hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dette blir for dumt!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Dette blir for dumt!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tebj0

Skrevet - 12/01/2006 :  01:15:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom over denne "annonsen" på hestemarked og syns det blir litt tåpelig å legge ut sånt på en annonse side!

http://www.hestemarked.no/annonse.asp?kat=22&ukat=96&ID=132206

For det første så trenger ikke en kjøper under 18år være en dårlig kjøper( jeg ser ikke på 16-17åringer som barn akkurat??)
Og reagere litt på
Og hva sier dere til en voksen dame på 26år som driver og spaner på "små" jenter for å se om dei holder det dei lover

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  01:27:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Man kan få sjå mykje rart på annonseforumet ja...

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  01:44:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er det bare jeg som synes det er rett at man ikke skal forhandle med folk under 18? Og at kommunikasjon skjer best over telefon eller ved møte? (Nå er jeg ikke enig i alt den "damen" uttrykker, men akkurat dette synes jeg ikke er noe rart, nærmest noe jeg forventer). Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 12/01/2006 :  02:00:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sikkert få av hestene hun har solgt som ikke har det bra i dag da vertfall
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  08:51:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forsåvidt, men har sett mange under 18 som tar like godt vare på hestene sine som dem over.. Tror nok personlighet og tankegang er viktigere enn alder, selv om tankegang ofte utvikler seg i takt med at alder.. Har overlatt hesten min til folk under 18, men kun folk jeg stoler på.. Hestepasseren min er 16 og jeg tviler ikke et sekund på at picasso har det bra i hennes varetekt.. Som sagt heller en oppegående 16-17 åring enn en hvem som helst over 18.. Har selv hatt hest siden jeg var 13 og vil jo påstå at hesta mine alltid har hatt det godt i min varetekt..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  09:42:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva i alle...Dette må da være bare tull?
Myr rare mennesker i verden...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  10:13:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er litt uenig, og litt enig.

Jeg har veldig telefonskrekk, og på dårlige dager verger jeg meg til og med for å ringe til min egen familie. Derfor vil jeg helst prate på mail først, for så å heller ringe om jeg finner ut at hesten er en jeg veldig gjerne har lyst på. På mange hester har jeg kun pratet over mail helt til jeg kommer frem til stallen for å prøve hesten. Men på den annen side så er det enklere å lyve over mail...

For tiden 'spaner' jeg på ei jente. Jeg kjenner eieren til hesten hun har på fôr, og har blitt bedd om å så smått holde litt øye med henne og si fra om noe er galt. Ikke at jeg har hatt behov for det da, for jenta er kjapp til å gjøre det selv. Men jeg ser ingenting galt i det. Jenta vet jeg kjenner eieren. Om jeg skal sette vekk hesten min, så blir jeg veldig glad om jeg har kjente i nærheten som kan holde et lite øye med de. Det kan utgjøre mye for hesten sin del, om den ikke har det helt bra!

Aldersgrensen er vel det jeg er mest uenig i. Jeg fikk min første fôrhest i en alder av 15. Den hesten forandret seg veldig mye det året jeg hadde den, til det positive.
Jeg ser mer på erfaring og fornuft enn alder. Jeg kjenner mange på 20+ som jeg aldri i verden hadde latt borti hesten min engang. Men jeg kjenenr også flere 'fjortiser' som tenker riktig, rir godt og er fornuftig i sin omgang med hest.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 12/01/2006 :  10:23:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er litt uenig, og litt enig.

Jeg har veldig telefonskrekk, og på dårlige dager verger jeg meg til og med for å ringe til min egen familie. Derfor vil jeg helst prate på mail først, for så å heller ringe om jeg finner ut at hesten er en jeg veldig gjerne har lyst på. På mange hester har jeg kun pratet over mail helt til jeg kommer frem til stallen for å prøve hesten. Men på den annen side så er det enklere å lyve over mail...

For tiden 'spaner' jeg på ei jente. Jeg kjenner eieren til hesten hun har på fôr, og har blitt bedd om å så smått holde litt øye med henne og si fra om noe er galt. Ikke at jeg har hatt behov for det da, for jenta er kjapp til å gjøre det selv. Men jeg ser ingenting galt i det. Jenta vet jeg kjenner eieren. Om jeg skal sette vekk hesten min, så blir jeg veldig glad om jeg har kjente i nærheten som kan holde et lite øye med de. Det kan utgjøre mye for hesten sin del, om den ikke har det helt bra!

Aldersgrensen er vel det jeg er mest uenig i. Jeg fikk min første fôrhest i en alder av 15. Den hesten forandret seg veldig mye det året jeg hadde den, til det positive.
Jeg ser mer på erfaring og fornuft enn alder. Jeg kjenner mange på 20+ som jeg aldri i verden hadde latt borti hesten min engang. Men jeg kjenenr også flere 'fjortiser' som tenker riktig, rir godt og er fornuftig i sin omgang med hest.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Opprinnelig postet av kristy

Veldig enig med deg Kristy. Noen ganger er det bedre å sende en mail og få vite det du trenger om hesten, før du ser om det er så interesant å ta den telefonen å prate med eieren. Eieren velger selv om h*n er interesert i å svare på mail!
Mener også mange under 18år er full ut i stand til å ta vare på en hest. Det går ikke på alder, men på kunnskap og erfaring. Når det gjelder kjøp, så er det greit å forsikre seg om at kjøper har snakket med foreldrene, så lenge dei er under 18år, men jeg hadde aldri fått mamma til å ringt på en hest for meg om jeg skulle kjøpt meg hest den gang jeg var under 18år. For det første så har hun ikke peiling på hest og for det andre så hadde det vært jeg som skulle hatt hesten, og jeg som måtte vite om dette var en hest for meg!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  11:19:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Typisk at annonsen ble slettet før jeg fikk sett den! Men jeg skjønner ikke alltid helt hvorfor alle må gre de som er under 18 under en kam? Det finnes MANGE jenter rundt 15-16 års alderen som gjerne kan ta seg MYE bedre av hesten enn en person over 18.

Jeg husket vertfall fra meg og mine venninner når vi hadde hest hjemme i 15-16 års alderen, at dersom stellet ikke var grundig gjort(det ble jo alltid det, men her skulle en alltid forsikre seg), fikk vi foreldrene på nakken med en gang!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  11:25:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Så alle her ville altså skrevet kontrakt og forhandlet store penger med en umyndig person? Nå snakker jeg ikke om kunnskap og det å spane, jeg snakker om forhandlingene - iom. at denne annonsen tok opp dette også. Dersom jeg skulle solgt en hest hadde jeg aldri gjort dette, uansett hvor ansvarlig personen fremstår. Eierskap kan så vidt jeg vet overføres senere. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  11:27:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Argh, jeg fikk ikke sett noen annonse jeg....
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  11:39:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
fikk den med meg tidligere idag, og ja Formosissima, jeg er helt enig. Alldri i livet om jeg hadde kjøpt eller forhandlet så høye beløper med en umyndig person. I så fall om jeg skulle kjøpe hest av denne måtte evt foreldre stå som garantister på kontrakt.
Men ha forrytter under 18 hadde jeg ikke tenkt så mye over.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  11:43:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
er det noen som husker sånn passe hva som stod i denne anonnsen?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 12/01/2006 :  11:44:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke jeg heller, Mari.

Fikk mine to første fôrhest som 13 åring, har dem fortsatt den dag i dag(er 14 eieren er fornøyd! Ridde inn Perla som 13/14 åring, og eieren er fornøyd! Det er jeg også.

Her om dagen kjøpte jeg et kryssnesereim-hodelag til Perla, og da ringte vi for å sikre oss at det ikke var fake. Fikk hodelaget, og vi betalte som avtalt. Hodelaget var kjempe pent ;)

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 12/01/2006 :  13:31:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
[quote]Så alle her ville altså skrevet kontrakt og forhandlet store penger med en umyndig person? Nå snakker jeg ikke om kunnskap og det å spane, jeg snakker om forhandlingene - iom. at denne annonsen tok opp dette også. Dersom jeg skulle solgt en hest hadde jeg aldri gjort dette, uansett hvor ansvarlig personen fremstår. Eierskap kan så vidt jeg vet overføres senere.

Opprinnelig postet av Formosissima

Hadde heller ikke vært snakk om å selge en hest til en umyndig person uten foreldrenes godkjennelse for min del heller, men dama skriver faktisk at personer under 18år ikke hadde fått tatt i hestene hennes, og at ingen burde selge hest til noen under 18år. Tror det fleste er enige om at foreldrene bør være inn i bildet ved kjøp eller salg til umyndig person, men syns det blir feil å gå ut annonsere at man IKKE bør selge hest til jenter under 18år!!!!!
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  13:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Var det en reell annonse på en hest dette eller var det en "advarsel"? Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.