hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - høy og mva?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 høy og mva?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Innlegg: 806

Skrevet - 19/01/2006 :  16:00:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bestilte nylig 1tonn høy. og forhørte meg om pris på forhånd. Selger oppgav da kg pris på kr 3.10. Fikk regning på høyet i dag og da hadde han lagt på 25% mva i tillegg til kg prisen han oppgav til meg. Han nevnte aldri noe om mva når jeg snakket med han, og jeg kom heller ikke på å spørre for jeg trodde det var inregnet i prisen Har pleid å betale 3kr kg tidligere, hos annen høyleverandør, men nå ble plutselig kg prisen på nærmere 4kr kg!? og regningen 1000kr dyrere en jeg forventet. Er dette lov?

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 19/01/2006 :  16:19:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
om det er til private skal det alltid opplyses med moms. er du selv momregistrert pleier man og opplyse pris uten moms (for da skriver du den selv av) Gå til toppen av siden

tebj0

Innlegg: 806

Skrevet - 19/01/2006 :  16:23:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er privat Skikkelig nedtur når rekninga ble på nærmere 5000kr og jeg hadde reknet med 4000. Er dette noe som jeg kan klage på? eller må jeg bare godta dette som det er? Gå til toppen av siden

Bentemor

Innlegg: 104

Skrevet - 19/01/2006 :  16:46:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er helt vanlig. Spør alltid om prisen er inkl mva eller ei. Å tjene penger i Norge uten at staten skal ha en del av kaka er desverre ikke lov. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 19/01/2006 :  16:52:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette er helt vanlig. Spør alltid om prisen er inkl mva eller ei. Å tjene penger i Norge uten at staten skal ha en del av kaka er desverre ikke lov.

Opprinnelig postet av Bentemor



av samme grunn er det derfor normalt å opplyse pris INCL. moms når man kjøper noe som privatperson.
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway
Innlegg: 897

Skrevet - 19/01/2006 :  17:07:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Opplever også at de fleste høyleverandører oppgir prisen uten mva. De selger kanskje mest til bønder og andre momspliktige og derfor ikke kommer på å opplyse om det. Det er jo en "selvfølge". Gå til toppen av siden

tebj0

Innlegg: 806

Skrevet - 19/01/2006 :  17:39:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Klart dei må betale moms, men når jeg spør hva han skal ha for et kg høy, så regner jeg med at han sier hva han skal ha, inkl moms. Dette betaler jo han inn etter at jeg har betalt han. Uansett så har jg fått ordnet opp i "misforståelsen." Betaler halve momsen, så får jeg ekstra høy for resten av summen. Neste gang så spør jeg etter pris inkl moms Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 19/01/2006 :  17:49:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
da var han jo litt grei og da :) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway
Innlegg: 1273

Skrevet - 19/01/2006 :  18:16:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Så bra at det ordnet seg :)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Flira

Innlegg: 118

Skrevet - 23/01/2006 :  18:17:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra det ordna seg da.Jeg pleier alltid dobbeltsjekke om mva er med i prisen.Har kjøpt hos mange ulike bønder,men de er flinke til å oppgi at det er med Mva.Nå har jeg funnet en som jeg blir å kjøpe fast hos,men det tok sin tid!Mye ulik kvalitet,pris og på hvordan hesten liker det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.