hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Påbygging; Hest i fjøs?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Påbygging; Hest i fjøs?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  22:02:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
rapplilja: Kjenner til det med feit hest. Gamlehesten min humret til alle som gikk fordi henne når hun sto ilag med kyrne, og det førte til mye ekstra mat. Lille Miss derimot har slanket seg skikkelig etter at hun for 2 uker siden ble flyttet inn, og hun trives veldig ilag med sine nye venner - årskalvene.

Jeg også var skeptisk til å ha hesten i fjøset p.g.a. luftfuktigheten, men etter div. målinger var det ikke farlig for henne. I tillegg snakket vi med dyrlege som sa at hun ikke tok skade av å stå der.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/01/2006 :  22:15:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ps. Hester som står i fjøs har lett for å bli tykke. Merkelig, ingen gir de jo noe ekstra...? Dette problemet forekommer der flere har ansvaret for stellet av kyrne, og synes synd i hesten som "aldri får mat".
Snakker av egen erfaring..

Opprinnelig postet av rapplilja

om det blir noe slikt problem hos meg kjøper jeg hengelås.

Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 15/01/2006 :  22:53:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette med at hesten blir tykke av å stå i fjøs fordi folk mater de, tror jeg ikke er et stort problem. Men så er det jo slik for oss da at vi ikke lar fult av folk springe rundt i vårt fjøs heller da. Ingen fremmede får komme inn i vårt fjøs uten vår tillatelse. Dette trodde jeg var vanlig på de fleste gårder. Da trodde jeg det kanskje var mer gjennomgangs trafikk i åpne staller og rideskoler? Der kan jo de fleste bare gå rett inn. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  23:04:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette med at hesten blir tykke av å stå i fjøs fordi folk mater de, tror jeg ikke er et stort problem. Men så er det jo slik for oss da at vi ikke lar fult av folk springe rundt i vårt fjøs heller da. Ingen fremmede får komme inn i vårt fjøs uten vår tillatelse. Dette trodde jeg var vanlig på de fleste gårder. Da trodde jeg det kanskje var mer gjennomgangs trafikk i åpne staller og rideskoler? Der kan jo de fleste bare gå rett inn.

Opprinnelig postet av linjetrolla

Hos oss var problemet det at de som stelte i fjøset kjente hesten godt, men hadde ikke noe med den å gjøre til vanlig. Da Sonja satte i dem de søte "hei-jeg-vil-ha-mat" dådyrøynene sine fikk hun som oftest ekstra i krybba, uansett. Siden hun sto innerst i fjøset fikk hun også ekstra fordi hun fikk mat sist. Derfor har jeg plassert Missy slik at hun får mat først Hun har slanket seg veldig, og ser nå mer ut som en normal welsh

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.