hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye skal de ha???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hvor mye skal de ha???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

BeautySarah

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  12:07:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeautySarah  Svar med kopi av melding
hei... jeg steller en lettdølshoppe på 25 år... veldig sprek... har vært traver... åsså lurer jeg på hvor mye mat hun skal ha? hun blir ridd nesten hver dag!

og så steller jeg en lettdøls vallak som er 5 år og han blir like mye brukt som hoppa! hvor mye skal han ha da!

jeg vil jo at de skal være sunn og god...

Ingvild & Mio Golan.
Mio Golan, i love you honey ;€€

nala

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  12:41:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
for å finne ut det så må du nesten vite kor mye de veier... og kordan fôr du bruker+ næringsinnholdet i det..
det enkle er ofte det beste;) Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 12/01/2006 :  12:42:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vanskelig å gi noe nøyaktig svar på det, men jeg synes men kommer langt med en basis av fri tilgang på godt høy og friskt rent vann. Deler av høyet kan erstattes med halm hvis hestene blir tykke.

Vitamin/mineraltilskudd og salt kan være nok som tilskuddsfor, eller kanskje du må gi kraftfor også. Les tabeller om næringsbehov, innhold i forskjellig for, og ta helst foranalyse. Så setter du deg ned og grubler og regner på det
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  16:50:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg sier meg enig i de to innleggene over meg, men som et utgangspunkt vil jeg foreslå:
-Fri tilgang på høy/rundballe, så sant ikke hestene legger på seg for mye av det
-Fri tilgang til rent, friskt vann
-Salt, vitaminer og mineraler; mengde kommer annpå hesten

Kraftfôr må du nesten se litt ann. Jeg ville unngått havre til den spreke hoppa, kanskje bygg kunne passe bra.
Gå til toppen av siden

BeautySarah

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  21:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeautySarah  Svar med kopi av melding
ja... hestene går på fri tillgang på høyballer og vann. men de har ikke noe saltstein og eieren sier at hoppe IKKE skal ha havre så den saken er grei.. fordi hun blir HELT gal...

hihi...

men salt steiner det skal jeg si att det e må eierne kjøpe.. bryr meg jo om hestene da. er Veldig glae e dem..

Ingvild & Mio Golan.
Mio Golan, i love you honey ;€€
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.