hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har du erfaring med alternativ behandling?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Har du erfaring med alternativ behandling?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mix1

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  15:07:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
Det er flere som i dag har benytter seg av alternativ behandling på sin hest. Eksempler på alternativ behandling kan være hestemassasje, akkupunktur, homøpati, healing m.m.

Har du benyttet noen av disse metodene på hesten din? Eller kjenner du noen som har gjort det? Hvorfor har isåfall hesten trengt denne behandlingen? Og har det gitt noen effekt?

--
Mix1, Moderator hestemarked.no

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:23:39

Anette

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  15:40:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt akkupunktur, kiropraktor og laser på min hest. Jeg hadde mistanke om at noe var galt i bakparten hennes, det virket på en måte som hun tråkket over med bakbeina når jeg red henne i skritt. Og ganske riktig, hun hadde en låsning i bekkenet høyre bak, noe som hindret henne i å bevege seg ordentlig. Hun hadde også en låsning i venstre skulder og var stiv i ryggen på høyre side. Dette hadde jeg ingen anelse om, så det er veldig lurt å få en kiropraktor til å se over hesten din jevnlig. Kiropraktoren så over hele hesten, alle beina, ryggen, bakparten og nakken/halsen. Dette er på en måte en trygghet, da du kan forsikre deg om at hesten er helt frisk. Kiropraktoren knakk opp låsningene og behandlet deretter hesten med nåler og laser. Hun ga henne en ny behandling to uker etterpå igjen, og nå kommer jeg til å fortsette å bruke kiropraktor på min nye hest. Det fungerer kjempebra!

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  15:43:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg har også brukt healer på hesten min en gang. Det var i sommer når hun hadde en betennelse i den dype bøyesenen på det ene frambeinet. Det er skikkelig ekkelt, for det fungerer faktisk. Han "healet" på en måte beinet hennes med varme hender. Folk er i tvil om noe slikt fungerer, men det skader jo absolutt ikke å prøve!

Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  23:13:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt litt av hvert om Are Thoresen i Sandefjord. At han "finner på" sykdommer som ikke er der, og at han sier han kan kurere sykdommer som ikke kan kureres. Han mente bl.a. at han kunne kurere en schæfer som var sinna (beit folk...), og hadde masse eksem o.l. problemet med henne var at foreldrene var helsøsken!
Jeg satte bort hesten min på for i to år. Han som hadde ham ville prøve ham som traver igjen. Han brukte Are Thoresen en gang i måneden, de prøvde masse metoder. Hesten min ble massert hver dag, forverten kjøpte til og med et slags massasjeapparat, for han ble så sliten i firngrene! Hesten elsket selvfølgelig dette, økt trivsel og masse godt stell gir god helse. Trivsel kan kurere masse sykdommer! Forøvrig fikk jeg aldri vite om noe virkelig problem, de rettet mest på småtteri for å få best mulige resultater på banen. Jeg vet at hesten min hadde det kjempefint hos forverten sin, men de ville kanskje kommet like langt med børsting, kosing og masse oppmerksomhet?
Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2004 :  14:42:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEg healer hesten min når hun er hoven i beina m.m Det hjelper veldig bra. Hun koser seg også når hun får behandlingen. Har aldri trengt omslag eller bandasjer for det går ned igjen av seg selv etter noen timer når jeg har behandlet henne.
~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~ Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 14/12/2004 :  16:04:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ved noen skader/plager er jeg positiv til alternativ behandling på hest, og har benyttet meg av både akupunktur,massasje,homøpati og kiropraktor.

Andre skader har jeg erfart at trenger behandling av medisin og andre medikamenter/behandling.

Kommer helt an på hvilken skade det er og hva som er erfart at har en dokumentert virkning.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.