hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Leggchaps for oss med litt tykke legger?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Leggchaps for oss med litt tykke legger?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:51:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har hatt flere støvelskaft, lignende de på bilde ditt. De første hadde et problem med at ene knappen nede ved foten spratt av hele tiden, og glidlåsen dermed gikk opp. En produksjonsfeil fikk jeg høre neste gang jeg kjøpte., men de nye (annet merke) gikk opp i glidlåsen i tide og utide. Så om en skal kjøpe støvelskaft bør man sørge for at det er skikkelig kvalitet på glidlåsen i det minste (mine kostet vel en 600,-).

En annen ting med støvelskaft er at de som er store i leggen ofte er veeeeldig lange i skaftet. Jeg har ikke akkurat syldfidelegger, men large ble aaaltfor langt og medium passet såvidt i vidden (kanskje derfor glidlåsen tullet litt).

Hvis man først rir mye og har bruk for mer enn leggchaps vil jeg anbefale enten støvelskaft av god kvalitet (koster opp mot 1000,-) eller spesialtilpassede støvler. Dyrt, men gjerne mer holdbart i lengden.

-Ja det er akkurat det.. Rir vel eigentleg heilt normalt, for å seie det sånn.. Men når eg skal starte vil eg nesten ha noko skikkeleg utstyr. Det einaste eg manglar for å ha fullt opp med konkurranseutstyr til meg, er støvlar/støvleskaft.. Eg likar ikkje støvlar, for dei syg seg sånn inn til foten, dei er ubehagelege og eg finn aldri nokon som passar. Eg har veldig lyst på støvlar med glidelås, men desse synes blir veldig dyre... Det er jammen ikkje enkelt!

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  16:54:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Det finnes mange rimelige støvler med glidelås på markedet i dag, prisen varierer vel litt, men fra 1800-2500 får du et greit par, hvis du bare skal bruke dem av og til. Jeg har selv noen fra lillestrøm hest og hund, helt greie støvler som jeg kun bruker når jeg rir på time eller startet stevner.

Her er noen linker:

her
her

Jeg kommer sikkert til å kjøpe meg bedre støvler etter hvert, men sånn for bruk innimellom syntes jeg de er greie (øverste jeg har)

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 21/03/2006 16:58:48 Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2006 :  20:09:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Ok, takk for svar.. Får sjå kva eg gjer. Skal no til Spektrum i oktober, kansje eg finn noko då?
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.