hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mobbing
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Mobbing
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  23:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Dette emnet har sikkert vært oppe flere ganger før, men jeg valgte å lage et nytt alikevel...

Nå sitter jeg her og er så dritt lei av å høre dritt...!!
"Åhh.. Så feit du er!!"
"Slank deg"
"Stakkars hester, du bør ri større hester"
Folk som holder seg for øynene når jeg stiger opp på ponnien min...
I det hele tatt generelt folk som både sier og viser med kroppsspråk at de ikke liker meg!

Hva skal jeg gjøre? Er så nede pga dette at jeg ikke har lyst til å leve lenger og tar nå antidepresiv piller og går i terapi for å holde meg i live!

Burde jeg slutte med hest?
Selge det jeg har og kjøpe meg en stor trekkhest?

Mest lyst til å flytte langt innpå skauen og kun reise ut å handle en gang i måneden eller noe for å slippe folk... Er jo fader meg mer ekle folk enn hyggelige her ute i verden!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  23:44:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff,huff... Begynner nesten å grine når jeg leser det du skriver.

Ja - det finnes folk som mobber, dessverre.

Grunnen til at jeg er a-sosial som fy og alt det der, er at jeg ble mobbet.

Trist at det har gått så langt som terapi, men det blir kanskje bedre da? For meg hjalp det å snakke med noen, men da den personen jeg snakket med også begynte å mobbe, avgrenset jeg meg til å kun snakke med dyrene.
Er usikker på hva du bør gjøre, men de mobberne kan uansett reise til H-e-l-v-e-t-e.

Var vel ikke noe hjelp i dette her, men synes veldig synd på deg... Lykke til og stå på..

Edit for å legge til at jeg ikke synes du skal slutte med hestene dine, da har jo mobberne på en måte vunnet. Jeg er sikker på at hestene dine er kjempeglade i deg!

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 27/01/2006 23:46:58 Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 27/01/2006 :  23:46:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
For det første:
Susanne, du er ikke feit!! Jeg er minst like stor som deg, men jeg føler meg ikke "feit", bare litt stor..

Det har jo også blitt sagt flere ganger her inne, men jeg sier det igjen: Du er heller ikke for stor og tung for hestene dine! De greier fint å bære deg, så det er nok ikke hestene det står på!

Du bør iallfall ikke slutte med hest, da har de nok oppnådd akkurat det de vil.. Jeg aner at det er litt misunnelse ute og går.. Du har 5 (?) flotte hester, noe ikke alle andre synes er "rettferdig" (hvem det nå enn er som bestemmer det..). Du har fortjent de hestene, du jobber hardt for å ha dem, men det er jeg redd det er mange som ikke greier å innse. Isteden for å gå ut med at de er misunnelige for hestene dine gjør de det mennesker alltid er så flinke til: de går etter det svake punktet, som her da er vekta di..

Det er forferdelig feigt, dårlig gjort og rett og slett et tegn på lite medmenneskelighet! Har lest maaaange innlegg fra deg nå, og føler jeg kjenner deg litt gjennom forumet og diverse PM, og du er hverken dum, lite gjennomtenkt eller en dårlig hesteeier. Tvert imot, du har masse sunn fornuft, god hestekunnskap og kunne nok ridd de fleste på stallen langt ned i støvlene!

Skjønner godt at du er møkka lei, det er ingen som greier å gå like rak i ryggen dag etter dag når man stadig får samma dritten slengt i trynet.. Men man må aldri gi seg!! Jeg har også fått små kommentarer i forhold til vekta mi, og har faktisk en instruktør nå som mobba ei på skolen her i fjor som var overvektig såpass at hun slutta på skolen.. Jeg merker han kan være spydig av og til, men han passer seg veldig for å si noe på vekta mi da han fikk kraftige klager i fjor.. Nå er jeg en sånn som bare er tøff tilbake, og jeg gir meg f*** ikke! Det har nok redda meg mange ganger, og samtidig har jeg vært heldig ellers med miljøene jeg har vært i.

Jeg fatter heller ikke hva slags sted du bor på? Folk der høres jo helt grusomme ut! Bygdadyret i sin verste utfoldelse...
Men så er det jo ikke bare bare å flytte, og det synes jeg heller ikke du skal gjøre. Har du noen med deg? Er det ingen på stallen du kan snakke med? Er det bare ungjenter eller er det voksne også?

Åååh, jeg kjenner jeg blir så sinna!! Jeg skal pinadø flytte til Sætre, kjøpe meg den spinkleste araberen jeg finner og flytte inn på stallen deres!

Ikke gi opp iallfall, hestene er jo dine viktigste støttespillere sammen med samboeren din, som jeg har forstått er et ganske fantastisk menneske. Kos deg med hestene dine, så får vi alle krysse fingrene for at du snart finner småbruket ditt!

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2006 :  23:48:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
uff, føler virkelig med deg Roxira! Tviler på at jeg klarer og hjelpe deg noe særlig, men for all del; IKKE SLUTT MED HEST! ikke selg hestene dine som du er glad i, jeg har hvert inne på vip'en din å sett på bilder, og helt ærlig tror jeg ingen av hestene dine har problemer med deg som rytter.

Mennesker som mobber har jeg totalt 0 respekt for, de aner ikke hvilken smerte de påfører andre, hadde jeg hatt navn å adresse hadde jeg reist å kvelt dem på sekundet.

jeg har lest en del innlegg her inne av deg, og for meg virker du som ei utrolig jordnær jente med foruftige meninger. jeg syns det er fælt an noen tråkker på deg å dumper selvtillitten din på den måten, håper at vedkommende en dag kommer til et sted som er værre en helvette. men det hjelper jo deg lite nå, håper du får masse støtte fra familie kjæreste!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  00:56:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
skjønner deg godt... ble selv mobbet i lang tid...

det begynte med en slengkommentar når jeg var 11-12 år, fra en av gutta i klassen... han kalte meg "miss danmark"" fordi jeg var flat... (men hvilke 11-12 åringer har fått pupper da??)
dette utviklet seg og ble bare værre og værre... og etterhvert fikk jeg kommentarer som "Siv, ikke snu deg så fort, du er så stygg at vi blir skremt!" osv,osv...
og det gjorde vondt! og prøvde å ta mitt eget liv med masse smertestillende... heldigvis gjorde magen opprør og jeg ble dårlig og spydde som en gris...
jeg var aldri populær på skolen, jeg hadde EN venninne...
men så ble jeg tatt opp i et modellbyrå, og plutselig var jeg midtpunkt blant de i klassen... alle skulle prate med meg, kommentere hvor pen jeg var osv... jeg gjorde slik de hadde gjort mot meg... jeg ga de en kald skulder og holdt meg til den ene vennina jeg hadde på skolen... hun som hadde støttet meg hele veien...

når jeg begynnte på videregående fikk jeg plutselig flere gode venner, jeg var aldri en av de "kule" jentene, men jeg hadde kjempegode venner som likte meg for den jeg var...

så Roxira, ignorer idiotene, hev hodet og vær stolt av den du er!! ofte er mobbere folk med dårlig selvtillit som må hakke på andre for å føle seg bedre selv, hev deg over det, fokuser på alt det bra i livet ditt og overse det dårlige! :)

*klem fra en som vet hvordan du har det*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  02:19:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har blitt mobba jeg også, så jeg vet hvordan det er. Til meg går kommentarene mer på "svarte f**n, j**la satanist" o.l. Det bare fordi jeg går ganske mye i svart og hører på metal (eller satan musikk som de kaller det). Det rare er at gruppene mine er kristne, mens en annen i klassen ikke blir kalt slik selv om han hører på Iron Maiden (black metal). Ikke gi deg! Du er IKKE for tung for hestene dine!

Tror nok det kan være litt misunnelse på gang, siden du har 5 hester! Uansett, så ikke selg hestene dine. Da vil du angre senere at du ga etter på presset deres og faktisk gjorde som de sa! hmm, jeg tror jeg snappet opp en eller annen plassen at du var ca 163cm høy (?). I såfall er du ikke for tung/stor for hester på 150cm+ (cirka). Hoppa mi er ca 148cm og hun ble ridd på av en mann på 195cm og som veide minst 90kg. Hoppa sprang og herja som hun pleide hun, de red på fjellet, opp bratte bakker uten at det var et problem for hesten! Kan fortelle deg mange lignende historier, men det vil bli for langdrygt.

Og Dr_ag_on_86 har et poeng, de har som regel dårlig selvtillit de som mobber. hev deg over det, du er den du er uansett hva de andre sier. Av og til kan de også vri på sannheten (spesielt "hestejentene"). Du kan føle deg såååå langt nede, du orker nesten ikke å ri hestene dine pga. at du er så redd for å gjøre feil, gjøre det de sa at du gjør/har gjort. Jeg orket nesten ikke å se på sløyfene mine som jeg hadde vunnet i et stevne jeg, pga. at de sa at jeg ikke fortjente dem, hesten min "styrta" over hindrene! Som regel treffer de, men de kan også ha vridd på sannheten, pluss lagt til litt ekstra som de tror er riktig.

Ikke bry deg, de er like mye verdt som deg. Bare ikke baksnakk/mobb dem igjen. For da er du like ille som dem, ikke sant?

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  10:51:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Huff-huff..
ÅH! Blir så FORBANDA når jeg hører om sånt!!!
Men først og fremst må du IKKE slutte med hest. Som Mari sier, har jo mobberne vunnet om du gjør det. Tro meg, sånne folk mobber for alt, så de finner muligens da noe annet å mobbe for.

Du bør virkelig snakke med noen! Jeg vet hvordan det er! Altså jeg blir ikke mobba. Heller fulstendig oversett av de fleste på skolen og det er veldig kjipt til tider... Men som flere av de andre sier: DU MÅ IKKE GI DEG!!! Hør: Du har alt for mye å leve for!!! Er du villig til å miste hestene dine, typen din, familien din og alt annet du bryr deg om og er glad i, bare på grunn av mobbere som KUN er missunderlig og har en ENORMT dårlig selvtillit???!!! Mobbing kommer av, som er nevnt her tidligere, mobbere som er usikker på seg selv og må dekke over dette så ingen skal se de dårlige sidene deres, ved å mobbe en annen, i dette tilfellet, deg!
Det er utrolig dumt!!

Men jeg anbefaler og ønsker virkelig at du oppsøker hjelp!!
For dette går ikke lenger!! Ei så søt og snill jente som deg skal, samtidig som alle andre, ikke bli nedbrutt av slike, unskyld uttrykket, JÆVLA IDIOTER!!
Så vær så snill, snakk med noen for din egen, alle de som er glad i deg, og alle oss på hestemarked sin skyld!! Vi kan ikke miste deg vettu

Lykke til!!
Håper å få høre hvordan det går!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  12:51:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Som det har blitt nevnt tusen ganger i like mange tråder; snakk med en psykolog eller lignende. Det går ikke vekk av seg selv, og dessverre hjelper det ikke å fortelle/klage til folk hvor nede du er - erfaringsmessig kan det å fortelle andre at du er nede gjøre det enda verre.

Må bare beklage at jeg er hard nå. Jeg -vet- det er ille å bli mobbet, men det dukker liksom opp en tråd annen hver uke fra deg Roxira om hvor fælt det er i stallen, hvor fælt folk mener hestene dine har det, hvor fælt du har det. Det er faktisk grenser for hva slags terapi du kan få gjennom et internettforum. Oppsøk en psykolog, jeg tviler på at noen av oss her inne har den utdannelsen.
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  14:38:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Som det har blitt nevnt tusen ganger i like mange tråder; snakk med en psykolog eller lignende. Det går ikke vekk av seg selv, og dessverre hjelper det ikke å fortelle/klage til folk hvor nede du er - erfaringsmessig kan det å fortelle andre at du er nede gjøre det enda verre.

Må bare beklage at jeg er hard nå. Jeg -vet- det er ille å bli mobbet, men det dukker liksom opp en tråd annen hver uke fra deg Roxira om hvor fælt det er i stallen, hvor fælt folk mener hestene dine har det, hvor fælt du har det. Det er faktisk grenser for hva slags terapi du kan få gjennom et internettforum. Oppsøk en psykolog, jeg tviler på at noen av oss her inne har den utdannelsen.

Opprinnelig postet av Formosissima

Er enig med Formosissima . Ikke fordi jeg syntes det er noe problem at du legger ut tråder om det her. Det syntes jeg bare er fint , Men for din egen skyld Roxira, ville jeg kontaktet en psykolog.

Redigert av - MajaJ den 28/01/2006 14:40:45 Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 28/01/2006 :  15:22:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir så irritert på sånne folk som sier sånt. Jeg tror nok også det kan komme av misunnelse eller dårlig selvbilde. Sikkert en person som er litt misunnelig på hestene dine og så begynner personen å baksnakke og si det videre til andre og til slutt begynner mobbinga. For det er ofte slik med folk at de ikke tørr og si imot. Skulle ønske det ikke hadde vært slik.

Har også hørt masse vondt opp igjennom (ikke i stallen, vel og merke, men nå har jeg aldri holdt meg lenge nok på en stall heller... har jo ikke hest/fôrhest osv.). Men jeg har oppdaga at det fins ekstremt mange "bitcher" innen hestemiljøet! Mye baksnakking og tull... Sikkert mye pga. at det er altfor mange jenter der og misunnelse osv.

Ikke gi opp! Du burde absolutt IKKE slutte med hest! Gjør aldri det. Og ikke selg hestene dine. Ikke tro på det de sier, for det er bare løgn.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 28/01/2006 :  16:03:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har veldig store ører og dette får jeg høre:
Du burde starte flyselskap, Dumbo Airlines.
Da slenger jeg en komentar tilbake, f.eks spør jeg hva den vorta oppå halsen hennes var, så etterpå sier jeg: "Åja, det var bare hodet ditt, sorry!"
Så sier de at jeg er forvokst, jeg er bare 167 cm å 12 år gammel, er det sååå stort da? Men da pleier jeg å spør om de kom ut Snehvit-filmen, som en av dvergene, siden de var så like.

Har til og me fått høre at jeg er feit også jeg. Jeg er nesten 170 høy og 45 kg. Jeg tar det som regel ikke innpå meg, da gidder jeg ikke slenge en komentar tilbake, da sier jeg bare at de burde gå og plage noen som fortjener det.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  16:55:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da slenger jeg en komentar tilbake, f.eks spør jeg hva den vorta oppå halsen hennes var, så etterpå sier jeg: "Åja, det var bare hodet ditt, sorry!"
Så sier de at jeg er forvokst, jeg er bare 167 cm å 12 år gammel, er det sååå stort da? Men da pleier jeg å spør om de kom ut Snehvit-filmen, som en av dvergene, siden de var så like.

Har til og me fått høre at jeg er feit også jeg. Jeg er nesten 170 høy og 45 kg. Jeg tar det som regel ikke innpå meg, da gidder jeg ikke slenge en komentar tilbake, da sier jeg bare at de burde gå og plage noen som fortjener det.

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

170 og 45 kg! oi...det var ikke mye.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  17:05:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
....

Gosh.. Du er ihvertfall ikke feit..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  17:59:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ok, jeg er enig med dere i utgangspunktet.
Men ville ha skrevet det litt mildere jeg da.. Tydelig at Roxira sliter her...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 28/01/2006 :  18:07:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner deg ikke, og vet ikke hvordan du ser ut, eller hvor stor du er, men en ting vil jeg bare si: Du skal IKKE slutte å ri!
Jeg er svær selv, og det kan godt være folk fniser bak ryggen min når jeg rir, men det kan de bare få fortsette med.
Man kan fint ri selv om man er stor. Hester er tross alt sterke dyr. Heldigvis!

*Hilsen bolla som skal kjøpe seg fullblods* Hehe...

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 28/01/2006 :  18:27:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

170 og 45 kg! oi...det var ikke mye.

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Personlig syns jeg egentlig ikke det heller, men der ser du, Susanne, folk sier at andre er feite, bare fordi de ikke viser ribbena eller har legger som er tykkere enn anklene. Det er veldig urettferdig, men i dag er det slik. Enten må folk se ut som supermodeller, eller så er det rett ut! Det er den tanken altfor mange har i hodet!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.