hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvit linje synes med sko!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hvit linje synes med sko!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 10/07/2003 :  08:33:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hesten var hos hovslageren omtrent tre dager siden. Etter det har jeg lagt merke til en hvit linje(som ikke var synelig foor), helt paa taaspissen til hesten. Jeg regner med at dette er "den hvite linjen", men hvorfor er det saa bred paa det ene frambeinet? Hesten gaar med sko. Det synes altsaa paa nederst paa taaen paa hovveggen en hvit linje som ikke har vaert synelig foor;) Hvordan blir det slik? Er det farlig? Kan/boor jeg gjoore noe med det?

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 12/07/2003 :  02:10:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den hvite linjen, eller vannlinjen som den også kalles skal være der. Det er det man skal slå inn sømmene egentlig om jeg ikke tar helt feil. Rasper du litt på alle høvene vil du se at linjen går helt rundt på alle sammen. Jeg vet ikke hvofor den er bredere fremme. Den hvite linjen inneholder mye vann, og kan tørke ut om den ikke tilføres nok vann. Da vil det oppstå sprekke. Om den hvite linjen er tykk og det ikke er sprekker, er ting slik de skal.

Regner det mye hos deg nå? For i så fall vil den hvite linjen svelle opp. Det er ikke farlig eller noe. Du trenger ikke bekymre deg, på ehster som går emd sko er det ofte at du ikke ser denne linjen. Tror det bare er fordi dødt vev ikke blir slitt bort. Men nå hovslageren kommemer og rasper bort så kommer den frem.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.