540 kr. ;-) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  17:36:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Seriøst? Det visste jeg faktisk ikke. Trodde det meste av utdanning kostet penger jeg ;) En venninne av meg skal gå folkehøyskole nå til høsten og det blir på 50 000 kr året.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  19:12:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det stemmer det. Universitetet i Oslo tar 540 kr. pr. semester. Så det er faktisk billigere sånn sett å bli psykolog/lege enn hovslager, hvis man kun tenker kostandene for å gå på skolen. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  20:26:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Seriøst? Det visste jeg faktisk ikke. Trodde det meste av utdanning kostet penger jeg ;) En venninne av meg skal gå folkehøyskole nå til høsten og det blir på 50 000 kr året.

Opprinnelig postet av Kristine & Ibrahim K

Folkehøyskolen koster som regel rundt 50.000 kroner ja, men man kan få stipend på opp til(?) 36.000 kroner også. Da koster et år "bare" 14.000,-

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/02/2006 :  20:59:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Syns det er noe rart at dere mener at spilt er greit dersom hesten får gå masse ute, men om den står på boks er det greit at den får gå ute minimalt? Det begrenser seg ganske mye hvor mye en hest får beveget seg på 3x4m.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Så enig så enig.

Å stå på boks gir ikkje så mykje meir bevegelsesfrihet enn eit spilt.

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/02/2006 :  09:54:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det klart at de nye hestehold-reglene i Danmark trer i kraft fra
1 januar 2007.

Bla. skal luftegårdene være minst 800 kvadratmeter store,i tillegg skal det minimum gå to hester sammen til enhver tid.

Man spår at byrideskoler og veddeløpsbaner kan få problem med å lage luftegårder..

Les mer her: http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Erhverv/2006/02/21/105035.htm

Redigert av - xxxx den 23/02/2006 10:01:12 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  10:08:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Folkehøyskolen koster som regel rundt 50.000 kroner ja, men man kan få stipend på opp til(?) 36.000 kroner også. Da koster et år "bare" 14.000,-

Undervisningen på folkehøyskole er som regel gratis - det er kost, logi og undervisningsmateriell man betaler for.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 23/02/2006 :  13:36:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå er det klart at de nye hestehold-reglene i Danmark trer i kraft fra
1 januar 2007.

Bla. skal luftegårdene være minst 800 kvadratmeter store,i tillegg skal det minimum gå to hester sammen til enhver tid.

Man spår at byrideskoler og veddeløpsbaner kan få problem med å lage luftegårder..

Les mer her: http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyheder/Erhverv/2006/02/21/105035.htm

Opprinnelig postet av In Nancyville

800 kvm er mye det da!Da holder ikke luftegårdene våre heller

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:46:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Undervisningen på folkehøyskole er som regel gratis - det er kost, logi og undervisningsmateriell man betaler for.

Opprinnelig postet av lino

Det vet jeg. Men om det er selve undervisningen eller kost og logi som koster noe er et fett for meg; 50.000 kroner er 50.000 kroner uansett.

Jeg sjekket forøvrig ut ulike folkrhøyskoler i går og 50.000,- er "billig". Jeg gikk på en liten smell.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/02/2006 :  18:57:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ang. det med forbud for hest som går alene.
Kan fortelle om min situasjon jeg da, iom. at Rosita står alene.
Hun ser 1-6 forskjellige hester daglig(om ikke fler). Da løper de side om side flere 100 meter. Jeg rir forbi andre hester, nesten daglig.
Hun står jo egentlig alene for vi har ikke plass til flere og jeg har ikke tid til flere.
Jeg er jo med på en del kurs, og møter stadig opp i ridehallen med egen hest. Der det er andre hester. Noen ganger tar jeg også med hester hjem for noen dager, eller lar de stå på beite sammen noen uker om sommeren.
Men hovedsaklig står hun jo alene. Så antaglig om den regeln kommer til Norge blir jeg uten hest, for hun står alene. Er ikke det jeg har fortalt nok?

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  20:04:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke det, Kristine, men meg om det.
Men selvsagt har jeg forståelse for at ikke alle kan ha hesten sin på stall med flere andre hester. Jeg synes likevel ikke det er noen optimal løsning utifra hestens behov.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.