hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Storm i nord, hva gjør dere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Storm i nord, hva gjør dere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lyngen

Skrevet - 20/01/2006 :  09:26:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
I Hammerfest er det storm, tak blåser av, bilvindu knuser. Hva gjør hesteeiere i en slik situasjon?
Regner ikke med at hestene står ute eller blir ridd i sånt være. Men hva gjør man egentlig, når man blir bedt om å holde seg inne. Hestene må jo ha mat, en form for mosjon, stell og møkking.
Er glad jeg bor på østlandet, selv om snøen laver ned(men det har jo i realiteten bare kommet ca 30 cm.)

Lopke

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  09:39:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
akkurat dette tenkte jeg også på.. jobber for Snøhvit prosjektet (ikke i Hammerfest) så vi får en del info fra Statoil. Det første jeg tenkte var også hestene i nord.. Bilruter blir knust og tak flyger av.. hva med stallene?? og hestene? i den kulda? Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 20/01/2006 :  09:57:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
På rideskolen i Tromsø som alltid har vært litt "sliten" (fått nytt annlegg nå),
har det ofte hendt at mange hester har fått nesten panikk i uvær, takplater har flaksa, og det blir et forferdelig bråk inne i stallen.

Bor man i Nord så må vi jo ut å fore og sånn. Ville nok satt hestene ut og sett hva de syntes, så hadde de blitt satt inn igjen hvis de ville det. Lett å se på Matilda hva hun vil så....
Men hvis det sjans for at de skades av flygende gjenstader må de pent holde seg inne. De har jo ikke vondt av å stå inne og kose seg med høy et par dager.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/01/2006 :  10:40:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lar hesten stå i inne jeg.. Det er nesten umenneskelig og være ute..
Storm i enkelte vind kast.
Narve, som han heter!

Edit: Leif, en boksav feil..

Redigert av - Bustetrollet den 20/01/2006 11:31:08 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  11:04:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Marve, som han heter!
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Narve ;-)
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  11:04:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne gangen som så ofte ellers, ble ikke været på langt nær så ille som spådd her i Tromsø.
Kan virke som om vi ligger litt i le.
Men det letta minst et tak 5 minutters kjøring unna da.

Selv hadde jeg bare Kremlin ute i ca 3 timer på dagen i går, og 1/2 på kvelden.
For selv om det ikke ble storm, ble det rimelig kaldt.
Mozart er syk, og får uansett ikke gå ut.
Så i går gikk det hardt utover veggene, måtte fram med antibite-flaska mi på kvelden.

I dag er det heldigvis nesten vindstille.
Og fortsatt klart, ikke en sky å se.
Så i dag blir det utedag for Kremlin.

Etter mitt syn skal hestene ut uansett vær, men alt med måte.
Det har ikke enda hendt at jeg har hatt hestene inne hele døgnet, selv om stallen vår ligger noe værhadrt til.
Omså bare 1/2 time i slengen.
Men nå må det sies at vi aldri har sånn vær som det har vært i Hammerfest!
For der kan hverken folk eller dyr ferdes trygt ute nå om dagen.
Huff!

Anette Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/01/2006 :  11:32:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Marve, som han heter!
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Narve ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Ja, det går litt fort i svingene når man har nytt tastatur.

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  13:17:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Bor i Mo i Rana, og vi har det fiiiint=D Fri fra skolen :)

Hestene står inne. Blir vel kos å ri dem etter stormen..:\

-Marte
Redigert av - *littledevil den 20/01/2006 13:19:16 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  13:28:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Stygt vær i Trondheim idag. Blæst nesten vekk når jeg gikk hjem fra skolen..
*Håper Løkken har det bra oppi der han står*

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/01/2006 :  14:13:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Etter mitt syn skal hestene ut uansett vær, men alt med måte.

Opprinnelig postet av anettex

Ærlig talt. Jeg var ute og red istad. Rosita prøvde og kaste meg av flere gangen. Og det ble virvler med snø foran oss som løftet alt som heter hår!
Store snøskavvelr midt på veien som er like høy som Rosita. Hjelmen holdt på og fløg av og hengte seg på sia av hodet. det begynnte og fly stener rundt i lufta også..

Jeg måtte bære hunden vår inn, for hun lettet og fløy nesten inn i veggen på stallen. Måtte da bære henne inn så vi ble tyngere så vi ikke lettet.

Ja, med måte. I slikt vær skal ikke dyr være ute.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  14:18:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det var en reportasje fra en stall i Mo i Rana, som hadde mistet taket, i Siste Nytt på NRK1 nå akuratt kl 14:00. Om noen er interessert ligger dette ute på Nett-TV. Gå inn på Nyheter -> Siste nytt (ganske langt nede på menyen) -> 20.01.2006 kl 14:00 (del av første reportasje).
dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 20/01/2006 14:19:25 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/01/2006 :  14:19:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det var en reportasje fra en stall i Mo i Rana, som hadde mistet taket, i Siste Nytt på NRK1 nå akuratt kl 14:00. Om noen er interessert ligger dette ute på Nett-TV. Gå inn på Nyheter -> Siste nytt -> 20.01.2006 kl 14:00 (del av første reportasje).

Opprinnelig postet av spoff

Ja, så det jeg også. Det er noen her som har hest på den stallen! har sett bilder på en vip her med lik stall!!

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  14:31:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
i klæbu er det så ekstremt glatt, blåser snør og gud vet hva som foregår ute at en bil kjørte av veien og havnet i elva ikke så langt unna der jeg bor... og tv`n min er grå uten lyd for antenna gikk til h******
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  14:51:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
bra vi har internett da:) Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  14:56:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristine, når jeg sier at hestene skal ut i stort sett all slags vær, snakker jeg ikke om å legge ut på ridetur, men en kort luftetur i paddocken.
Heldigvis er det skjelden vi har ekstremt dåelig vær, så for meg er det skjelden et tema.
Men for å si det sånn, så kjenner jeg nok av folk som bare leter etten en unnskyldning for å slippe å ha hestene ute....

Anette Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  19:15:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her i Trondheim er det ganske stygt. Vi holder hestene inne i dag vi. Det har snødd litt og så blåser det så fælt, så all snøen fyker rundt. Det var så vidt jeg kom meg fram med trillebåra etter at jeg hadde flidd, både jeg og trillebåra holdt på å blåse bort! Man klarer nesten ikke komme seg inn dørene her.. Det knirker og hyler rundt stallveggene, men alt er vel på plass enda. Ei på stallen red ut på tur med kaldblodsen sin i dag, men de kom tilbake etter 10 min. :)
-Madeira- Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.