hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som kan fortelle meg om utstilling?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Noen som kan fortelle meg om utstilling?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:33:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
nei tenkte egentlig generelt, men sikkert forskjellige regler fra rase til rase da. men jeg lurer litt, fordi jeg har lyst til å prøve å få fjording hoppa mi premiert til våren, men hvis det er sånn at de må ha føll så venter jeg til neste år, for hun skal bedekkes i vår!

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki.. lykke til da :) Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:02:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
takk takk! ;)

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  10:30:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei tenkte egentlig generelt, men sikkert forskjellige regler fra rase til rase da. men jeg lurer litt, fordi jeg har lyst til å prøve å få fjording hoppa mi premiert til våren, men hvis det er sånn at de må ha føll så venter jeg til neste år, for hun skal bedekkes i vår!

Opprinnelig postet av mariie.

Trenger ikkje ha hatt føll nei. Da stiller du i klasse 6. Hopper 4 år og eldre uten føl.

Men man kan ikkje få 1 pr på ei hoppe uten føl. (No tenker eg på fjordhest siden det er det mariie har) Gjelder nok ein del andre raser også, men sjå i såfall avlsplan for dei ulike rasene.

Redigert av - Lucinda: den 14/01/2006 10:32:32 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  16:35:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg var på et utstillingsmøte med 4H, og der nevnte de at ingen av de norske rasene kunne få 1.pr. uten å ha fått avkom. Vet ikke om det stemmer jeg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  16:44:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Takk for svar Lucinda og Mari, skal undersøke litt mere etterhvert når det gjelder utstilling..

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  17:20:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Utstillingsklasser:

Klasse 1. Hingster 6 år og eldre
Klasse 2. Hingster 4 og 5 år
Klasse 3. Hingster 3 år
Klasse 4. Hopper 7 år og eldre som har født levende føll i utstillingsåret eller skal føde samme år, eller som tidligere har født minst to levende føll.
Klasse 5. Hopper 4-6 år med samme krav om føll som i klasse 4
Klasse 6. Hopper 4 år og eldre som ikke hører inn under klasse 4 eller 5
Klasse 7. Hopper 3 år, med eller uten føll

Det kan tildeles følgende premiegrader i de enkelte klasser:

Klasse 1: 1., 2. eller 3.premie eller kåringsgrad
Klasse 2: 2., 3. premie eller kåringsgrad
Klasse 3: 3.premie eller kåringsgrad
Klasse 4: 1., 2. eller 3.premie eller graden "godkjent"
Klasse 5 og 6: 2. eller 3.premie eller graden "godkjent"
Klasse 7: 3.premie eller graden "godkjent"

Edit for å legge til at dette er henta frå Norsk Hestesenter sine sider, og gjerld nok kun for dei norske rasene. Sikkert andre reglar for andre raser.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita

Redigert av - Løkki den 14/01/2006 17:22:20 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  17:25:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det gjelder nok også flere andre raser, at hesten må ha avkom for å 1.premieres/oppnå høyeste grad.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  19:17:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det gjeldnok ein del raser. Avlsplanane til dei ulike rasene vil gi svar på det.

Ellers vil eg kommentere att den oversikten om premiegraden ikkje lenger er heilt gjeldane kva klasse 7 anngår. Der er det igjen opnå for også å kunne gi 2.premie. men Norsk hestesenter har ikkje vore så flinke til å oppdatere dette. Det krevst også noko høgare poengsumm for å få 2.pr som 3.års hoppe enn når hoppa er 4 år og eldre.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/02/2006 :  13:20:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg slipper å kjøre Rosita ja?

For ellers kan jeg ikke delta.

http://www.rimfakse.no/text/view/1826.html sto det en del.

Redigert av - Bustetrollet den 09/02/2006 13:30:33 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.