hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Et spørsmål alle undres over...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Et spørsmål alle undres over...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Brum

Skrevet - 20/01/2006 :  17:07:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Heisann ikke skjønner jeg hvordan dere får rundballen til å vare 14dager-3uker?? Her går det minst 1ball i uka på 2 hester. De står på utegang og har fri tilgang men likevel...de er spreke og ikke feite/vommete.
Må legge til at jeg bruker mer penger på røyk enn jeg gjør på 1 hest i mnd. Klarer å få råd til begge deler, men må jeg velge så kutter jeg ut røyken(hvis jeg klarer det da:). Kjøper alt for men stallplass har jeg hjemme. Har også en tendens til å handle litt for mye utstyr, særlig grimer hodelag og salunderlag ol. før jeg trenger det:)
Andre ting som klær. reiser osv bruker jeg så og si ingen penger på, men så er jeg så heldig å ha ei søster som liker å shoppe og jeg arver:)

Redigert for å legge til:

Når det gjelder ensilerte baller så har jeg dårlig erfaring med disse, har opplevd at hestene har fått hevelser i beina og rennedrita av de.

http://www.piczo.com/Rideturar
Redigert av - Brum den 20/01/2006 17:17:55 Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  09:18:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eg bruker ca 1500 pr mnd på å ha to hester. Veit ikkje kva det koster med røyk (siden eg ikkje røyker sjølv) men vil tru att ein person som røyker ein 20 pakning pr dag vil komme opp i omtrent det samme??
Opprinnelig postet av Lucinda:

Det var lite pr. hest:O

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  09:40:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heisann ikke skjønner jeg hvordan dere får rundballen til å vare 14dager-3uker?? Her går det minst 1ball i uka på 2 hester. De står på utegang og har fri tilgang men likevel...de er spreke og ikke feite/vommete.

Opprinnelig postet av Brum

Har vel noko sei kva slags størrelse det er på rundballen også? Mine får i allefall det dei orker spise men får som sagt noko høy utenom. Bruker ein høyball på ca 20 kg i veka til deling på to hester. Dvs litt over 1 kg pr dag pr hest med høy i tillegg til rundballen. Og ja, rundballen varer som regel 18-21 dager. No er den eine hesten ein toåring da men ho spiser bra. men hestane mine er vel ikkje av dei som spiser mest det er dei ikkje. Men dei er i allefall i godt hold. Litt for mykje men ikkje så gale.

Kopi av melding:

Når det gjelder ensilerte baller så har jeg dårlig erfaring med disse, har opplevd at hestene har fått hevelser i beina og rennedrita av de.

Opprinnelig postet av Brum

Her også har det nok betydning kva slag ensilering som er brukt. Eg har som sagt fora den 6 år gamle hoppa mi på rundball siden den var føl, på ensilert rundball. Aldri hatt rennemage på den. 2 års hoppa kan få noko blaut avføring dersom ho ikkje får høy i tillegg, men heller ikkje her er det snakk om noko rennedrita. Langt derifrå.

Og hevelser i beina har eg ikkje opplevd pga rundball.

Eg bruker rundballer som er ensilert med grasaat pluss. Så seier leverandøren min.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  09:49:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Eg bruker ca 1500 pr mnd på å ha to hester. Veit ikkje kva det koster med røyk (siden eg ikkje røyker sjølv) men vil tru att ein person som røyker ein 20 pakning pr dag vil komme opp i omtrent det samme??
Opprinnelig postet av Lucinda:

Det var lite pr. hest:O

Opprinnelig postet av Alvanesen

I høst/vinter okt-april ca

Rundball for 1 mnd ca 350 kr
Høy for 1 mnd ca 250 kr
Strø for 1 mnd ca 250 kr
Kraftfor og vitaminer ca 250 kr

Det blir 1100 kr

Er med på litt kurs og stevner. Dei 1500 kr eit gjennomsnitt i løpet av året. Om sommeren koster hestane meg fint lite pga dei går på beite fra mai til ut september. Blir noko høy og kraftfor da også om vi reiser vekk på kurs og stemner men det er ikkje dei høge summane. Blir ein del på stemner og kurs.

Og eg har omtrent ikkje skoutgifter til hestane da eg gjer det sjølv. Det sparer sjølvsagt inn ein del.

Redigert av - Lucinda: den 23/01/2006 09:51:00 Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  11:13:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Ja, blir litt annerledes med meg som har traver. Da blir det mye skoning, og mye mer enn 200kr mnd for fôr og vitaminer.. Og når jeg må betale nesten 4kr/kg for høyet, blir min regning en del høyere..
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 23/01/2006 :  22:05:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også traver, men betaler ikke så mye av den grunn.. Andre jeg kjenner som "bare" har turhester betaler det samme, hvis ikke mer enn meg...
Jeg forer på rundball jeg også, har ikke hovslagerutgifter og billig stalleie..
Så det går ann å ha løpshest uten å betale så mye...
Eneste er kraftforet, der går det jo litt mer, men kjøper billig kraftfor og havre i store innkjøp fra fiskå mølle, så selv om det går en del kraftfor blir det ikke så himla dyrt, for å si det sånn...

Det går vel rundt 1500 kr mnd for å holde min hest.
Stalleie: 500 kr
Rundballfor: ca 400 kr
Strø: ca 200 kr
Kraftfor/havre: ca 400 kr

= ca 1500 kr/mnd

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 23/01/2006 22:12:42 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.