hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 5 ting jeg ikke trengte å vite egentlig..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 5 ting jeg ikke trengte å vite egentlig..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Guro
» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  12:41:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

2. Tannleger anbefaler at tannbørsten oppbevares minst 2 meter fra toalettet på grunn av spredning av visse partikler når man trekker ned.

Opprinnelig postet av In Nancyville

Denne har mythbusters (på Discovery er det ikke?) testet ut og funnet ut at bare er en myte *så det så* Derfor trøster jeg meg med at de andre helt sikkert også bare er en myte

Guro

Opprinnelig postet av Guro

jeg så også dette programmet... og det var ikke en myte, alle tannbørstene fikk like mye toalett-partikler på seg uansett hvor de sto på badet, så om du lar tanbørsten stå på vasken, eller om du lar den stå på toalettskåla så spiller det ingen rolle, æsj får du på den uansett...:)

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Eh, ja, ser at jeg har uttrykt meg litt klønete: men det var ingen forskjell i bakteriefloraen til tannbørstene, så derfor er det ikke sånn at det spres masse bakterier til tannbørsten om den står for nært toalettet, kontra de du likevel klarer å overføre til tannbørsten på andre måter.

Guro
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  12:48:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
kom over flere artige fakta
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/fritid/article546844.ece

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 30/01/2006 :  12:55:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,det er mye rart..

The "sixth sick sheik's sixth sheep's sick" er visstnok den hardeste tungekrøll i det engelske språk.

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  16:21:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

7.De fleste vasker ikke hendene i det hele tatt etter de har vært på toalettet. Tenk på det neste gang du spiser peanøtter fra skålen på bardisken.

Her ble det faktisk gjort en undersøkelse på diverse utesteder i Trondheim. De fant sporstoffer av 10 ulike urintyper i nøtteskåklene som ble satt ut til kundene. Grunne til dette er at de bruker opp igjen peanøtter som de tar inn som kunder ikke har spist. Takke meg til forseglede pakker!! ;)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  17:10:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

7.De fleste vasker ikke hendene i det hele tatt etter de har vært på toalettet. Tenk på det neste gang du spiser peanøtter fra skålen på bardisken.

Her ble det faktisk gjort en undersøkelse på diverse utesteder i Trondheim. De fant sporstoffer av 10 ulike urintyper i nøtteskåklene som ble satt ut til kundene. Grunne til dette er at de bruker opp igjen peanøtter som de tar inn som kunder ikke har spist. Takke meg til forseglede pakker!! ;)

Opprinnelig postet av christine26.

Uuusj, skal tenke på det neste gang ja..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  17:24:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

2. Tannleger anbefaler at tannbørsten oppbevares minst 2 meter fra toalettet på grunn av spredning av visse partikler når man trekker ned.

Denne har mythbusters (på Discovery er det ikke?) testet ut og funnet ut at bare er en myte *så det så* Derfor trøster jeg meg med at de andre helt sikkert også bare er en myte

Guro

Opprinnelig postet av Guro

jeg så også dette programmet... og det var ikke en myte, alle tannbørstene fikk like mye toalett-partikler på seg uansett hvor de sto på badet, så om du lar tanbørsten stå på vasken, eller om du lar den stå på toalettskåla så spiller det ingen rolle, æsj får du på den uansett...:)

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Uansett er 400 ganger så mye bakterier på kontor pulten din som i do.

Gå til toppen av siden

Emili ruler

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  17:53:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmili ruler  Send %s1% en ICQ meldingEmili ruler  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmili ruler  Svar med kopi av melding
Det var ikke hyggelige ting det nei. jeg har sett et program jeg, etter det var det ikke så fristende og gå i sengen sin og legge seg, for i senga er det masse midd.

Å drive med hest kan ikke beskrives, det må oppleves=)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 30/01/2006 :  23:51:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Tror vi er litt overhysteriske for bakterier. Vasker henda etter jeg har vært på do, men hvis jeg fx tar en røyk etter jeg har børsta hesten/tatt hovene så vasker jeg ikke henda først. Eller fx tar meg en tyggis eller godteri...

Er det bare meg eller er det flere som synder her? Er vel bare meg som er en gris da... Men frisk som en fisk!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  23:59:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det var ikke hyggelige ting det nei. jeg har sett et program jeg, etter det var det ikke så fristende og gå i sengen sin og legge seg, for i senga er det masse midd.

Opprinnelig postet av Emili ruler

jepp, og i en pute som er 6 år gammel, består 10% av puta (tror d var det) av midd-bæsj og andre midd-æsj....

*håper alle gnir hodet godt ned i puta si ikveld*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  09:22:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror vi er litt overhysteriske for bakterier. Vasker henda etter jeg har vært på do, men hvis jeg fx tar en røyk etter jeg har børsta hesten/tatt hovene så vasker jeg ikke henda først. Eller fx tar meg en tyggis eller godteri...

Er det bare meg eller er det flere som synder her? Er vel bare meg som er en gris da... Men frisk som en fisk!

Opprinnelig postet av carambee

da er vi to friske griser
hadde vi ikke fått i oss en eneste bakterie, så hadde vi tålt utrolig lite. mener ikke at vi skal bruke samme børste på do og i oppvasken men...er enig i at når vi snakker om det og tenker på det så har vi lett for å bli litt hysteriske.
derimot kunne jeg godt klart meg uten edderkopper!

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 31/01/2006 :  18:37:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe vi hadde nok vært pingler uten alle forskjellige bakterier Sterilt og rent er vel og bra PÅ SINE PLASSER(som f.eks. sykehus og operasjonssaler osv!) Ellers- la kroppen og immunforsvaret jobbe litt
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 31/01/2006 :  20:03:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av carambee

da er vi to friske griser
hadde vi ikke fått i oss en eneste bakterie, så hadde vi tålt utrolig lite. mener ikke at vi skal bruke samme børste på do og i oppvasken men...er enig i at når vi snakker om det og tenker på det så har vi lett for å bli litt hysteriske.
derimot kunne jeg godt klart meg uten edderkopper!

Opprinnelig postet av lucky june

vi er tre friske griser!

jeg må innrømme at jeg synder litt jeg også... vasker hendene etter toalettet, men vasker ikke hendene bare jeg tar i "usterile" ting, som hunden/katta, fjernkontrollen, telefonen, osv...
tror også vi har godt av litt bakterier...

slik som til oss, her har vi ikke "normalt" drikkevann, vi har en egen kilde, som ved kraftig regnvær og slikt kan bli temmelig grumsete... det er ikke tilsatt allslags kjemikalier, filtrering og klor... det smaker mye bedre, og inneholder jo litt bakterier, men jeg tror det har vært bra for meg...

jeg har et vannvittig godt immunforsvar og blir så å si aldri syk (har f.eks, kun hatt feber 1 gang etter at jeg var spedbarn, jeg kysset "den nye flammen" når han hadde influensa uten å bli smittet, og når jeg hadde kyssesyken la jeg ikke engang merke til at jeg hadde den!!!

fikk beskjed om at jeg allerede hadde hatt den under en rutinesjekk hos legen, etter at bestevennine mi plutselig ble liggende i 3 uker uten å kunne bevege seg pga kyssesyken, så det var jeg som smitta vennina mi, men merka ingenting selv...)

fint å ha godt immunforsvar!!!...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

mizzAmy

Skrevet - 02/02/2006 :  13:20:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
ang d Mc donalds greiene så kan eg fortelle dåkke at d ikje bare va i Stavnger det er dårligt me hygeine...!!! PÅ klepp sandnes o.s.v. fekk 1 av mattilsynet! så eg holde mg langt vekke fra mcdonald
eg har forresten jobbet der å de va ikke flinke til å sjekke om eg hadde vasket godt nok....

Kopi av melding:
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2006 :  20:26:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
*hehehe*

sånne ting syns jeg er så morsomme å lese!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 03/02/2006 :  21:23:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nancy, har du boka "sprø fakta"?

Det er faktisk umulig å slikke seg på albuen

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.