hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kristina saken...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 kristina saken...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  21:51:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
som flere sikkert har fått med seg på nyhetene ang kristina på 4 år som ligger i koma...

og sykehuset vil koble henne fra appararatene...
jeg støtter faren fullt i denne saken...!!

meninger?

får nesten vondt inni meg av denne saken...

hvorfor jeg tar opp dette? hmmm...nei si det...er ikke noen som helst mening å henge ut noen, men denne saken engasjerer meg helt utrolig...

Lopke

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  22:31:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes det er litt tidlig de vil koble fra. Husker saken fra USA hvor en jente hadde ligget i 15 år elle hva var det?? uansett ble det slukket. Mye hysteri.. Jeg hadde nok også valgt å slukke etter flere år. Men noen uker? Aldri!! Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  22:33:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg støtter også faren i dette.

Nå har han allerede mistet kona si, da syns jeg i det minste de bør gjøre alt de kan for å få datteren tilbake til livet! Hun er jo så søt, faren må ha det helt forferdelig nå..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  22:51:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
faren må ha det helt forferdelig nå..

enig..sikkert kankje så tøft ...

følger med på hver sending jeg får med meg om utviklingen i saken...

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/01/2006 :  23:28:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Tja, nå diskuteres det jo om hun er delvis hjernedød med evner å føle smerte, i så fall - er det da riktig å holde henne i live og utsette henne for smertefulle behandlinger kun fordi det er synd på faren?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 22/01/2006 :  23:43:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tja, nå diskuteres det jo om hun er delvis hjernedød med evner å føle smerte, i så fall - er det da riktig å holde henne i live og utsette henne for smertefulle behandlinger kun fordi det er synd på faren?

Opprinnelig postet av lino

Enig der!
Om jenta har det vondt så er det ville jeg nok koblet fra apparatene.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  01:07:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg synes de skal gi jenten en sjangs. Hvorfor? Faren har videobevis på at jenten kan kommunisere med omverdenen. Blant annet. Når en pasient ligger i respirator er den vel i 99% av sakene i et "respirator-koma" i tillegg til sitt eget koma, ergo de er såpass mye dopet ned at de må -vekkes- for å se om de kan komme tilbake til live.

Dette med vekking var iallfall tilfelle med min bestefar som døde nylig. Han var i "sitt eget" koma, men samtidig også i et medisinsk koma, slik at de sakte men sikker trappet ned medisinene for å se om han ville våkne igjen. Dette skjedde jo aldri, fordi organene sviktet. Bestefar ville ikke overlevd med respirator heller. Så lenge man overlever med respirator synes jeg man skal gi dem en sjangs.

Jeg lurer nå på hvordan de kan finne ut av om en hjernedød person føler smerte. En hjernedød person er jo nettopp det; hjernedød. Det er en maskin som holder hjertet i gang, that's it - men hjernen fungerer overhodet ikke. Og man må jo ha den for å føle smerte.. Mener jeg da, men jeg er ingen lege :-)
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  03:19:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Her er linken til underskriftskampanjen http://www.thepetitionsite.com/takeaction/934636370

Om noen så nyhetene i kveld (eh, i går) så skal ikke saken opp for retten. Faren og Haukeland har kommet i dialog, og hva som skjer videre skal visst holdes utenfor media

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  07:21:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg lurer nå på hvordan de kan finne ut av om en hjernedød person føler smerte. En hjernedød person er jo nettopp det; hjernedød. Det er en maskin som holder hjertet i gang, that's it - men hjernen fungerer overhodet ikke. Og man må jo ha den for å føle smerte.. Mener jeg da, men jeg er ingen lege :-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Nå er det engang slik at ikke hele hjernen dør, deler av hjernen dør. Dersom man nå tenker seg at hennes venstre hjernehalvdel (det er nok ikke så enkelt, men) vil hun kunne bevege på høyre side av kroppen, om enn ubevisst så lenge hun ligger i koma.
Smertesensorer finnes i hele hjernen, og så lenge hele hjernen ikke er død vil man sannsynligvis kunne kjenne smerte.
Er man fullstendig hjernedød slik at 100% av hjernevevet er dødt, vil man ikke bli holdt i live for da er det ikke noe håp uansett.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  14:43:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er vel "ikke noe håp" de sier om henne også. :-s Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  14:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om flere fikk med seg den reportasjen på tv2 for noen dager siden?
Om hun eldre damen som de også mente var hjernedød...og som sønnen først ga sitt samtykke til å stenge maskinen... Men han ombestemte seg da han fikk beskjed at det jo også var et økonomisk spørsmål for sykehuset siden hun var litt eldre.,og slo tvert om,de fikk ikke slå av maskinen.

Hun våknet noen dager etter...og i løpet av kort tid var hun 100% frisk.
Det er nå 15 år siden,og hun fungerer like bra i dag!

Og dette er jo så absolutt ikke eneste eksempel på folk som har våknet etter de ble "erklært" hjernedød...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 23/01/2006 :  15:00:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har gått alt for kort tid.

Synes man burde vente en stund til før de event. slår av maskinen.
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  15:07:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Enig med linki: Har gått alt for lite tid enda.

Men sånn som med damen i USA. Der var jeg enig i at de skulle ta ut maskinene. Med tanke på at mannen sa at hun hadde sagt at hun ikke ville ha det sånn. Men nå er jo hun så liten at dette har sikkert aldri hvert noe å snakke om, og hun ville sikkert ikke forstått noe heller. Da mener jeg faren må få bestemme.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  15:59:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, er litt splittet jeg. Siden legen er "sikre" på at hun ikke vil fungere, så er det best for henne å slippe mener jeg.

Men samtidig vet jeg det at leger kan ta feil. Derfor velger jeg å tro på faren hennes inntil videre.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  17:28:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Legene ble vel ikke "sikre" før media hadde gravd en stund, mener jeg å huske.

Angående den damen i USA så er jeg overhodet ikke enig i måten det ble gjort på. Ja, jeg er enig i at etter så lang tid kan man slå av respiratoren - men de fleste puster bare et pust eller to, så dør de. Dette var ikke tilfelle i den saken. Denne damen sultet ihjel. De kunne i det minste satt en sprøyte så det hadde gått fortere :-s
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  18:26:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja hun var litt tynn. egentlig fikk hun hjertestopp pga anorexia.. lå i koma i 15 år.. slutt!
Forstår egentlig ikke hvordan hun ble så tynn i komaen. Hun fikk jo sondemat.. burde kanskje fått litt mer da.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.