hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på ponni
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på ponni
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  14:14:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg føler på meg at Miss kommer til å "legges ut for salg" snart, det høres liksom sånn ut. Jeg har da førsterett (jippi).

Hva tror dere prisen blir?

- Renraset welsh mountain
- 1999 modell
- Innridd, sprangtrent
- Under innkjøring
- Kan alt grunnleggende
- Godlynt og snill

Skal stille meg fremst i køen jeg
Sånn ca. 10.000?

www.hestene.no

lino

» VIP

Skrevet - 12/01/2006 :  16:41:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Unnskyld at jeg spør (mener ikke å være frekk), men hvorfor vil du kjøpe en hest som er for liten til deg? Du har jo en lang tråd om hvordan du skal få foreldrene dine til å gå med på at du kjøper hest, om de nå gjør det, hvorfor skal du kjøpe en du ikke kan bruke selv?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  16:54:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Unnskyld at jeg spør (mener ikke å være frekk), men hvorfor vil du kjøpe en hest som er for liten til deg? Du har jo en lang tråd om hvordan du skal få foreldrene dine til å gå med på at du kjøper hest, om de nå gjør det, hvorfor skal du kjøpe en du ikke kan bruke selv?

Opprinnelig postet av lino

Ja, det kan du si. Pappa vil ikke kjøpe hest til meg, men han vil kjøpe Miss. Om det blir aktuelt. Grunnen til at jeg vil kjøpe henne er at jeg er såpass kneskadet at kanskje ikke kan ri med stigbøyler mer. Ikke særlig gøy å få det dasket i fjeset en ellers så fredelig dag. Jeg vil derfor prøve meg litt på kjøring og avl/utstilling, og der er Miss perfekt. Dessuten har jeg en yngre søster Mer du lurte på?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 12/01/2006 :  17:49:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Dette kommer jo helt an på hvilke verdier de nåværende eierene ser i henne. Avlsverdi eller bruksverdi, eller begge dele? For deg er kanskje avlsverdien det viktigste, og også bruksverdien som kjørehest, når hun nå engang blir ferdig innkjørt.

Jeg vil tro at 10-15 000 ikke er en urealistisk pris på Miss, det er jo en innmari søt liten ponni! Hvis du vet at du står i første rekke fordi du har stelt henne så mye kan det vel også hende at du får en litt "snillere" pris?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  18:06:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, jeg skulle egenltig få henne av eierne til konfirmasjonen, men de følte de ikke kunne gi henne bort da, siden ungene i familien fikk henne til jul i 2002.

For dem er hun ikke mye verdt vil jeg tro, gutta rir litt, men er ganske redde henne da hun har gjennomskuet deres redsel, dermed er hun sjefen. Er en skikkelig koselig familie som vil hesten alt godt, men de ser ikke så alt for mye verdi i henne. Hun trasker rundt på utegang, og det er jeg som har ridd henne inn/nesten kjørt henne inn (har igjen å spenne for vogn).

Hun skal bedekkes nå, så da får se vi hvordan hun blir i avlen. Ellers er hun et lite sprangtalent, med rett rytter kan det bli bra.
Hadde hun enda vært 30 cm. høyere, da hadde hun vært "The Horse of My Life", men hun er kvikk og villig, så hun kan bli en fin barnehest og en kvikk kjøreponni til hobbybruk.

Håper på at jeg får henne for rundt 10.000, kanskje mindre..

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  18:42:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja håper at du kan få henne til en grei pris for deg :o)
Som du vet så har jeg en welshgutt, og selv om jeg er altfor stor til og ri ham er han likevel min "the horse of my life" ;o) Han elsker kjøreturene våre, og bygger muskler som bare det på den måten.
Du må ha lykke til, og håper at vi får høre når du kjøper henne?
Jeg skal krysse fingrene for at du skal få henne til en pris som passer lommeboken din :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  19:13:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja håper at du kan få henne til en grei pris for deg :o)
Som du vet så har jeg en welshgutt, og selv om jeg er altfor stor til og ri ham er han likevel min "the horse of my life" ;o) Han elsker kjøreturene våre, og bygger muskler som bare det på den måten.
Du må ha lykke til, og håper at vi får høre når du kjøper henne?
Jeg skal krysse fingrene for at du skal få henne til en pris som passer lommeboken din :o)

Opprinnelig postet av Bente71

Takk for et godt svar =) Er egentlig ikke pengene det står på, men jeg synes det er litt kjipt at jeg skal betale dyrt for henne når det er jeg som har temt henne, ridd henne inn og kost med henne i 3 år nå. ;) Skal si ifra om noe skjer, foreløpig har jeg henne på fòr og der har jeg en avtale som sier at jeg kan ha henne til hun blir solgt, dør eller må avlives og at jeg har førsterett. ;)

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/01/2006 :  20:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
God alder
Hoppe
Papirer
Innridd
Innkjørt
Snill
+++

Hadde ikke solgt den under 20000,- iallefall...

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  20:25:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
enig med Torhild, men siden du har hatt ansvaret i 3 år og appåtil innkjørt og inridd henne syns jeg det blir noe heeelt annet. syns 5-10 tusen hadde hvert ok.

jeg krysser også fingrene for at du får henne for en rimelig penge

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  20:33:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
God alder
Hoppe
Papirer
Innridd
Innkjørt
Snill
+++

Hadde ikke solgt den under 20000,- iallefall...

Opprinnelig postet av TORHILD

Oi, får håpe jeg har en god dag den dagen hun skal selges og får henne bittelitt billigere..

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  20:36:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville satt verdien etter hvordan du var når du fikk henne. For det er du som har jobbet med henne, ridd henne inn og kjørt henne inn de 3 siste årene. Du skal ikke tape på det.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  21:11:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ville satt verdien etter hvordan du var når du fikk henne. For det er du som har jobbet med henne, ridd henne inn og kjørt henne inn de 3 siste årene. Du skal ikke tape på det.

Opprinnelig postet av kristy

Da jeg fikk henne i hendene var hun 3 år, uhåndtert. Jeg temte henne og begynte innridning da hun var 4 år. Jeg har også kjørt henne inn.

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/01/2006 :  21:32:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av kristy

Sant nok, men verden er normalt desverre ikke slik.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/01/2006 :  21:37:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du hatt henne på helfor, og betalt ALT inkludert utstyr, dyrlege, vaksiner osv eller har eierne vært med og betalt i ting?
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  21:41:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
får håpe du har med noen seriøse å gjøre...
jeg skulle få kjøpe en hest jeg på en måte hadde på for, for 15 000, men måtte jobbe på gården så det ble opp til 23 000 for hesten....

får håpe du får kjøpt henne til real pris...

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  21:50:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde nok satt prisen litt høyere.. omkring 30.000 om hun har fulle papirer og full veterinær sjekk 100% frisk osv.. og HVOR gode papirer hun har mht avl.. spiller litt og det mht verdi på føll.
MEN var miss min hest og jeg hadde hatt en så dyktig forrytter som har betalt og ridd og styrt på i så mange år hadde du nok fått den til halv pris. men kun fordi du er den du er..

veldig synd å høre det med knærne dine da :(
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.