hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Reflekser til små ponnier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Reflekser til små ponnier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  09:27:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Blir så irritert over at det ikke er laget skikkelige beinreflekser til små ponnier, som Shettiser og Welsh...
Er jo veldig mange små hester som også skal ut å feres i mørket...

Har nå endt med at hittil har moren min sydd om de refleksene med lukking... Tenkte jeg skulle prøve hundereflekser for å se om de kan passe, men utstyr til hund koster jo flesk...

Samme med refleks dekken, finnes jo i ponni størrelser. Men de passer hverken Shettisen eller Welshen min, ligger derimot perfekt på Norlandshesten min som bruker 125 i dekken... Så har man mindre hest enn det så sliter man med å få tak i skikkelig refleksutstyr...
Refleksfortøy er det eneste jeg har som passer og halerefleks.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  09:40:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Blir så irritert over at det ikke er laget skikkelige beinreflekser til små ponnier, som Shettiser og Welsh...
Er jo veldig mange små hester som også skal ut å feres i mørket...

Har nå endt med at hittil har moren min sydd om de refleksene med lukking... Tenkte jeg skulle prøve hundereflekser for å se om de kan passe, men utstyr til hund koster jo flesk...

Samme med refleks dekken, finnes jo i ponni størrelser. Men de passer hverken Shettisen eller Welshen min, ligger derimot perfekt på Norlandshesten min som bruker 125 i dekken... Så har man mindre hest enn det så sliter man med å få tak i skikkelig refleksutstyr...
Refleksfortøy er det eneste jeg har som passer og halerefleks.

Opprinnelig postet av Roxira

Bruk sånne her. Det er knallbra. passer alle hester.. (ok ikke kjempestore hester)

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  10:23:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hmmmm.... Det har jeg faktisk ikke tenkt på før....

Sitter de bra?? Glir ikke ned??
Men er ikke disse veldig lette å miste? Ser de ligger langs veien ganske ofte og har mistet en del sånne selv på ridetur. Hatt de rundt beina mine når jeg har ridd.

Disse koster vel faktisk mer enn eller det samme som hunde reflekser tror jeg, og hunderefleksene har jo borrelås.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  10:37:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
disse får jeg gratis på jobb, med reklame selvfølgelig. Har hatt dem rundt beina på Lopke og de faller IKKE af.. de går i spendt på en måte. Finnes jo flere tykkelser på dem, dem jeg har er kraftigere. Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 10/01/2006 :  11:12:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
På borjes tingsryd så har dei reflekser til hund med borrelås til 29kr stk. Er ikke så allverdens dyrt det da! Desse er 4x19cm...

Dei har også reflekser til hund på denne linken

http://www.hundeshop.no/refleks

kr 40 for 2stk. Enda billigere...

Er jo mye dyrere å kjøpe til hest en til hund spør du meg
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  13:46:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg har noen reflesker til beina på ponnien, de passer jo absolutt ikke, men jeg tar først på noen beinbeskyttere og refleksene oppå der igjen og da går det akkurat =)

Har også kjøpt noen reflekser med borrelås som kan festes på hodelaget eller tøyler. Fester man dem på tøylene får man jo reflekser på siden som ellers er vanskelig å få til. Man kan også feste på noen vanlige reflekser til mennesker på teppet/dekkenet du kanskje har på ponnien eller deg selv på beina dine eller noe.

Selv er jeg nesten ikke fornøyd med noen refleksdekken i det hele tatt, håper på og få kjøpe refleks stoff eller noe sånn som jeg kan sy på de vanlige skritteteppene jeg bruker. Slik kan jeg få masse refleks på dem og fortsatt ha noe jeg kan tulle rundt de frosne beina mine.

Men disse refleksstengene som du smeller rundt hestens ben, vil ikke de kunne gnage?

Kom på enda en fin ting, det er disse refleksbåndene vi mennesker bruker som skal gå under den ene armen, hvis du tar denne rundt halsen på hesten har du enda mer så du også synes fra siden.

Hehe, skrev bare masse så får du se om det var noe du ikke hadde hørt/tenk på fra før =P

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  13:52:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei de gnager ikke.. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 10/01/2006 :  14:00:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Går også an å sy reflekser selv, kjøp refleksbånd og borrelås på en forretning som selger stoff og diverse syutstyr. Da får du dem akkurat så lange og brede som du selv vil.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:13:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På borjes tingsryd så har dei reflekser til hund med borrelås til 29kr stk. Er ikke så allverdens dyrt det da! Desse er 4x19cm...

Dei har også reflekser til hund på denne linken

http://www.hundeshop.no/refleks

kr 40 for 2stk. Enda billigere...

Er jo mye dyrere å kjøpe til hest en til hund spør du meg

Opprinnelig postet av tebj0

Ja det var ikke så dyrt, der jeg hørte kostet de vel rundt 50kr stykket, varierte i pris etter hvilken str man skulle ha.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:20:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Selv er jeg nesten ikke fornøyd med noen refleksdekken i det hele tatt, håper på og få kjøpe refleks stoff eller noe sånn som jeg kan sy på de vanlige skritteteppene jeg bruker. Slik kan jeg få masse refleks på dem og fortsatt ha noe jeg kan tulle rundt de frosne beina mine.

Er ikke så mye refleks på refleksdekkene nei, men jeg synes det at de er så knæsj gule er veldig kjekt om man rir når det er tåke...

Kopi av melding:
Kom på enda en fin ting, det er disse refleksbåndene vi mennesker bruker som skal gå under den ene armen, hvis du tar denne rundt halsen på hesten har du enda mer så du også synes fra siden.

Ja, en slik har vi brukt en stund på Shettisen, men vet iallefall at de refleksfortøyene som de solgte før på www.horze.no passer til både shettisen og Welshen, de er veldig stilbare.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:23:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roxira, dette er veldig off topic men hva mener du med det som står i signaturen din?
"har nå skjønt hvor lite likt jeg er"??????

synes det hørtes litt trist ut jeg.. du mener vel ikke det?
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:29:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira, dette er veldig off topic men hva mener du med det som står i signaturen din?

Opprinnelig postet av Lopke

Nei, er en del som ikke liker meg har jeg funnet ut... Sliter med depresjon og angst pga stall miljøet og er blitt mobbet for mitt utseende siden barnehagen...
Ligger omtrent hver dag dritt i gjesteboka på hjemmesiden min (bare å ta en titt der nå, har ikke fått slettet det siden det er noe galt med piczo så jeg ikke kommer inn der nå), og har fått en del klager på meg her på hestemarked...
Så med tiden har jeg blitt et veldig trist menneske... Vondt å ikke bli akseptert for den man er... Og ikke lenger kan holde på med hestene som jeg alltid har ønsket og drømt om...

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 10/01/2006 16:31:26 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:30:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Syr selv, av strikk og refleksbånd.. men slike som Lopke nevnte er også helt ok
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:39:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lopke

Nei, er en del som ikke liker meg har jeg funnet ut... Sliter med depresjon og angst pga stall miljøet og er blitt mobbet for mitt utseende siden barnehagen...
Ligger omtrent hver dag dritt i gjesteboka på hjemmesiden min (bare å ta en titt der nå, har ikke fått slettet det siden det er noe galt med piczo så jeg ikke kommer inn der nå), og har fått en del klager på meg her på hestemarked...
Så med tiden har jeg blitt et veldig trist menneske... Vondt å ikke bli akseptert for den man er... Og ikke lenger kan holde på med hestene som jeg alltid har ønsket og drømt om...

Opprinnelig postet av Roxira

skal ta en titt på den, trodde det var gjesteboka di på HM, men der fant jeg ikke noe stygt heldigvis.
Jeg synes ikke du skal leggen ut sånn signatur.. Jeg har veldig dårlige dager jeg og " men legger ikke ut €%/"#%=!"#)&( fy f...jeg har mensen DRITT!! fordi jeg føler det.. og den signaturen henger på deg også når du har gode dager, for det håper jeg da du har og?

Dem som mobber deg ,la ikke få den seieren at du blir trist og lar deg det gå på. Er det ikke mulig for deg å bytte stall? snakke med noen (psykolog) hva sier foreldrene dine til dette??
Jeg håper heller ikke det er noen på HM som slenger dritt etter deg?? for da håper jeg MIXEN gjør jobben sin og ryyder opp.
hvilke klager er det du snakker om??

Dette ble litt OT: Mix, kan dere flytte denne tråden?? jeg klarer ikke..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:41:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
kommer ikke inn på siden din susanne.. jobben min har sånn fin sperring på mye rart.. skal se på den når jeg kommer hjem (torsdag) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  16:42:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enig med Lopke. Ikke la mobberne vinne, prøv nok en gang å stå imot. Huff, så trist at noen har det sånn som deg..
www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.