hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressurkurs i Danmark
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressurkurs i Danmark
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  22:46:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg reiser til Danmark i sommer på dressurkurs med Vibe Sund (http://www.staldroenbjerg.dk/dressurkursus.htm). Gleder meg som et lite barn, men har noen spørsmål ang. frakt av hest.

Hvordan det er med frakt av hest over landegrensen? Gjelder samme reglene som ved kjøp av hest (altså toll etc.)? Og er det andre elementer jeg bør kjenne til etc,. før jeg reiser nedover?

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Olithyon

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  23:03:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Å fy flate. Det der fikk jeg skikkelig lyst til selv, så veldig bra ut da! Vet du noe om undervisningen hennes fra før?
Jeg aner ikke så mye om frakt av hest, men googlet litt og fant denne linken, kanskje du finner noe der?
http://dyrehelsetilsynet.mattilsynet.no/dyrehelse/faktaark/fakta_inn_og_utforsel/dbaFile6719.html

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  23:11:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Nei, aner ingenting jeg, hehe. Fikk bare klarsignal fra mine foreldre om at jeg får lov til å dra, så da sier jeg selvfølgelig ja. Har hørt om henne tidligere, men ja. Hvis noen har noe info om henne også, så hadde det vært flott.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/01/2006 :  07:03:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det var jo ikke noe særlig dyrt heller, et tilsvarende kurs i Norge ville kostet mye mer!
Heldig er du! :)

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  10:01:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan ta hesten din med til DK eller omvendt til norge fra DK uten toll. Den vil bli innført på midlertidig "visum" som blir brukt til konkurranse. Tror du har ganske godt tid og. Husker ikke hvor jeg leste det, men datt over det da jeg skulle importere Lopke. Mener det var travselskap som hadde info på sidene sine.. Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  12:46:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Det er ikke sikkert foreningen din har noe opplegg for at du kan ta med deg hesten på terning. NRYF utsteder kun carnet til de ekvipasjer som skal ut og representere, og dette kun til stevner det har kommet invitasjon til.

Skal du ta med deg hesten ut, må du antakelig 'stå for det selv', ta kontakt med tollstedet og eventuelt distriktsveterinæren din for å informasjon. Du må sannsynligvis garantere for momsen, men det får du nok informasjon om når du kontakter tollen.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  12:52:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hør hvordan de har gjort det på nabogården din. Jeg vet at flere av oppstallørene der har sendt hestene sine til tilridning utenlands i vinter, og her gjelder vel de samme reglene og rutinene for deg.

Gidder ikke nevne navn etc, da Kristine vet hva jeg snakker om

Spennende sted forøvrig.. Krever referat

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 13/01/2006 12:52:40 Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  19:42:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heldige deg!!! Fikk bare såååååå lyst til å være med selv! Ha det gøy og kos deg masse :D!!! Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 13/01/2006 :  19:50:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
ååå. misunnelig!! du må si hvordan det var der nede når du kommer hjem igjen!! =) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  20:07:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jepp, skal ned å ri i hallen de nærmeste dagene så da kan jeg jo høre med noen av dem der nede, spoff.

Destrier; fant opplysninger om det samme, men dette gjaldt jo som du sier konkurransehester som skulle starte der nede. Da var nemlig reglene om karantene etc. ganske så annerledes.

Gleder meg som bare det, og jeg skal gi referat :)

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.