hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det bare jeg som begynner å bli gammel eller...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Er det bare jeg som begynner å bli gammel eller...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  15:52:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
er det fårferdeliii sliiiiiitsomt å liksom ^tjohei^lesenår det blandet smssprk diiiiiialekt slæææng ikemellomrmog maaaaaaaaaaaaassssse

*slitengårogleggermeg*

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  15:56:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du, vet du hva, jeg liker heller ikke det der. Folk kan skrive nynorsk eller bokmål. Punktum.

Edit for å legge til at du hadde et morsomt eksempel Renate

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 16/01/2006 15:57:38 Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 16/01/2006 :  16:01:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kan ikke få sagt meg mer enig! Får helt hodepine bare av å se på innlegget ditt.. En liten smiley her og der er greit, men ikke ti på rad, og etter annethvert ord. Dialekt er bannlyst for min del, da er det ofte jeg ikke gidder å prøve en gang. Og i steden for å skrive "pliiiiiiiiiiiiiiiiiis" så går det for guds skyld an å skrive "vær så snill".. Jeg blir også lei av å lese sånne innlegg, selv om jeg ikke regner meg for å være spesielt gammel..

En annen ting jeg synes er litt fint er at folk deler opp innleggene sine i avsnitt med mellomrom, sånn at det blir litt lettere å lese. Veldig slitsomt å lese langt uten "luft" imellom, og det blir lett å miste tråden, jeg begynner da ofte å lese på samma linja om igjen og om igjen.

Veldig glad i innlegg som er:
-oppdelt
-på bokmål/nynorsk
-kontrollert i bruk av smileys
-sjekka for de grøvste skrivefeil

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/01/2006 :  16:21:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Enig der. Men tror jeg synder litt innimellom.
Bruker ofte litt mye hermetegn, synes ofte det er vanskelig å få skrevet ned det jeg vil ha sagt. Så da blir det mye hermetegn, et slags forsøk på å få folk til å sjønne at hvis de ikke sjønner, så var det kanskje ikke det jeg mente... ehm jah

Mange avsnitt er alfa og omega, mye lettere å lese

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  16:30:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
veldig enig med dere. når jeg ser sånne inlegg med 100 smilyes, masse slurvete skrivefeil og inlegget appåtil er skrevet på dialekt merker jeg at jeg ikke tar det noe seriøst i det hele tatt. da blir det ofte til at jeg slenger inn en litt "spiss" komentar eller ikke gidder og svare i det hele tatt, selvom spørmålet i seg selv kanskje er ganske fornuftig. enig i at det også er mye lettere å lese om det er oppdelt.

noe annet jeg også syns er litt irriterende er når folk skriver såkalt "mobilspråk"(du=u, ikke=ik, MVH=kozz&klemzz, også=oxo, OSV). Her skriver man ikke tullemeldinger med fjortissvennindene sine, men debaterer på et offentlig forum.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/01/2006 :  17:20:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

-oppdelt-på bokmål/nynorsk

Opprinnelig postet av Anniken B.

ENIG!

Mange innlegg er det alt er helt pakka sammen som en stor klomp! Da leser jeg ikke. Har ikke konsentrasjon!

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  17:43:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Irriterer meg grundig over dem som skriver på dialekter eller mobilspråk..
Og spammer ned hele forumet med Smilyer.. En eller to er jo greit, men når det blir for annenhvert ord, så gidder jeg rett og slett ikke å lese innlegget i det hele tatt.
Er også en smule slitsomt med laaange innlegg som går "i ett".

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  18:37:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Haha *blir ør i hodet av å lese innlegget ditt*..

Må si jeg har lest litt av de litt "eldre" innleggene mine, og må si det var mye: Koz og klemz! Men håper jeg har forbedret meg nå, prøver også å rette opp de feilene jeg ser, og avsnitt er et "must".

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 16/01/2006 18:45:23 Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 16/01/2006 :  19:05:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig så enig

Dialekt og mobilspråk er verst å lese! Sammen med "ikke avsnitt" Norsken nå til dags...

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  20:32:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig! men er vel ikke så flink som jeg burde ha vært. skriver alltid dialekt på msn siden "oslodialekt" eller bokmål er bannlyst her jeg bor

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  21:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
OHHH yes!!! Kunne ikke vært mer enig! Er selv trønder, men innlegg på trøndersk begynner å irritere meg også. Greit og slenge med noen smiletegn av og til, men ikke 50-100 på samme melding! Det er greit med noen skrivefeil, av og til går det litt fort. Alle er mennesker og det er menneskelig å feile! Men når det blir over 10 skrivefeil i et innlegg, da er det litt for mye. Pluss at det som irriterer meg mest; ingen komma eller punktum! Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  22:11:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hehe jeg må si at jeg føler meg litt skyldig når det gjelder bruk av punktum og komma osv.
har fått en klage på det før, har en tendens til å bli veldig oppglødd når jeg skriver og da kommer alt på en gang=P
har begynt å skjerpe meg da for jeg vet selv hvor irriterende jeg synes det er.
er også veldig glade i innlegg med avsnitt på bokmål uten masse skrivefeil og tekster som er bombarderte med smilyer..

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  22:37:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Samme her...
Slikt er ikke alltid jeg gidder å lese en gang...
Var så vidt jeg gadd lese det lille du hadde skrevet;)

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  22:52:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig!
Selv om jeg synder som bare fy.
Blir nok ikke så mye sms-språk og begrenser smileyer til noen,men lange innlegg uten opphold...

(Nå var jeg flink...)
Det er noe med det at når man skal si en hel masse før det faller ut av teflonhjernen så hender det at det blit "litt" tett og voldsomt.

Lover jeg skal huske å ta pauser og trekke pusten litt heretter.

Men de dialekt innleggene og rare forkortelsene? Sånne gamle damer som meg skjønner ikke slikt,så det er en effektiv måte å ikke få oss til å svare på! (Kanskje det er det som er poenget? )

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 16/01/2006 :  23:19:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

(Nå var jeg flink...)
Det er noe med det at når man skal si en hel masse før det faller ut av teflonhjernen så hender det at det blit "litt" tett og voldsomt.

Opprinnelig postet av Kurre

Gjør som meg når jeg blir "ivrig", jeg skriver alt først sånn at jeg ikke glemmer noe, også tar jeg meg en runde etterpå og lager hull imellom på passende steder.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  00:02:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan ikke få sagt meg mer enig! Får helt hodepine bare av å se på innlegget ditt.. En liten smiley her og der er greit, men ikke ti på rad, og etter annethvert ord. Dialekt er bannlyst for min del, da er det ofte jeg ikke gidder å prøve en gang. Og i steden for å skrive "pliiiiiiiiiiiiiiiiiis" så går det for guds skyld an å skrive "vær så snill".. Jeg blir også lei av å lese sånne innlegg, selv om jeg ikke regner meg for å være spesielt gammel..

En annen ting jeg synes er litt fint er at folk deler opp innleggene sine i avsnitt med mellomrom, sånn at det blir litt lettere å lese. Veldig slitsomt å lese langt uten "luft" imellom, og det blir lett å miste tråden, jeg begynner da ofte å lese på samma linja om igjen og om igjen.

-oppdelt
-på bokmål/nynorsk

Opprinnelig postet av Anniken B.

Helt enig.

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.