hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken til smal hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken til smal hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-Toril-

» VIP

Skrevet - 22/01/2006 :  22:07:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
har en fullblods som er veldig smal over bogen, men trenger dekken i 135 eller 145. og da blir de ofte alt for store fremme...slik at han får mye dekken gnag å at dekkenene sklir bakover.

er det noen som har dekken som er små i bogen? men fortsatt er normale i lengden...

det er jo mange sånne hester som den jeg har så det må da finnes?

-Toril-

Kurre

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  22:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om det er innedekken du skal ha kan jeg anbefale ulldekkenet til Finn Tack.De er konstruert til travere og er dermed mye smalere enn mange "vanlige" typer.

Om du kan legge litt penger i det,så kjøp Horseware.(Rambo eller evt Rhino).Disse ligger fantastisk uansett hestetype og tror ikke det er mulig å få dem til å gnage.
De er dyre,men holder omtrent evig.
Beste dekkener jeg noensinne har prøvd.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  07:49:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har det slik jeg også!
Anbefalre bucas, de passer perfekt til hester som er smale foran, og de er normale i strørrelsen i lengden. I tillegg er bucas-dekknene veldig gode og holder seg veldig godt;)
Gå til toppen av siden

-Toril-

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  10:49:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for svar
det er inne dekken jeg er ute etter ja...

har ett bucas dekken, og det ligger faktisk bra så kanskje jeg skulle satse på det...

har også sett at mange har det ulldekkenet fra finn tack... ser iallfall skikkeli bra ut det også!

huff, tror jeg blir blakk
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/01/2006 :  13:40:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil anbefale Bucas eller Horseware (alternativt andre UK-produkter) da de er produsert i Irland der man stort sett har mest fullblodshester, og de er derfor laget mye mtp det.
Og husk at Horseware er litt store i str.,( 145 cm er mer som 155.)
Så 140 cm. vil trolig passe din hest.

(edit pga. mer info.)

Redigert av - xxxx den 23/01/2006 13:45:29 Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  13:43:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest er også litt smal forran...
Synes bucas dekkenene sitter brukbart, men er enda mere fornøyd med de fra horsware Mark Todd dekknene sitter også supert på, de er litt mere regulerbare forran også, et slikt jeg bruker nå.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  14:59:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg har ett Finn Tack ulldekken til hesten min, hun er ganske smal, og det legger ikke noe særlig bra på henne. Tror grunnen er at spennene foran sitter litt for langt ned, så det sklir veldig langt bakover, og gjør at hun fort får gnagsår av det. Men, er jo ikke sikkert at alle modellene er like :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/01/2006 :  16:04:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeps,Wenche. Jeg også har merket at dekken som har spennene festet lavt i fronten (og lav skjæring ) ligger ultra-dårlig.

Best om det er liten åpning og at de sitter høyere i halsen.
Men er dekkenet ok ellers kan man jo da evt. gjøre som jeg skrev tidligere her; sy inn et legg på hver side.
Da blir fronten/spennene sittende høyere og dekkenet sklir ikke over manken og bakover (gnager).
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  16:30:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg foretrekker Horseware på hesten min,sitter som støpt.
Prøvde Alpha Horse en gang,erfarte at det var veldig smalt foran. Fikk ikke brukt det,siden det ble for trangt i bogen. Et tips hvis du vil ha et rimeligere dekken..
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  16:46:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Japp, har ett alpha horse stalldekken til hesten min, det sitter helt supert :)

Er det noen som har tips til hvordan man kan få dekken "trangere" i halsen? Kan det være en mulighet å ta av spennene og reimene, og feste de lenger opp? Ulldekkenet er egentlig veldig greit å ha, men jeg bruker det asvært sjelden, pga. av at det sklir så langt bak.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/01/2006 :  23:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan få "trangere" hals/åpning:

Jada,kan nevne det igjen jeg..For 3 gang nå vel..
Sy opp et legg på hver side av dekkenet i fronten.
Fort gjort å gjøre for hånd,bruk sytråden som heter Grizzly (den ryker ikke).
Da vil spennene automatisk havne lenger opp og dekkenet vil sitte mer riktig og ikke skli bakover.

<Alle gode ting er 3..>

Redigert av - xxxx den 23/01/2006 23:13:36 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  23:22:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har et slikt Elite Horse dekken som selges i auksjonen. Det som selges under navnet "Elite Horse Thermo II". Det er et innedekken, så ikke vanntett. Jeg har ikke brukt dette på smal hest, men dette dekkenet har justeringsmuligheter i halsringen, noe som gjør at det antagelig kan være egnet for en smal hest slik du beskriver (du ser det på bildet om du ser nøye. Er innspenninger i form av borrelås og spenner på hver sin side av halsen liksom). Dekkenet har også bogsplitter, og kan kanskje også hjelpe for gnag.

Jeg bruker mitt dekken på en middels kraftig ridehest, og har ikke snurpet inn halsen i det hele tatt. Er forbøyd med dekkenet og passformen til "min" hest, men har altså ikke testet det på smal hest. Men tenkte kanskje at denne justeringsmuligheten i halsringen (som jeg aldri har sett på andre dekken) kanskje kunne være noe.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/01/2006 23:23:49 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  23:24:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvordan få "trangere" hals/åpning:

Jada,kan nevne det igjen jeg..For 3 gang nå vel..
Sy opp et legg på hver side av dekkenet i fronten.
Fort gjort å gjøre for hånd,bruk sytråden som heter Grizzly (den ryker ikke).
Da vil spennene automatisk havne lenger opp og dekkenet vil sitte mer riktig og ikke skli bakover.

<Alle gode ting er 3..>

Opprinnelig postet av In Nancyville

Hehe, sorry;) Skumleste bare gjennom svarene, så tenkte det omvendt. Tenkte at det var slik man skulle gjøre for å få større dekken.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/01/2006 :  23:30:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den er grei. Det er genialt enkelt..(Sier seg selv for jeg er ikke særlig aktiv i "syklubber" og sånt..)
Redigert av - xxxx den 23/01/2006 23:34:30 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  16:20:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har slitt med dette problemet med min hest i alle år, og de dekkenene som ligger best er Heimer dekkenene (både inne- og utedekken), så jeg anbefaler dette merket. Bucas utedekkener ligger ok på smale hester, men ikke innedekkenene (eks shamrock ultra dekkenet, det låg hele tiden under bogen på min hest, så jeg solgte det, bucas celtic ligger noe bedre).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/01/2006 :  16:32:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Horseware.
Helt overlegne!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.