hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hester og røyking. Hva er det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hester og røyking. Hva er det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mix1

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  14:57:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
I annen idrett er røyking stortsett tabu. Mens i hestemiljøet er det tydeligvis inn å røyke. En ting er at man røyker utenfor stallen. En annen ting er at man røyker når man rir på tur eller skritter av hesten. Eller mens en holder hesten. Hvorfor i alle dager lar en folk gjøre dette? Det ser både teit og idiotisk ut, og kan være til plage for hesten.

--
Mix1, Moderator hestemarked.no

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:42:02

Anette

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  19:07:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Man skulle tro folk hadde vett til å ikke røyke i nærheten av hester. Men alle har tydeligvis ikke det. Er jo litt vanskelig å få kontrollert at dette ikke skjer, men som sagt, det skulle ikke vært nødvendig å passe på det, for folk burde hatt såpass vett selv!! Røyk hjemme, utenfor stallen, hvor som helst, bare ikke i nærheten av en hest!

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  19:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hester og røyking bør absolutt holdes hver for seg.

For mange år siden var jeg på en travstall. Der røyka faktisk de som hadde stallen på kontoret. Kontoret var i tilknytning til stallen hvor hestene stod, så det lukta faktisk røyk i stallen. Det synes jeg var ille..

Ellers synes jeg folk som røyker når de holder hesten sin, eller røyker når de rir på tur/skritter av burde slutte med det. Mange mener at det ikke er så farlig når man sitter på hesten, fordi røyken kommer ikke forran mot hestens ansikt likevel. Men det ser jo utrolig teit ut, og ikke minst usportslig ut.

Vet om et par staller hvor røyking på hele området faktisk er forbudt (både ute og inne). Det synes jeg er kjempe bra. En ting er at man ikke røyker i stallen. Men utenfor stallen ligger det gjerne litt høyrester og sånt. Det skal utrolig lite til for at tørt høy kan ta fyr. Dessuten er ikke røykstumper noe særlig det heller. Burde være flere staller med totalt røykeforbud. Hest og røyking hører absolutt ikke sammen!

--
spoff
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 01/02/2003 :  22:38:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
hest og røyking hører absolutt ikke sammen!

ser folk i stallen røker inne, og foran hestene. liker det ikke, men det nytter ikke å si noe. men når de røyka foran min hest som hadde astma, måtte jeg lissom gjøre noe. det er absolutt ikke bra for hestene, eller menneskene! gå heller ut.

Redigert av amayan den 20/02/2003 14:33:21
Gå til toppen av siden

Chatrine

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  19:02:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei !

Jeg er en av de "slemme" røykerne !

Jeg røyker aldri inne i stallen/låven, står utenfor ! ang. sneiper, det har vi bøtte med vann i til. nettopp for å ta vekk faren med hensyn til brann. ikke blir det liggende stygge sneiper rundt heller :)

Når jeg rir på min hest, gjør jeg som det passer meg ! røyker ikke på hesteryggen for å være kul, men fordi jeg syntes det er litt kos. blåser selvfølgelig ikke røyk i ansiktet på dem heller, det er uakseptabelt !!

Usportslig ??? kanskje det, men så hadde jeg heller aldri tatt meg en røyk på stevne plassen.... DET hadde vært usportslig...
Men har dere tenkt over at kanskje det ikke er alle som driver med hest for sportens skyld ??
Jeg har hest fordi jeg liker å ri på tur.... og trives godt med hest selvfølgelig :)

Mvh Chatrine & Shanin (som eeeelsker lukten av tobakk !!!)

Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  20:31:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
syns at røyking er noe man kan klare og holde seg unna akkurat når man er i stallen... greit og stå uttafor, men i nærheten av hestene syns jeg ikke veldig mye om.. røyka selv før, men har aldri røyka i nærheten av hest og kommer heller aldri til og gjøre det..

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2003 :  20:41:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner ei som roeyka i stallen foer... Det er jo livsfarlig! Tenk hvor fort stallen kan ta fyr og hvilke katastrofer som kan oppstaa! Roeyking boer holdes laaangt unna stallen & hester synes naa jeg! Gå til toppen av siden

spider

» VIP

Skrevet - 11/02/2003 :  10:16:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei alle røyke motstandere!!

jeg er også en av de såkalte "slemme røykerne!"

jeg skjønner at dere ikke liker folk som røyker... men jeg trur dere kasnkje mener dette utenfor stallen også!
eg sier ikke det at det er riktg å røke i stallen, men utenfor stallen eller på tur gjør vel ingen ting!

det er usportslig.. ja men når du skal på stevnet du er døds nervøs å du tilfeldig vis er en røyer da! så hjelper det faktisk på nervene med en røyk!

hilsen en heste elsker som tilfeldig vis røyker!!
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 11/02/2003 :  15:34:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Jeg er motstandsmennske.... D er greit at dere som røyer tar en røyk men d bør være vekk fra hester og stall!!!
Tenk at man kunne slippe å styre med all det røyketullet hvis man bare sluttet å røyke... mye enklere og man sparer jo så sinnsykt mye penger!!!

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  03:13:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er nok også en av de "slemme røykerne".

Røyking I stallen er uaktuelt for meg, røyking UTENFOR er noe ganske annet. Hvis man har ei bøtte med vann el.l til sneipene, så er faren for brann redusert betraktelig og sneipene ligger ikke igjen rundt omkring. Hestene står i luftegård når de er ute, og så lenge du ikke stiller deg rett ved siden av er det vel ingen fare? Røyking på tur el under avskritting har jeg ingen formening om, det får hver enkelt bestemme selv. Men jeg ser ikke noe galt i det.

Noen sier også at vi som røyker burde la være å røyke når vi er i stallen, men det blir fort ett par timer og det er ikke alltid så lett å "klare" seg uten røyken. Og det passer seg ikke å si at da får vi heller slutte. De fleste røykere røyker vel ikke for moro skyld! Det ER vanskelig å slutte!

Hilsen ei som er glad i hesten! (og røyken sin..)
Gå til toppen av siden

Krizzey

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  21:13:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKrizzey  Svar med kopi av melding
det er unødvendig å røyke når man er inne i stallen, når man kan gå ti meter til nærmeste utgang... det er ikke skadelig med litt "mosjon"....
og dessuten er det ikke bare det at det ikke er bra for hestene, menneskene som er i stallen kan også ta skade av det!!!

ikke skyld på røykerne, det er RØYKEN sin skyld...
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2003 :  15:48:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der jeg rir er det veldig mange som røyker, men de er ikke inne i stallen. Sitter utenfor. Noen av hestene liker det faktisk, som hesten til Chatrine!! Der blir det nesten sosialt, for det er mange hester, og enda flere folk, og mange små staller rundt på hele området, også samles en tre-fire stk for å ta en røyk, som en liten sammenkomst. Er selv festrøyker, sånn av og til, men er imot røyk i stallen. Røyker dermed aldri! i stallen.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.