hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avkom etter Burkni fra Borgarholi
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Avkom etter Burkni fra Borgarholi
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Fengur

Skrevet - 03/01/2006 :  14:38:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som kjenner til noen avkom etter Burkni fra Borgarholi? Hva med resultater på konkurransebanen? Lynne? Har leita gjennom alle tenkelige steder, men finner ikke noen - og han har vel bedekt en god del hopper i Norge siden han kom?

Kurre

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  15:32:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda...har vært borti en del.
Mest norskfødte og en import.De har vært over middels store,vakre hoder,5-gjengere,ikke voldsomt bra bevegelser,jevne og taktrene,men uten noe særlig løft og schwung,litt vare....red importen noen år,han var stor,svært pen,bra pass,godt tempo i tølten men ikke løft i det hele tatt,middels vilje,flekkete...stiv i bakbensbevegelsene (muligens litt spatt...)
Møtt tre m diagnostisert spatt .

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  20:25:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Mulig jeg tar feil, men tror min veninnes hest har en etter han
Birkir fra Borgarholti ( tar jeg feil Shadowfax? )

Han er hvertfall 4-gjenger, har hvertfall blitt ridd som det, får takt feil og en del gode resultater i barne klassen.,
Se på resultatlistene på www.gladur.org

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  20:25:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding

Han er hvertfall 4-gjenger, har hvertfall blitt ridd som det, få takt feil og en del gode resultater i barne klassen.,

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

kikki&thokki

Skrevet - 03/01/2006 :  21:20:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ridd en etter Burkni ganske mye og i flere konkurranser. lå stort sett på 4.5 til 5.5. og veldig god skritt i han. Han mangler litt vilje men er ikke direkte lat. Hurtigtølten er kjempefin. Flotte løft men som jeg så noen andre nevnte her er det ikke det store i rolitgtølt. Da blir han puslete. Se bilder av han på vipen min. Logi heter han. Utrolig grei hest på alle måter. Gå til toppen av siden

kikki&thokki

Skrevet - 04/01/2006 :  21:49:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som Logi. Han og klikker litt i konkurranser. Ikke halvparten så god som hjemme Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 07/01/2006 :  20:30:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Vet om en som heter Teodor! Han er rød, 135 cm høy og er nå 8-9 år.

Jeg har ridd han en del. Han var veldig snill å ha med å gjøre! Han tølte naturlig, men kvaliteten på det vet jeg lite om. Han hadde egen motor, men var fin å kontrollere.

Han er nå solgt til ei jente på 11 år (foreldra hadde hester og rei med henne og sånn). Det har gått veldig bra!

Han har ikke konkurrert noe hittil, men hadde vel blitt sånn middels. Jeg er på en stall med mange gode hester, så han hadde vel ikke nådd helt til topps. Han blei solgt for rundt 40 tusen uten utstyr.
Gå til toppen av siden

SunnivaB

» VIP

Skrevet - 08/01/2006 :  16:04:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde et Burkniavkom. Baldur fra Aarseth heter han og er 9 år. Veldig spesiell hest som elsket folk! Lærevillig og kjempesnill, men litt frekk. Han hadde bra adskilte og romslige gangarter. Fikk karakterer rundt 4 i 4-gang. Viljen hans var litt under middels.

Her i området, Møre og Romsdal, er det fullt av avkom etter Burkni. Han sto jo her i Tresfjorden lenge. Så jeg synes nesten det er for mange etter ham

Ellers så har jeg opplevd at Burkniavkom er fine turhester, ikke så mange om har nådd høyt som jeg vet om i hvertfall. De er ofte lærevillige og mange er også frekke av seg.
Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  21:25:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
den jeg har sett er ca 130 cm i mh. 4 gj.
ikke så bra løft - men en grei hobbyhest.
Gå til toppen av siden

ingelajakobsen
» VIP

Skrevet - 03/11/2006 :  10:22:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det noen som kjenner til noen avkom etter Burkni fra Borgarholi? Hva med resultater på konkurransebanen? Lynne? Har leita gjennom alle tenkelige steder, men finner ikke noen - og han har vel bedekt en god del hopper i Norge siden han kom?

Opprinnelig postet av Fengur

Gå til toppen av siden

ingelajakobsen
» VIP

Skrevet - 03/11/2006 :  10:22:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Gå til toppen av siden

ingelajakobsen
» VIP

Skrevet - 03/11/2006 :  10:22:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Gå til toppen av siden

ingelajakobsen
» VIP

Skrevet - 03/11/2006 :  10:31:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjøpte ei hoppe usett fra østlandet, moda fra umunngarden. meget pen hest med masse tølt. Ellers en meget utrygg og nervøs hest med konsentrasjonsvansker som i tillegg har tungefeil. Gå til toppen av siden

STANGELAND

» VIP

Skrevet - 03/11/2006 :  20:02:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Han er hvertfall 4-gjenger, har hvertfall blitt ridd som det, får takt feil og en del gode resultater i barne klassen.,

Opprinnelig postet av lukas

jojo pernille:) der har du rett!

jeg har en hest etter Burkni..
Birkir fra Borgarhóli heter han..
tøff og artig liten sak. vi ble klubbmestere sammen i mai...
ellers fint jevne plasseringer.

snill og positiv hest!

Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2006 :  21:52:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Herdis fra Frøberg, hesten som jeg akkurat har solgt , er etter Burkni Kjempe søt hest, stor og et nydelig hode<3 Litt passaktig var hun da, eh.. ja
Haoli <3 Gå til toppen av siden

Soleng

» VIP

Skrevet - 24/03/2008 :  07:53:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.