hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Unghest som har funnet ut at han kan stoppe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Unghest som har funnet ut at han kan stoppe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  18:29:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Venninnen min som eier hesten jeg trener på bakken, hadde hoppet med han i dag. Til å begynne med hadde han gått helt fint, men hadde kommet på endel halvsteg og rytmen var ikke helt optimal. Så hadde de satt opp hinderne fra ca 80/90 til 100/105, og da stoppet han for første gang! Hun hadde ikke skjønt noen ting, og han bare fortsatte å backe ut forran hinderne. De satt ned til små kryss, og til slutt kom rytmen tilbake igjen.

Er det noen som har hatt samme problem, og som har noen gode tips? Denne hesten fyller 5 i år, men er utdannet til max 4. Han har hoppet veldig fint i det siste (hoppet baner opp til ca 100), men hadde mye fri (helt banefri) i julen og er litt "satt tilbake" etter det. Har også "glemt" litt av dressurarbeidet. I tilegg er han inne i en opprørsk periode, men å plutselig stoppe, kom litt uventet på venninnen min.

Jeg har endel teorier selv om hva det kan være, men jeg vil høre om det er andre som har hatt samme type problem og som har tips!

Hege

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  18:55:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har samme type problem. men har dessverre ingen tips, hos meg løste dette seg selv på en måte, selv om det pågår litt enda.

Nå er ponnien her 7 år iår, og har vært hoppet med siden i vår. Hun hopper godt, og er ivirig, men hun fant også ut at hun kan stoppe da vi satte opp banen litt. Det vi gjorde var å gi henne helt fri fra sprangen, og bare tømmekjøre og ri på tur. Etter en stund startet vi med løshopping igjen, og etterhvert var hun nesten tilbake, men det er fremdeles perioder der hun stopper fullstendig opp. Jeg aner ikke hva dette er, kanskje er det fordi hun er lei, ikke vet jeg.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  19:27:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi løshoppet han i høst, og da viste han stor selvtillit og pågangsmot. Han trynet en gang før jul, men kom på hinderet etterpå som ingenting hadde skjedd. Så derfor ble venninnnen min litt paff da han plutselig stoppet i dag. Han har jo også hatt hoppefri lenge nå, så det er ingenting som skulle tilsi at han er lei.

Jeg kan jo si litt mer om mine "teorier". Dette kan jo ha mange årsaker; salen passer kanskje ikke like godt lengere (min hest stoppet fordi salen plutselig hadde blitt for trang, så jeg vet alt om hvor mye det betyr nå!), han har kommet i tenårene, og har derfor et stort opprør! Treningen etter jul har blitt satt for fort igang, derfor er han ikke klar for å hoppe så lenge av gangen og ikke for høye hinder. Venninnen min kan være usikker (noe hun har sagt til meg), og dermed har det smittet over på hesten (særlig når det blir høyere), og fordi han mulig er i en opprørsperiode, utnytter han dette ved å tulle ekstra mye. Han er også litt stiv for tiden, men virker generelt frisk. Mulighetene er mange, men problemet som både jeg og venninnen min er bekymret over, er at han har FUNNET ut at det faktisk går an å stoppe forran hinderet! Han synes det er kjempe gøy å hoppe, men mulig han nå synes at det er enda mer gøy å tulle litt når man hopper, og det er den trenden som må snus...

Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.