hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hane som angriper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hane som angriper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

misstrivial

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  17:59:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann naboen min er totalt dyreelsker og lever nermest for dyrene sine. Nå har de fått høner. Hønene er ikke problemet, men hanen. Jeg bryr meg ikke noe om at den galer i ett sett. Det er det en annen nabo som gjør da. Når han nevnte det at han ikke ville ha noe av galinga hele døgnet ble eieren så sur at hun ville flytte laangt oppi landet.

Nå kan det være han ikke sa ifra på noen hygglig måte da for han er ganske rett frem når han snakker, tror han ville bare ha slutt på at den galte om natta.

Men det som er mitt problem er at i dag når jeg kom hjem fra skolen kom hanen løpende etter å ville angripe. jeg hadde med meg en rød bag. (sånn fra only som du fikk når du handelt for 1 år siden eller noe)

Ivertfall når den hoppet mot meg tok jeg bare baggen mellom meg og hanen. Han flakset til. glad jeg hadde baggen med meg. Ingen var hjemme så jeg kunne ikke si ifra heller, men jeg ble litt skeptisk jeg, det er jo tross alt bare på mandag jeg har med meg "beskyttelse".

Hanen gav seg med en gang den gikk fikk til noe angrep. Men hva jeg gjøre da når den kommer løpende mot meg? For dem er det jo verdens snilleste hane, og jeg må gå forbi tona demses hver gang jeg skal forbi.'

Er det noen med hane erfaring her?

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2005 :  18:38:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt hvordan dere bor, men hva med å spør naboen om han kan sette opp et gjerde rundt hønsehuset slik at ikke hanen springer rundt å angriper folk? Frittgående høns er fint det, men det er vel bedre for både hønsa og mennesker at de har noe begrensa område å bevege seg på slik at de ikke skader seg selv eller plager andre. En "mannevond" hane kan være veldig farlig hvis den skulle prøve seg på små barn så det er bedre å si ifra før noe skjer.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/08/2005 :  18:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er det bare til å gi beskjed til eieren om at hanen må fjernes/sperres inne. Og dersom eieren ikke bryr seg, og den hadde bitt etter meg, så tror jeg at jeg sparket! Ikke fordi jeg er noen dyremishandler, men fordi det gjør sinnsykt vondt når hanene klyper skikkelig til!
Gå til toppen av siden

misstrivial

» VIP

Skrevet - 23/08/2005 :  19:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det gjør det ja, huff tror e skal ha med paraply hver gang jeg går forbi. De har veien gjennom tona. Og liker ikke å ha dyr i bur så de går løse om dagen Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 12/09/2005 :  09:38:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hahaha..sorry for at eg ler altså,men ser for meg synet av hanen som løper etter folk.

Hanen vil nok bare forsvare "territoriet sitt",er nok derfor den angriper folk,spes.folk den ikke omgås til vanlig.I den stallen eg hadde hesten min i før,var det geiter.(store)Tre stykker,en hann og 2hunner.

De var kjempesnille med meg og eierene sine,men hver gang eg hadde med meg "ukjente" folk inn på gjordet der de gikk,gikk bukken til angrep på de.(Virket nesten som den skulle beskytte meg mot de nye folkene.Tror den så på meg som en del av flokken,og ville forsvare den.)
Ene gangen måtte lillebroren min løpe tvers over hele gjordet med bukken i hælene,og kaste seg over strømgjerdet for å komme unna den...hehe det var litt av et syn.Vi holdt på å le oss ihjel.

Er nok best å la den gale hanen få seg en inngjerdet luftegård,så den ikke kan angripe noen..Klemz deedee.
Gå til toppen av siden

BellaMin

Skrevet - 31/07/2006 :  10:28:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husker for noen år siden noen i slekta mi og meg dro til Nyksund, der var det en hane som angreip kusina mi på 4 år xP

Husker at hun var full av tårer i ansiktet sitt :-(

En hest er ikke bare en hest! Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 31/07/2006 :  12:21:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff da ^ Stakkar..

Vi hadde engang en svær, svart dverghane i hagen som følge av at jeg stjal et egg når jeg var liten. ( ) Den var også sånn som løp etter folk. (Spesielt bestemor! Haha)
Men den løp kun etter oss når vi løp foran den. Så hvis de ikke har sperret den inne enda, kan du prøve å gå rolig forbi... Hvis den enda kommer etter deg, kan du jo alltids bare løpe som en gal ku. Du er nok raksere enn den.
Vi ga den til en gård, og der løp den fortsatt etter postbudet, så..
Men uansett lzm, det er jo sånn at aggresive hunder som biter unger må bli avlivt (kanskje litt i overkant?), men hva med haner som biter folk?

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

BellaMin

Skrevet - 31/07/2006 :  13:14:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hunder som er aggresive mot mennesker, eller dreper en sau, må avlives. Pluss at eieren får en nokså høy bot

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 31/07/2006 :  18:41:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Husker for noen år siden noen i slekta mi og meg dro til Nyksund, der var det en hane som angreip kusina mi på 4 år xP

Opprinnelig postet av BellaMin

Da broren min var litt eldre hadde han vært i brødskuffen for mate hønene. Nå husker jeg ikke helt hvorfor, men hanen løp ivertfall etter han før den satte klørne i ryggen på han.

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

BellaMin

Skrevet - 01/08/2006 :  09:49:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av BellaMin

Da broren min var litt eldre hadde han vært i brødskuffen for mate hønene. Nå husker jeg ikke helt hvorfor, men hanen løp ivertfall etter han før den satte klørne i ryggen på han.

Opprinnelig postet av Victoria+Vinnie

Auda!!

Når bestemoren min var liten, så ble søsteren hennes angrepet av en hane på gården, hanen hoppa opp på henne og klorte henne i ansiktet:P
Men det tok ikke lange tiden før hjelpen var på plass

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  12:01:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
vi hadde en sinnsyk hane når jeg var liten... den fløy på alt og alle, og hakket/klorte oss til blods...
i en periode var det veldig gøy, alle naboungene samlet seg hjemme hos oss, og vi lekte Baywatch, en gardintrapp fungerte som badevakttårn, og hanen fikk æren av å være hai...
så når hanen kom springende var det å komme seg opp i gardintrappa...;)
må ha vært litt av et syn med 5-6 unger balanserende i toppen av en gardintrapp...;)

og når broren min skulle ut å hente egg, hadde han på seg støvler, tykk varmedress, tykke polvotter, finnlandshette og slalombriller... "verneutstyr"...?

mamma og pappa ble lei av dette, og ga han bort til et eldre ektepar... hanen styrtet rett i leggen på den eldre damen så blodet sprutet første gang hun skulle hente egg... dette ville ikke fruen ha noe av, så hu hentet øksa, og laget suppe...

så mannevond hane = Suppe! ;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.