hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fear factor
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Fear factor
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Madam Fame

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  22:06:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Det verste jeg kunne blitt utsatt for er vel noe med slanger.. Spise diverse innsekter (merk: maur) hadde ikke gjort meg noe.. det har jeg prøvd.. ikke så ille.. (tenk på soldater som ligger skadde og forlatte rundt i skogen, de åt maur og andre slags innsekter/biller, og overlevde på det..
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  00:17:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å være i ett rom fullt av høyhester! Eller ha en høyhest i ansiktet... brrr...

Da hadde jeg frika... Jeg kan kræsje i vegger om noen løper etter meg med en høyhest.. Edderkopper=heilt okei! De SPISER jo høyhester... snille edderkoppene.. :):)

Opprinnelig postet av SøbergPrinsen

Å JA! Høyhester er det VERSTE jeg vet!! De er så ufattelig ekle, store og så vimsete at man aldri vet hvor man har de hen! *grøss*

Men jeg har en helt horribel arachnophobi jeg da. :)

En høyhest et langt, tynt insekt med 6(?) laange ben og 4 vinger. De kan bli flere cm store.

-Madeira- Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  00:21:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Høyhest = Øyenstikker? De er jo isåfall bare søte :) Men nå har jeg aldri hatt de særlig mye nærmere meg enn en meter eller så. Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  01:28:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neinei, ikke øyenstikkere. :) De er jo nesten søte de. Høyhestene er ikke så kraftige som øyenstikkere, de er mer som en gigantisk mygg!

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  03:38:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Høyhest betegnelsen finnes både på edderkopp og flyveversjonen av stankelbeinet/langbein...men de er ikke i slekt.De har små kropper og laaange tynne ben.Tror de finnes overallt.
Er sikkert et navn på hver av dem,men de som ikke flyr er en edderkopp rase,den andre er i flue familien.

Finnes nok svar på netten en plass,men vil ikke sjekke...kommer sikkert opp ekle bilder:s

Spise edderkopp tror jeg er det værste jeg kunne gjort av sånne ting.Blæh!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  15:01:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Høyhest er det sånn?

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  15:32:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hehehe,blæh...det er flue versjonen:)
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  16:25:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åh Fysj! Ja, det der er en høyhest ja! *frysninger*

Eikdokka

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  17:14:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvis du tar vekk vingene på den "langskankmygga" har du en høy hest. Bare at høyhesten har rundt kropp..
Therese
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  17:31:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva? Vi kaller det som er på bildet for en høyhest, vi. Har den ikke vinger er det ikke en høyhest lengre. Mener eikdokka en sånn edderkopp med liten rund kropp og laange bein?

Lopke

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  17:37:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du tar vekk vingene på den "langskankmygga" har du en høy hest. Bare at høyhesten har rundt kropp..

Opprinnelig postet av Eikdokka

aha, da vet jeg hva en høyhest er, ikke det samme som stankelben..
stankelbenet kommer alltd vimsende i ansiktet mitt om natten hvis jeg har vinduet oppe.. altså den flyr.. fryktelig irriterende..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  18:55:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er ikke redd småkryp med mindre jeg må spise dem jeg..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  20:16:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva? Vi kaller det som er på bildet for en høyhest, vi. Har den ikke vinger er det ikke en høyhest lengre. Mener eikdokka en sånn edderkopp med liten rund kropp og laange bein?

Opprinnelig postet av -madeira-

Sånn med liten rund kropp og laaange bein kaller vi høyhest.
Og den på bilde for "langskankmygg" (langbeinmygg eller noe sånn).

Therese
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  06:45:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av -madeira-

Sånn med liten rund kropp og laaange bein kaller vi høyhest.
Og den på bilde for "langskankmygg" (langbeinmygg eller noe sånn).

Opprinnelig postet av Eikdokka

Hm.. Vi kaller den uten vinger (edderkoppen) for kongero eller spinnekjærring. Og den "langskankmygga" for høyhest. Disse navnene er tatt fra Vardø, hvor jeg egentlig kommer fra. Hva de kaller det her i trøndelag vet jeg ikke..

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  07:08:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hehehe,forvirrende:)
Trodde høyhest var ordet for både den med og uten vinger jeg.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.