hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Joggesko
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Joggesko
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Marte..

» VIP

Norway
Innlegg: 52

Skrevet - 16/03/2007 :  21:34:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte..  Svar med kopi av melding
Jeg rir ALDRI meg jogge sko, eller lignende.. Jeg har hesten min hjemme på en liten stall.. Men det blir vell ofte at det er større press på utstyr på store staller.. Men ingenting bør komme foran sikkerhet!
Chiva bull's Eye.<3 Gå til toppen av siden

TineogVindur

Norway
Innlegg: 58

Skrevet - 22/03/2007 :  10:57:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTineogVindur  Svar med kopi av melding
Jeg rir med de skoene jeg har på meg den dagen jeg. Veldig dårlig til å tenke sikkerthet akkurat der..
- Tine & Vindur <3 Gå til toppen av siden

CarpeNox
» VIP

Norway
Innlegg: 317

Skrevet - 23/03/2007 :  14:07:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg rir med gode ridesko, eller sko som er godt egna sjølv om dei ikkje kan kalles ridesko. (fjellsko ol)

Eg trur ikkje det har med stallen å gjere, men meir med holdningane i miljøet i området.
I den stallen eg står i no ser eg at dei fleste rir med joggesko eller stallsko. Der er det ca 35hestar så det er ikkje direkte ein liten stall.

Eg trur det har mykje med alder å gjere og preferanser på hesteryggen.

Det e lov å tenke sej litt om til tider. Gå til toppen av siden

gladhest

Innlegg: 207

Skrevet - 23/03/2007 :  18:06:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir med joggesko av og til. Vet det er dumt, men noen ganger om sommeren blir det bare sånn. Det kan også være ganske farlig å håndtere hester på bakken HVIS de skulle tråkke på en fot med joggesko.. Gå til toppen av siden

Grandi-Maylinn

» VIP

Innlegg: 66

Skrevet - 26/03/2007 :  18:04:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg rir med joggesko av og til. Vet det er dumt, men noen ganger om sommeren blir det bare sånn. Det kan også være ganske farlig å håndtere hester på bakken HVIS de skulle tråkke på en fot med joggesko..

Opprinnelig postet av gladhest



Jeg var så dum at jeg leide hesten min med SANDALER en gang!
Fjordhoppa tråkket NESTEN på meg, men heldigvis snittet hun tåa mi

ALDRI mer sandaler!
Gå til toppen av siden

SiljeOgSolveRoss

Innlegg: 110

Skrevet - 25/04/2007 :  16:18:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir med joggesko på den ene hesten jeg har på for..*skam meg*
Men hvis man er flink til å ha beina rolig og holde den på plass går det, men kan jo skje
ulykker da oxo..Men hvis jeg rir barbak rir jeg som regel med joggesko..

Silje-
Gå til toppen av siden

SiljeOgSolveRoss

Innlegg: 110

Skrevet - 25/04/2007 :  16:21:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir oxo veldig varmt og klamt og ha på ridestøvler
om sommeren..:P Det er vel nesten like vondt hvis en hest tråkker
på deg hvis du har på joggesko elr ridestøvler...
Gå til toppen av siden

Rude

» VIP

Innlegg: 73

Skrevet - 27/04/2007 :  01:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir med enten lærstøvler, militærstøvler eller doc martens. Ville aldri falt meg inn å ri med joggesko uansett om jeg rir barbak eller ikke
In riding a horse we borrow freedom Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway
Innlegg: 252

Skrevet - 27/04/2007 :  22:30:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
Rir altids med joggesko uten om trening og stmner, det er fy! men de er jo so varmt med ridesko:/
Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

frkelin

Innlegg: 650

Skrevet - 05/05/2007 :  21:42:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tar ikke på meg spesielle sko fordi jeg er redd hesten skal tråkke på meg!
Sko og sikkerhet må jo dreie seg om at noen typer sko kan sitte fast i stigbøylen... Jeg kan godt leie hesten min på tur i sandaler - og ri barbak helt barfot. Hesten min fungerer veldig godt å leie å kontrollere på bakken, jeg hadde nok helst ikke leid ukjente hester med sandaler.
Jeg har sikkerhetsstigbøyler med en sånn sving på og føler stigbøylene er nokså løse og at de ikke fester seg i de joggeskoene jeg noen ganger bruker. Jeg liker å kunne gå av hesten og jogge litt deler av turen for å få trimmet meg selv litt også - og da egner ikke ridesko seg så godt.
Gå til toppen av siden

Hangover

Innlegg: 91

Skrevet - 03/06/2007 :  01:33:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan hende seg at jeg rir med joggesko vis jeg rett å slett ikke orker å skifte sko:)
Men jeg har sikerhets stigbøyler med strikk så det er ikke så stor fare:) Men bruker somregel ridestøvler for å ri på bane med joggesko er pyton! Men barbak så rir jeg med joggesko:)
Gå til toppen av siden

Thea_Amanda

Innlegg: 15

Skrevet - 03/08/2007 :  19:30:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir nesten alltid med joggesko. Vet det ikke er bra, men det er de jeg liker best å ri med. Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway
Innlegg: 208

Skrevet - 30/11/2007 :  01:31:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Jeg underviser 8-9 elever, vi er ingen stor rideskole, kun en klubb som har noen timer i uka, samt en privatelev på en av mine egne hester; for å si det sånn...hvis de ikke kommer med egnet fottøy får de ikke ri! så enkelt er det. Prøver å få inn dette med sikkerhet hos ungene med en gang, og det gjelder all sikkerhet ift hestehåndtering.
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 30/11/2007 :  04:38:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tilsluttes! Man rir ikke med uegnet fottøy - like lite som man rir uten hjelm.
Det er tre S-er i ridning: Sikkerhet, sikkerhet OG sikkerhet!
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Innlegg: 229

Skrevet - 03/12/2007 :  14:00:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det så stort tabu å ri i "hverdagsklær" altså? Alle fikk jo streng beskjed om å kun bruke sko med hæl på på rideskolen, men jeg tror de aller fleste i senere tid har neglisjert denne "huskeregelen". Og det er det jeg ser på det som - en huskeregel, ikke en regel eller norm om at man skal eller må.
Det er tryggest å sykle med hjelm, spille fotball med leggbeskyttere osvosvosv, men de aller fleste tenker ikke på å ta på seg fullt beskyttelsesutstyr når de skal spille fotball med nabobarna eller sykle til butikken for å handle melk. På samme måte er det ikke undergang for meg om jeg rir meg en tur i joggesko og joggebukse, og jeg syntes ikke det burde være undergang for noen andre heller.
Folk blander seg alt for mye opp i hva andre gjør, bruker og alt det der - bare tull! La nå folk få holde på akuratt som de vil.
Flertallet av gangene jeg har ridd de siste åra har jeg nok ridd i "det jeg har på meg", men har alltid ridesko stående i skapet i stallen og de blir flittig brukt.
Men er bare overrasket over å se så mange som ser på det som et ramaskrik å ikke bruke ridesko!
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.