hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på høy/for
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Pris på høy/for
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ane&bella

Skrevet - 04/01/2006 :  15:23:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann, har alltid hatt hester oppstalla på stall hvor alt for er inkl i pris.
Nå har jeg fått tilbud om en veldig fin plass, men hvor jeg må betale høy og kraftfor utenom.
Jeg lurer på hvor mye høy pleier å koste for de som "importerer" store mengder? Altså alle på stallen får sitt høy på samme lass annenhver månde, og prisen blir fordelt etter hvor mye hesten til den enkelte spiser. Min spiser ca 8-10 kg pr dag.
For dere som har peil, hvor mye (kroner) vil dette bli pr måned?

Takker for alle svar

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  15:50:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
hesten min får like mye høy og det koster med litt under 700 kr i mnd...
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

ane&bella

Skrevet - 04/01/2006 :  15:57:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøper dere høy fra Felleskjøpet eller hva?
Har fått høre at jeg må regne med rundt 1500,- på foret (inkl kraftfor men det går for ca 2-300 i mnd har jeg regna ut). Og om foret blir såpass dyrtsom 1500, hjelper det ikke mye om stallplassen er "billig" på 2000,- da det totalt blir 3500..
Men er det såpass rimelig som 700?
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  16:07:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hør med de selv. Høypriser kommer veldig ann på hvor i landet du befinner deg samt hygienisk kvalitet (meget viktig) og ofte også næringsinnhold. Jeg har hatt H2 og H1 høy til den søte sum av 2,50 kr kg, fritt tilkjørt. Det er pga gode kontakter og muligheten til å ta inn store kvanta med store baller (mange hundre kilo i hver ball). H2 er meeeer enn godt nok til hest, de aller fleste bør vel strengt tatt ha hakket lavere næringsinnhold og. Med denne summen pr kg så holder du deg rundt 700 kr i mnd i høy. Kraft kommer jo i tillegg. her kan du regne ut hvor mange kg (kg ikke liter) hesten din får nå i kraft og regne på det når du finner ut prisen på sekkene du bruker. Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 30/01/2006 :  00:17:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kjøper dere høy fra Felleskjøpet eller hva?

Opprinnelig postet av ane&bella

Selger felleskjøpet høy Betaler forresten mellom 2,50 - 3,80 pr kg, kommer an på hvor jeg har kjøpt det, men dn greieste prisen syns jeg er 2,50 - 3,50. Husk å spør om pris inkl mva når du kjøper, det gjorde ikke jeg sist gang, å da ble det litt dyrere enn forventet.

http://www.mmdreamteam.piczo.com
Redigert av - ShyBoy den 30/01/2006 00:22:10 Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 30/01/2006 :  13:24:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Prisen på høy varierer jo fra år til år etter hvor god sommeren har vært. I fjor var det ikke optimal sommer og høyet er derfor dyr pr. kg. Men mange selger alllikavel til ok pris, så her må du bare sjekke priser rundt omkring der hvor de selger høy i store mengder.

Ute hos oss i Akershus har en levrandør nå pris på rundt 3 kr kg + moms, så du kan jo selv tenke deg hvor dyrt det blir.....så sjekk med levrandører om pris og se om du kan få i stand en god avtale som varer en stund.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  19:13:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Med den siste leveransen av høy jeg fikk, spiser hesten min for ca 900 kr mnd.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.