hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - blåspray?? hvordan påføres??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 blåspray?? hvordan påføres??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Arik

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:15:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann,
hesten min fikk et sår i dag. den annen hest hadde revet av et en liten hårflekk. det er slik at man kan se huden og litt av det er rivd vekk (huff høres kanskje verre ut enn det er)
men ihvertfall så er det en tynn skårpe på det allerede, men har en blåspray, effol aseptic heter den. det er jo et helt annet språk så jeg skjønner overhode ikke hva det står der.

lurer på hvordan man skal påføre det, om det er rett på såret? gjør det vondt for hesten?

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:20:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spray rett på såret. Ingen hest (eller ku) jeg har sett har reagert på det iallefall, så da tviler jeg på at det svir.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Arik

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:23:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
okey takk :D har han bare på helfor så er litt redd for å gjør noe galt,

men skal prøve i morgen

takk igjen for svaret :)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  22:51:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Brukte blåspray selv idag

Bare å spraye rett på såret, men rens først.

Therese
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/01/2006 :  22:53:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, noen hester synes det svir, og rykker foten bort. Men bare spray en gang til du, du ser når du treffer
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 07/01/2006 :  23:12:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
På min blåspray-flaske står det at du skal holde flaska ca 20 cm ifra når en sprayer.

Blåspray er en fin ting...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  23:43:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Blåspray er en fin ting. Men ikke når man står i motvind og sprayer. Min venninne fikk blå prikket ansikt og klær =P Så vær litt forsiktig med det, hehe.
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 08/01/2006 :  00:07:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Blåspray er finfint på skrubbsår og andre småsår som man er sikker på at ikke trenger tilsyn av en veterinær. Er man usikker på om såret kan utvikle seg til noe veterinæren kanskje må se på bør man ikke ta det på. Ikke fordi det ikke er bra for såret, men fordi det er umulig for veterinæren å se skikkelig på det dersom alt er mørkt blå-lilla..
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  01:45:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Derfor har jeg blank blåspray, ja den heter faktisk blå spray
Therese
Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  03:44:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Blank blåspray??? Det må være en av verdens smarteste oppfinnelser! hehe.. :P
Hvor får man kjøpt det?

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  04:57:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Ja,hvor får man det?
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  09:50:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kjøpte min i en vanlig hestebutikk; Sælabua i Trondheim. Tror de har det de fleste steder. Utrolig genialt, hvertfall for meg som har en hvit hest på for :P
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Arik

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  11:08:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har også en blank en. greit siden jeg har en fjording. men takk for alle svarene Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  11:27:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hisk å rense såret først!!!!
Det er viktifg at det er rent før du sprayer på;)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  13:44:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Børjes Tingsryd har blank blåspray, samme med Stall Grenaker (den siste er vel mest aktuelt for SøbergPrinsen).
Therese
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  21:07:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blåspray er ok å bruke på overflatiske sår samt rift og hårløse flekker, men blåspray har ikke noe i sår sår å gjøre, sår av betydning da som blør og som vesker. Har sett flere bruke blåspray på alle slags sår, men dette kan få en verkende og betent effekt, samt at det svir grusomt for den stakkaren som skal ha det på seg.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.