hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Noen som vet hvor disse er?

MERK: Du må være registrert for å kunne sende et svar.
For å registrere, klikk her . Registrering er gratis!

Skjermstørrelse:
Brukernavn:
Passord:
Format modus:
Format: FetKursivUnderstreketGjennomstrek VenstrejustérSentrertHøyrejustér Horisontal linje Sett inn linkSett inn e-postSett inn bilde Sett inn kodeSett inn sitatSett inn liste
   
Melding:

* HTML er AV
* Forumkode er PÅ
Smileys
smil [:)] stort smil [:D] cool [8D] rødme [:I]
tunge [:P] ond [):] blink [;)] klovn [:o)]
sort øye [B)] åtter [8] rynke [:(] sjenert [8)]
sjokkert [:0] sur [:(!] død [xx(] søvnig [|)]
kyss [:X] godkjent [^] mislike [V] spørsmål [?]

  Kryss av her for å inkludere signatur fra din profil.
    

E M N E      H I S T O R I K K
Flokus Postet - 18/02/2006 : 22:09:10
Etterlyser noen hester for megselv og noen venninner.

Skorri: Svart islandshest med stjerne i panna, 147 høy, altså veldig høy. Importert fra Island sommer 99, står muligens i Oslo en plass. Født i 95.

Ruby: Mørk brun sportsponni, gjerne connemara/new forest eller noe sånt. Sto på Rogaland Rideklubb som rideskolehest. Ble solgt, muligens til slakteren(). Ble sparket og fikk alvorlig skade i beinet. Vet ikke hvor gammel han er.

Drekja: Drekja frå Lund, Norskfødt islandshoppe, jarp farget og bles m/sokker. Født i 79. Er ikke sikker på om hun er død, men hun ble gammel.

Embla: Islandsføll som ble solgt til nordnorge fra Stavanger sommer 05. Vìndott m/ alle gangarter. Manglet fortann etter alvorlig ulykke i høst 05. Født 04/05. Etter Garpur frå Drekvam.

Sylvia/Silvia: Vet ikke mye om denne hesten. Kan være alt fra shettis til kaldbl. hest. Gammel nå, født i skiftet 79/80.

Rockoness: Shettis som ble solgt fra Penelope Ponnigard. Hingst og fuks/rød farget. Far til mange hester, bl. a. Rosa-Linn frå Nordgard.

Benny: Denne shettisen står ikke så langt i fra meg, er rød om sommeren og grå/rød skimmel om vinteren m/ stjerne. Muligens født i 01/02. Mellom 103 og 107 cm i mkh. Eies av ?
Bilde kan vises etter forespørsel.

Pimbolia: Etter Goliat og Rosana, gotlandsruss 9 år i januar. Lys brun med stjerne i panna og snipp på mulen. Var ponnitraver, men måtte avslutte karrieren fordi hun brakk foten. Muligens avlivet.

Trinety: Var rideskolehest på Rogaland Rideklubb, blakk, bl. av fjording, araber og døl.

Black Mister Maisar: Eng. Fullblod som sto på Leikvoll Rideskole i 00. Svart uten avtegn, kraftig og kunne minne om en frieser. Rundt 175cm i mkh.

Maren: 31 år gammel shettis, palomino.

Quiz Champ: Araber født 98, skimmel og stor til å være araber. Solgt til Sverige i 03.

Hackson: Rød Eng. Fullblodshingst. Var galopphest på Øvrevoll(eller hvordan det skrives), men måtte kutte karrieren pga. skade. Mulig at han er solgt til Trøndelag som avlshest.

Samuel: U. reg. Islandshest fra Russland. Importert i 95 derifra. Ble brukt som rideskolehest i 3 år, men solgt videre til en familie i Sverige, så solgt videre til Mo, så til Stavanger, og deretter videre, men HVOR?

Kan noen hjelpe oss?
8   S E N E S T E      S V A R    (Siste først)
Flokus Postet - 04/04/2006 : 20:53:57
Oki, takk;)
Opal Postet - 02/04/2006 : 20:37:54
Alle fullblodser som har gått løp på Øvrevoll finner du i databasen til:

www.scanhorse.no

Du kan jo gå inn der og søke på andre skrivemåter av de navnene du har??
Flokus Postet - 02/04/2006 : 18:03:42
Opal: Har hørt at de ikke var registrerte av ei venninne nå, men avlshingst når de ikke er reg..:S
Asa Garsy: Nei, er nok ikke den.. Har funnet ut nå at det var en liten kaldblods født i 77 og levde til 03.
Opal Postet - 01/04/2006 : 20:51:15
Ang de fullblodshestene du etterlyser.:Sikker på at det er fullblods? Finner ingen hester med de navnene registrert noe sted. Det er ikke så mange avls fullblodshingster i Norge og jeg har aldri hørt om noen som heter Hackson. Mulig annen rase?
Asa Garsy Postet - 01/04/2006 : 20:48:00
Hei, kjenner ei sylvia som er på Hedemarken hestesenter, er en gammel nordlandshoppe som er gulbrun med svart man og hale... svarte bein oxo.... Sylvia er født i 87 da men... http://www.nysvea-hest.no/index1.htm
Flokus Postet - 25/03/2006 : 00:10:06
Nei, det er nok ikke han, nei.. Står fremdeles i stavanger en plass, har jeg hørt..
Tigull the best 4 life Postet - 19/03/2006 : 09:16:45
Trinety: Var rideskolehest på Rogaland Rideklubb, blakk, bl. av fjording, araber og døl.

tror dette er en ren araber men
han står på skuterud på nesodden!
hos karen hauge

cisv_karen@hotmail.com
Flokus Postet - 18/03/2006 : 15:51:05
Ååå! INGEN som kjenner NOEN av disse? :'(

 Image Forum 2001 This page was generated in 0,12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.