hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alle som har mistet hesten sin..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Alle som har mistet hesten sin..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Jenny&Quine

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  19:53:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mistet min aller kjæreste Anja i går, Onsdag 4.1.06. En hest som jeg har brukt utrolig mye tid og krefter på, og som jeg har lært så mye av. Hun måtte avlives etter en dramatisk ulykke ute i paddocken. Jeg vil bare prøve å huske henne som den fantastiske hesten hun var og ikke for hvor vondt jeg så at hun hadde det før hun døde.

Takk for alt Anja.

Det er alltid vanskelig å miste noen som du er glad i enten det er dyr eller mennesker. Men dyr kan faktisk erstattes. Jeg vil råde alle som mister hesten sin til å komme seg videre, finne en ny hest, men selvfølgelig ikke glemme den som var.

Jenny

Dikselen

» VIP

Skrevet - 05/01/2006 :  20:26:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, så leit å lese... Får helt klump i magen jeg... Føler med deg!

Klem Gro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  22:14:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Føler med deg av hele mitt hjerte... Mistet min egen for en stund siden, og for meg svir det enda, fordi jeg ikke får lov til å erstatte henne.

Lykke til videre.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  22:37:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
så trist å lese. har selv mistet hest i ulykke. det er helt ufattelig, i ene sekunde er de så levede, i neste er de borte.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  22:48:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, så fælt når slikt skjer. Føler med deg, Jenny.
-Madeira- Gå til toppen av siden

Søvnig

» VIP

Skrevet - 06/01/2006 :  13:17:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der var du ja! Lette etter vip'en din i går, for jeg ville så gjerne skrive en hilsen. Jeg tenker masse på deg. Det var utrolig vondt det som skjedde, og utrolig merkelig også. Håper du får svar på hva som kan ha skjedd. Anja var en nydelig hest. Jeg hadde tenkt til å spørre deg om jeg kunne låne henne en dag, for det var noe spesielt med henne som "traff meg". Men de beste går først er det noe som heter. Jeg kom til stedet like etter Glenn, og jeg så det skjedde noe med Anja da du kom, hun fikk en slags ro over seg, selv om hun jo fortsatt hadde noen mislykkede forsøk på å reise seg, så var det noe som slapp taket da du kom. Jeg tror ikke hun var så bevisst lenger de siste minuttene hun levde. Det var godt du kom til stedet. Hvil i fred, Anja.
Stor klem fra Lillian -og Bjartur.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 06/01/2006 :  15:59:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mistet min elskede hest Lier Vesla f 95 døde våren 2000.

Her er bilde av min vakre hest: http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=4093&galleri=show&side=1

Den gangen eide jeg bare en hest. Hun stod hos en proff. trener ble syk fikk bukhinnebetennelse - ble sendt til veterinærhøgskolen - stod der i noen uker kom hjem - Hun var litt ute hver dag, fikk fortsatt medisiner.
Også tok medisinene slutt (kuren var ferdig). Noen dager senere - Jeg gikk for å fore henne en mandags morgen klokka 0630 da stod hun og tok hode opp og ned i vannkaret - drakk ikke. Hun var våt over hele seg. Jeg skjønte ingenting driver du å tuller med vannet var det første jeg tenkte - jeg var i sjokk. Også datt hun inntill veggen - Pappa ringte dyrlegen. også datt hun mot andre veggen - sånn værte det en liten stund, hun fikk fullt av sår også datt hun ned på gulvet - Hun hadde 41,5 i feber, jeg prøvde å få henne opp igjen - men hun døde forann øyne på meg. GRUSOMT. Det sitter veldig godt i meg ennå... Hun døde da i boksen sin så det var ikke lett å få henne ut av den, hun ble heist opp av traktoren, beina opp, det var et helvete å se hun ble kjørt avgårde med den, kroppen og hodet dinglet litt borti bakken.

Hun fikk en lillesøster i 2002 (Lissi) - den beholdt jeg. Ellers var jeg hesteløs i 2 år. Sorgen hadde nok gått lettere hvis jeg hadde skaffet meg hest før. Ellers hadde pappa mange avlshopper, men det var ikke det samme
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  17:30:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
føler så veldig med dere som har mistet en hest...alltid vondt å miste noen...
får en klump i magen når jeg leser om det..

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  22:26:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Føler med deg. Er forferdelig vondt å miste en så god venn som en hest kan være.

Mistet ikke min egen hest, men en hest jeg var fôrrytter for, for 1 1/2 år siden. Dette var en hest jeg var veldig knyttet til, da den var den første hesten jeg hadde stelt og ridd og ordnet helt på egenhånd, på en privat stall. Det var verdens nydligste dølahest, bare 5 år gammel. Han kom seg ut av boksen sin om natta, og spiste 40 liter kraftfôr. Han fikk kraftige anfall, dyrlege ble tilkalt, han fikk parafin, og ble leid rundt i timesvis. Så virket han bedre, men fikk tilbakefall. Morgenen etter, våknet jeg av at jeg fikk melding på mobilen:

"Bakkejo døde i morges, klokka 5. Han ligger i boksen sin, hvis du vil komme og hilse på ham..".

Tror det må være den verste sms'en jeg noensinne har fått. Dro opp til der han var. Han sto på en større stall for sommeren, 1 times kjøring unna, men pappa kjørte meg, for jeg var helt ødelagt.. Da jeg kom dit, var stallen stengt av, og utenfor boksen hans sto det masse blomster i bøtter. Han lå der og så så fredelig ut, men man kunne se draget av fortvilelse og smerte over hele hesten. Ett vondt syn..

Ønsker ikke en gang min verste fiende å oppleve noe slikt. Heldigvis var jeg så heldig å få en ny hest å stelle og ri bare en måneds tid etter denne situasjonen, og kom forholdsvis fort over det, men han vil alltid være i meg.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 07/01/2006 :  13:01:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mistet ikke hesten min, men mistet en hest i oppstalling som jeg tidligere hadde vært kusk/rytter på.

Thaisa gikk ute med Frøkna i hamninga 28.11.05. Jeg foret middag i fire fem tiden, klokka seks skulle jeg ut å kjøre med den tredje hesten Spik. Eierne til Thaisa var der også, husker de ordene hun sa: Det er noe galt med beinet til Thaisa.... Jeg forsto det var noe alvorlig med en gang. Jeg regelrett slang Spik ut på beitet igjen og gikk til Thaisa. Hun sto i hjørnet ved åpningen av hamninga. Hun blødde fra et sår over kneet. Hun hang med hodet, skalv.. Vi prøvde å få henne fram, men hun hadde for vondt. Hun klarte ikke stå på beinet. Vi bandt opp de andre hestene etter vi hadde ringt dyrlegen. Vi fablet om mye, om hva som kunne ha skjedd, og hva som var galt. Spark, stikksår? Brudd?

Vi rigget opp lyskaster og bant hardt rund overleggen for å stagge blodet litt. Vakre Thaisa var så tapper.

Dyrlegen kom, det tok henne nøyaktig ett halvt minutt før hun sa på best mulig måte: Det er dessverre ingenting vi kan gjøre. Beinet er knekt og hun må få slippe.........

Thaisa fikk bedøvelse for smerten og så en glidende overgang til de evige grønne enger. Forferdelig hendelse, men til det beste for henne...

Hun hadde på en eller annen måte knekt beinet, det var åpent brudd. Orker ikke tanken på smerten hun bar. Jeg tror nok hun visste hva som skulle skje, jeg tror jeg så det i øynene hennes...

Thaisa lever videre i tankene og minnene til mange!
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 07/01/2006 :  15:37:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Føler med deg *trøsteklem*

Det som er fint med oss mennesker er at vi etter en stund er i stand til å ta vare på de gode minnene, og selvom det nok alltid vil gjøre litt vondt at du mistet henne slik du gjorde, så vil etterhvert alle de gode stundene overta for de vonde tankene :-)

Jeg mistet min kjære hestepasser-hest for noen år siden, han var et av de fineste vesnene jeg noen gang har møtt, og han gjorde meg helt definitivt til et mye bedre hestemenneske, og bare pga det så vil jeg alltid være glad for at jeg rakk å bli kjent med han, og rakk å få min aller første virkelige hestevenn i han :-)

Guro
Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  12:40:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
Jeg mistet også min beste venn...

Sommeren 2003 reiste jeg til danmark for å hente min harly.

Han var en nydelig pintohingst på 1år.

Fikk nyaktig et halt år med han, noen utrolig fine måneder.

Han var min bedre haldel, han stod altid å ventet på meg når jeg kom fra skolen, sovnet i boksen han etter en lang dag og når jeg våknet med hodet hans i fanget, vi gikk turer i skog og mark og en gang var det slik en ser på film jeg lå i gresset og sliket sol mens han gikk rundt meg og beitet.

Høsten 03 valgte jeg å sende han til bergen for å gå utegang hos noen bekjente..da jeg hadde fått tilbake kaldblodshoppa mi å valgte å bruke tid på å få solgt henne.

Februar 04 fikk jeg telefonen som skulle ødelegge alle planer jeg hadde om meg og "lille" harley.

Han var død, dyrlegen måtte bare avlive! Min lille godgutt ville ikke mer, hadde gått inn i skogen alene for å dø, de gjorde alt de kunne( alle naboene på osterøy gjorde det de kunne for ham, så han døde ikke alene! evig taknemelig for det)

Hjemme i Rogaland hadde jeg nokk å tenke på, fant ut at kaldblodsen min var drektig og i april kom ei lita flekete jente til verden, utrolig hvor mye det hjalp med henne.

Nå sitter jeg bare igjen med de gode minnene etter harley gutten og kan flire når jeg tenker på alt det han fant på av sprell og slik.

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  23:04:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jeg mistet min kjære hest i jula ifjor....Døde brått og uventet,viste seg at det var gått hull på tykktarmen...Helt forferdelig å se på,for så på mens han bare ble værre og verre helt til han gikk i bakken og sovnet inn.
Prøvde å sette avlivningssprøyte i ham men klarte det ikke for han var helt ute av kontroll,gikk bare rett på vegger og alt som var,og når di prøvde å gi ham parafin med slange ned gjennom halsen holdt han bare på å gå i bakken for var for svak for det stakkars gullet mitt.
Savner deg masse masse enda godgutten min...
Men heldigvis satt jeg med ham mens han sovnet inn,og ville heller ikke forlate ham etterpå.
Så jeg lå tett inntil ham lenge den dagen etter at han var død.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  23:36:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
er så glad jeg ikke har mistet noen av mine bestevenner, verken dyr eller mennsesker. men føler veldig med dere som har gjort det, må være forferdelig, får klump i halsen når jeg leser innleggene deres.

men jeg husker når vi kjøpte Tilja så sa far: "husk at dere en dag må skilles da.."
men siden tilja enda bare er 11 år, så velger jeg å tro vi fortsatt har igjen mange år sammen.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 13/01/2006 :  19:05:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff... føler med dere og skjønner VELDIG godt hvor vondt det er å miste en hest man er glad i. Jeg klarer ikke tenke tanken på å slutte hos den ene forhesten min som jeg har hatt på halvfor siden Juni... Hakke hatt han så lenge, men er blitt helt VANVITTIG glad i han... så synes veldig VELDIG synd på dere som har eid egen hest og hatt den lenge, oxo plutselig blir den bare bojte:(:( Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  19:40:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, ja føler med dere ALLE som har mistet en hest, eller dyr du/dere har vært glad i! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.