hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bil - Galloper

MERK: Du må være registrert for å kunne sende et svar.
For å registrere, klikk her . Registrering er gratis!

Skjermstørrelse:
Brukernavn:
Passord:
Format modus:
Format: FetKursivUnderstreketGjennomstrek VenstrejustérSentrertHøyrejustér Horisontal linje Sett inn linkSett inn e-postSett inn bilde Sett inn kodeSett inn sitatSett inn liste
   
Melding:

* HTML er AV
* Forumkode er PÅ
Smileys
smil [:)] stort smil [:D] cool [8D] rødme [:I]
tunge [:P] ond [):] blink [;)] klovn [:o)]
sort øye [B)] åtter [8] rynke [:(] sjenert [8)]
sjokkert [:0] sur [:(!] død [xx(] søvnig [|)]
kyss [:X] godkjent [^] mislike [V] spørsmål [?]

  Kryss av her for å inkludere signatur fra din profil.
    

E M N E      H I S T O R I K K
Frøydis Postet - 27/10/2006 : 12:25:44
Noen som har erfaring med bilen Galloper? Vet at den er lik 90-tallets Pajero, men er det noe spesielt man skal være obs på når man ser etter slike?

15   S E N E S T E      S V A R    (Siste først)
Kine og Tassen Postet - 05/12/2006 : 16:33:18
Høres ut som om det er en kupèvarmer det er snakk om, ut i fra beskrivelsen. Eventuelt motorvarmer..
Mulig at det er vedlikeholdslader inkludert, vi har det på den ene bilen.

Redigert for å endre et klønete innlegg.
Royal-X Postet - 05/12/2006 : 15:42:36
Kopi av melding:


Royal-X; hva mener du lade opp dieselbiler? Lade som om du lader batteriet eller hvordan gjør du dette? Må du gjøre det på verksted? Aldri hørt om dette og synes det virker litt suspekt... Fortell værsåsnil

Frøydis

Opprinnelig postet av Frøydis



Hei! vi fikk en ny merceses dieselbil på jobb for litt siden. da fikk vi med en grønn ledning som vi måtte plugge i av og til for å lade... kan ikke si jeg har så peiling, men de sa det var viktig. men dette er en stor bil med elektrisk heis og to batterier - så tenkte jeg at det var derfor. men spurte pappa som har toyota landcruiser, og han sa at han også pleide å gjøre dette. men, jeg vet ikke mer.. samboeren min har en gammel opel combo med diesel, den lader han ikke -- og nå har han vært bortreist i 6 uker... jeg skulle starte bilen for å kjøre den inn i garasjen, og den ville nesten ikke starte. så det er kanskje noe med hvor mye en bruker bilen også? er bilen i daglig bruk så lader den kanskje seg selv. men hvis den ikke er det, så trenger den litt hjelp? hehe! jeg vet ikke, hør med noen som vet hva de prater om :)
Spendas Postet - 05/12/2006 : 04:22:14
Ålrait, takker!

Godt mulig det er rustfare i fronten, ja, hva vet vel jeg. Snakket med en uavhengig bilmekaniker før kjøpet, og han ba meg kun være litt obs bak når det gjaldt rust, som jeg tidligere har nevnt.

Når det gjelder dørene, så har jeg ikke sett noe til lakkskader verken her eller der, og min bil er 6 år. Men mulig jeg bare har vært heldig da.

Skal man snakke utseende, så synes jeg ikke generelt sett en "naken" Galloper er noe særlig pen, jeg da, men så bryr jeg meg ikke SÅ mye om det heller. (Men nå har min skjermbr., kufanger og stigbrett, det gjør den endel bedre...Virker ikke RIKTIG så "klossete". )

Og baksetene ligger i kjelleren, så de får være så harde de vil, hehe...

Kunne jo såklart lagt noen titusener mer i en annen bil, men nå er det jo en grense på hvor lang tid jeg får bruke på å betale ned traktoren også, så var greit at det ikke forsvant sååååå mange tusen fra kontoen hver mnd da... Ihvertfall i denne omgang. Og så gjorde jeg også et ganske godt kjøp, da, selv til Galloper å være. Det var det som avgjorde bildilemmaet mitt til syvende og sist. Hadde jo ikke kjøpt Galloper for ENHVER pris heller...

Kan vel konkludere med at jeg er såre fornøyd så langt(men skulle gjerne hatt LITT bedre plass til beina), men det blir en annen bil den dagen jeg blir RIK!
Kine og Tassen Postet - 04/12/2006 : 13:32:40
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Må kommentere litt angående feil på Galloper, i forhold til den gamle Pajeroen.

Det er noen helt opplagte, dårlige ting som ikke er forbedret på Galloperen. Bilene er konstruert slik at de lett får lakkskader, som igjen kan føre til skjulte og synlige rustskader.

Bakdøra er dårlig konstruert, og fører til avgnissing av lakk. Den samme, dumme innfestningen på forskjermen som på den gamle Pajeroen er heller ikke forbedret.

Jeg er usikker på om disse tingene er forbedret på de nyeste bilene.

Opprinnelig postet av Kine og Tassen



Ja, som sagt, jeg VET ikke at det ikke er mange "feil" på Galloperen, bare så det er sagt, men jeg bare UTELUKKET det ikke.
Og jeg har jo vært borti noen gamle Pajeroer selv, som kjenninger av meg har eid, og det var da noe galt med dem iblant, startproblemer osv, men det jeg mente å få fram var at det var jo også GAMLE biler, man må altså sette det litt i sammenheng med hvorvidt en bil er 5 år eller 20 år, for det ER en vesentlig forskjell. (Var DET jeg prøvde å få fram i mitt forrige innlegg.)

Men jeg må bare spørre; Hva slags innfestning på forskjermen er det som er så dum?

Og hvordan er en bil KONSTRUERT slik at de lettere får lakkskader?

(Og jeg mener ikke å være spydig, jeg lurer oppriktig på det! )

Det er mange andre biler jeg HELLER skulle hatt, men nå har jeg jo ikke ubegrenset med hundretusener til rådighet, så da må jeg si at jeg synes Galloperen er et bra alternativ, da den har en temmelig rimelig pris i den "aldersklassen".

Opprinnelig postet av Spendas



Hei!
Trodde ikke at du skrev det for å være spydig, og det er klart at du vil ha en nærmere forklaring på påstandene mine!

Jeg ville nok ha vurdert en Galloper hvis jeg skulle hatt en rimeligere 4wd, og ønsket meg en ny bil. Mange gode egenskaper som;god plass, store vinduer, velprøvde motorer og de trekker mye.
Det skorter litt på komforten i forhold til dyrere biler; med harde bakseter, og noe ukomfortabel fjæring. Bilen er også litt støyende å kjøre, designet har nok også litt å si her (ikke akkurat strømlinjeformet).
Verdifallet på bilen er stort, så det er ingen bil jeg ville ha kjøpt flunka ny.

Jeg likte 90-tallets biler godt, så en kantete galloper er pen etter mitt syn. De gamle pajeroene var også tøffe. Selv kjører jeg volvo..

Når det gjelder meningene mine om bilens konstruksjon, er det basert på erfaringer fra gallopere med to-tre år på baken.
Dørene er konstruert slik at metall gnisser mot metall, og det kan føre til skader over tid. Man ser det nok best på bakdøra, men også dørene foran kan vise slitasje etter kort tid.

Innfestningen på forskjermen kunne føre til rustproblemer på gamle pajeroer, da det ble gnisninger mot karosseriet. Dette er ikke forbedret på galloperen.

Ikke alle ville ha hengt seg opp i det jeg kommer med her, det spørs nok hva bileier har av forventninger. Men jeg synes at det er litt betenkelig når folk bruker nybilgarantien på lakkreparasjoner og rustbehandling..

Til sammenlikning er det ikke såå stor prisforskjell på en Super Exceed og en Pajero Sport. På sikt får man mer igjen for en Pajero.

Skulle jeg ha lagt penger i en bil, ville jeg nok ha gått for en tre-fire år gammel Toyota Landcruiser. Men jeg har ikke penger til en slik bil!
En eldre 4-Runner hadde også vært ok, og de er verdt en del også etter noen år.
Ellers er nyere Hilux en bra bil, dersom man kan greie seg med en pick-up.


Opprinnelig postet av Kine og Tassen

Kine og Tassen Postet - 04/12/2006 : 13:29:19
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Må kommentere litt angående feil på Galloper, i forhold til den gamle Pajeroen.

Det er noen helt opplagte, dårlige ting som ikke er forbedret på Galloperen. Bilene er konstruert slik at de lett får lakkskader, som igjen kan føre til skjulte og synlige rustskader.

Bakdøra er dårlig konstruert, og fører til avgnissing av lakk. Den samme, dumme innfestningen på forskjermen som på den gamle Pajeroen er heller ikke forbedret.

Jeg er usikker på om disse tingene er forbedret på de nyeste bilene.

Opprinnelig postet av Kine og Tassen



Ja, som sagt, jeg VET ikke at det ikke er mange "feil" på Galloperen, bare så det er sagt, men jeg bare UTELUKKET det ikke.
Og jeg har jo vært borti noen gamle Pajeroer selv, som kjenninger av meg har eid, og det var da noe galt med dem iblant, startproblemer osv, men det jeg mente å få fram var at det var jo også GAMLE biler, man må altså sette det litt i sammenheng med hvorvidt en bil er 5 år eller 20 år, for det ER en vesentlig forskjell. (Var DET jeg prøvde å få fram i mitt forrige innlegg.)

Men jeg må bare spørre; Hva slags innfestning på forskjermen er det som er så dum?

Og hvordan er en bil KONSTRUERT slik at de lettere får lakkskader?

(Og jeg mener ikke å være spydig, jeg lurer oppriktig på det! )

Det er mange andre biler jeg HELLER skulle hatt, men nå har jeg jo ikke ubegrenset med hundretusener til rådighet, så da må jeg si at jeg synes Galloperen er et bra alternativ, da den har en temmelig rimelig pris i den "aldersklassen".

Opprinnelig postet av Spendas



Hei!
Trodde ikke at du skrev det for å være spydig, og det er klart at du vil ha en nærmere forklaring på påstandene mine!

Jeg ville nok ha vurdert en Galloper hvis jeg skulle hatt en rimeligere 4wd, og ønsket meg en ny bil. Mange gode egenskaper som;god plass, store vinduer, velprøvde motorer og de trekker mye.
Det skorter litt på komforten i forhold til dyrere biler; med harde bakseter, og noe ukomfortabel fjæring. Bilen er også litt støyende å kjøre, designet har nok også litt å si her (ikke akkurat strømlinjeformet).
Verdifallet på bilen er stort, så det er ingen bil jeg ville ha kjøpt flunka ny.

Jeg likte 90-tallets biler godt, så en kantete galloper er pen etter mitt syn. De gamle pajeroene var også tøffe. Selv kjører jeg volvo..

Når det gjelder meningene mine om bilens konstruksjon, er det basert på erfaringer fra gallopere med to-tre år på baken.
Dørene er konstruert slik at metall gnisser mot metall, og det kan føre til skader over tid. Man ser det nok best på bakdøra, men også dørene foran kan vise slitasje etter kort tid.

Innfestningen på forskjermen kunne føre til rustproblemer på gamle pajeroer, da det ble gnisninger mot karosseriet. Dette er ikke forbedret på galloperen.

Ikke alle ville ha hengt seg opp i det jeg kommer med her, det spørs nok hva bileier har av forventninger. Men jeg synes at det er litt betenkelig når folk bruker nybilgarantien på lakkreparasjoner og rustbehandling..

Til sammenlikning er det ikke såå stor prisforskjell på en Super Exceed og en Pajero Sport. På sikt får man mer igjen for en Pajero.

Skulle jeg ha lagt penger i en bil, ville jeg nok ha gått for en tre-fire år gammel Toyota Landcruiser. Men jeg har ikke penger til en slik bil!
En eldre 4-Runner hadde også verdt ok, og de er verdt en del også etter noen år.
Ellers er nyere Hilux en bra bil, dersom man kan greie seg med en pick-up.
Spendas Postet - 03/12/2006 : 07:55:39
Kopi av melding:
Må kommentere litt angående feil på Galloper, i forhold til den gamle Pajeroen.

Det er noen helt opplagte, dårlige ting som ikke er forbedret på Galloperen. Bilene er konstruert slik at de lett får lakkskader, som igjen kan føre til skjulte og synlige rustskader.

Bakdøra er dårlig konstruert, og fører til avgnissing av lakk. Den samme, dumme innfestningen på forskjermen som på den gamle Pajeroen er heller ikke forbedret.

Jeg er usikker på om disse tingene er forbedret på de nyeste bilene.

Opprinnelig postet av Kine og Tassen



Ja, som sagt, jeg VET ikke at det ikke er mange "feil" på Galloperen, bare så det er sagt, men jeg bare UTELUKKET det ikke.
Og jeg har jo vært borti noen gamle Pajeroer selv, som kjenninger av meg har eid, og det var da noe galt med dem iblant, startproblemer osv, men det jeg mente å få fram var at det var jo også GAMLE biler, man må altså sette det litt i sammenheng med hvorvidt en bil er 5 år eller 20 år, for det ER en vesentlig forskjell. (Var DET jeg prøvde å få fram i mitt forrige innlegg.)

Men jeg må bare spørre; Hva slags innfestning på forskjermen er det som er så dum?

Og hvordan er en bil KONSTRUERT slik at de lettere får lakkskader?

(Og jeg mener ikke å være spydig, jeg lurer oppriktig på det! )

Det er mange andre biler jeg HELLER skulle hatt, men nå har jeg jo ikke ubegrenset med hundretusener til rådighet, så da må jeg si at jeg synes Galloperen er et bra alternativ, da den har en temmelig rimelig pris i den "aldersklassen".
Frøydis Postet - 02/12/2006 : 13:45:51
Det finnes vel feil på de fleste merker... På Patrolen til "svigermor" falt bakdøren av pga. dårlig hengsel, og førerdøren er blitt litt vrang den og. Så der kan man vel si at det er dårlige hengsler...

Takk for tips om freshe batterier, Kine og Tassen. Noen spesiell Toyota du snakker om?

Jeg synes også det er spennende med hvilken bil jeg ender opp med!
Er litt frem og tilbake...

Frøydis
Kine og Tassen Postet - 01/12/2006 : 21:43:19
Må kommentere litt angående feil på Galloper, i forhold til den gamle Pajeroen.

Det er noen helt opplagte, dårlige ting som ikke er forbedret på Galloperen. Bilene er konstruert slik at de lett får lakkskader, som igjen kan føre til skjulte og synlige rustskader.

Bakdøra er dårlig konstruert, og fører til avgnissing av lakk. Den samme, dumme innfestningen på forskjermen som på den gamle Pajeroen er heller ikke forbedret.

Jeg er usikker på om disse tingene er forbedret på de nyeste bilene.

Er man ikke ekstremt nøye, er nok ikke disse tingene så viktige. Og prisen er jo også fin, sett i forhold til hva man får.

Jeg ville ha satset på Toyota dersom jeg hadde hatt penger, kvalitet som holder.

Pass på å ha skikkelige batterier i dieselbilen om vinteren, så er som regel ikke kulda et stort problem. Motorvarmer er jo også kjekt å ha!
Spendas Postet - 01/12/2006 : 20:10:16
Jo, det stemmer at Hyundai har kjøpt tegningene til Pajeroen, så sånn sett er det samme bilen.

Men det går likevel ikke an å si at Galloperen automatisk har den og den feilen, fordi en 20 år gammel Pajero har det, for det er to GANSKE forskjellige ting selv om de er laget etter samme tegninger.
Og om man har dårlig erfaring med Mitsubishi av andre grunner, f.eks. holdbarhet, priser på deler osv, så kan også dette være noe helt annet nå. (Jeg VET det ikke, jeg bare utelukker det ikke.)

Var bare den vinklingen jeg ville få fram.

Men nok om det; får håpe vi snart kan gratulere deg med ny bil, da, Frøydis!

(Edit; skriveleifer)
Frøydis Postet - 01/12/2006 : 17:56:11
Jo, det er det. Samme motor, men de (Hyundai som kjøpte opp rettighetene og formene fra Mitsubishi) har endre bittelitt bla. på frontlykter. Motor er akkurat lik Mitsubishi Pajero, men det er Hyundai som har produsert dem... Innviklet? Tja...
Slik har jeg forstått dette i allefall.
Spendas Postet - 01/12/2006 : 17:13:14
Ikke at det egentlig har noe med saken å gjøre, sånn forøvrig, men nå er jo ikke Galloperen Mitsubishi, da.
Frøydis Postet - 01/12/2006 : 15:58:33
Spendas; Ikke værst... Det høres i allefall betryggende ut at nyere dieselbiler starter i kuldegrader.

Har vel nå egentlig besluttet å kjøpe en Nissan. Fått litt skrekken for Mitsubishi og da kan jeg likesågreit bare styre unna. Og siden Patrolen er så dyr, skal jeg gå for en Nissan King Cab med dobbel kabin. De er relativt rimelige, og jeg vet at Nissan er driftsikre.

Royal-X; hva mener du lade opp dieselbiler? Lade som om du lader batteriet eller hvordan gjør du dette? Må du gjøre det på verksted? Aldri hørt om dette og synes det virker litt suspekt... Fortell værsåsnil

Frøydis
Spendas Postet - 29/11/2006 : 00:51:00
Siden det var litt snakk om det her tidligere i debatten, skal jeg bare "melde inn" at vi har nå vært nede i 23-24 minus. Fortsatt start!
Royal-X Postet - 28/11/2006 : 23:40:39
Dieselbiler må lades av og til om vinteren... snakk med mekanikeren din, det er ganske viktig å følge opp... Jeg har selv en Land Rover Freelander 2000 modell som jeg betalte 150 tusen for, veldig fornøyd med den! Den trekker henger greit også :)
Tigull the best 4 life Postet - 31/10/2006 : 17:07:33
vi har en Toyota land cruier artic trukt og den kan trekke 3500 kg og veier bare 2800kg selv!
fantastisk bra bil!

dessuten har vi kjøpt den bilen som ble testet i autofil så den er litt kjendis bil hehe

 Image Forum 2001 This page was generated in 0,16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.