hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - TTouch
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 TTouch
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  20:08:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

Til jul i år fikk eg en bok om TThouch og TTeam,holder på å lese den nå så har ikke fått prøvd det ennå.
derfor så lurer eg på om det er noen av dere som har prøvd dette og hvilke erfaringer dere har med både TThouch oh TTeam

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:10:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nå ble jeg nysgjerrig.. Hva er TTouch og TTeam?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:23:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Her kan du lese litt om hva TTouch og Tteam er :
http://www.boktunet.no/?did=9656806 og her :
http://www.hest.no/media/index.html?func=debate&sub_func=reply_form&id=14

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/01/2006 :  21:25:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå ble jeg nysgjerrig.. Hva er TTouch og TTeam?

Opprinnelig postet av Mari^_^

Du kan lese mer her.
Det er vel metoder Linda Tellington-Jones har "funnet på"(fant ikke noe annet ord i farta).

Jeg har prøvd det litt, men kan ikke si jeg har opplevd noe rundt det.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  21:48:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for linkene Kristine og Bente.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  22:23:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde en av 'touchene' på Lolita i dag (den første i boken), og fikk en mye større reaksjon en ventet! Gav et middels trykk, og hun ristet plutselig kraftig på hodet, og begynte å trippe rundt. Til vanlig er hun ganske slapp og 'døv' når hun står på stallgangen... Så jeg skal grave meg ned i boken igjen i kveld, og prøve på nytt i morgen.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  11:32:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
leste litt i den boken i gårkveld også bare lurte eg på,sysn ikke dere det er litt overdrevet med kjettingleietauet som du liksom skulle rykke i for å få hesten til å stoppe??hesten min stopper nå helt fint viss eg sier proooo=)og ikke trenger eg å pirke han i brystet med en pisk heller....syns bare det var litt rart at du trengte pisk å kjettingleietau for å stoppe hesten din liksom...

Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  12:11:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Har en bok om det jeg også. Liker den veldig godt.

Kopi av melding:
sysn ikke dere det er litt overdrevet med kjettingleietauet som du liksom skulle rykke i for å få hesten til å stoppe??

Mulig vi har forskjellige bøker( har "å lese hestens personlighet") men det står vel ikke at man skal rykke i kjettingen? Finner "et tydelig signal" på en øvelse, men forstår ikke det som at man skal rykke.. Mulig jeg missforstår deg, forstår via boka at man skal bruke kjettingen for å kunne gi mer fine signaler enn om man ikke bruker den.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  13:42:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har heller ikke sett at man skal rykke i kjettingen. Kjettingen er der for å kunne gi tydeligere signaler, siden den er mye tyngre enn vanlig tau. En annen ting er at boken er skrevet fra bunnen av. Mener å huske at hun nevner noe om det i begynnelsen også. Hun jobber mye med problemhester, som aldri har lært de vanlige signalene. F.eks. hester som må leies i hingstebitt og kjetting for at den som leier skal ha sjans til å stanse den i dette århundret...

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/01/2006 :  14:01:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel denne boka hun har. Står litt mere der.

Men i boka "å lese hestens personlighet" står det ikke bare omTTouch der da?
Regner med det og rykke i leietauet går under TTeam?

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  14:34:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener det står litt om TTEAM i "Å lese hestens personlighet også". Ikke så inngående, men det står litt om hva og hvordan. Hvordan de fester kjettingen står iallefall.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  16:09:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
det står i boken:

for å få hesten til å stoppe skal du holde deg på høyde med hodet dens,ikke ved bogen.
gi stemme kommandoen- et langt,mykt og dypt hooo.hold tonen til hesten stopper.hold opp tryllestaven(pisken) omtrent en halvmeter foran hodet på hesten og beveg den opp og ned ca 7-10cm i området mellom øynene og nesen.
slå lett på bringen til hesten med enden av pisken,på motsatt side av der du står,mens du signaliserer at du skal stoppe ved hjelp av kjettingen på leietauet-et lett rykk bakover og så slipp etter...

oki,lette rykk og ting å tang,greit da=)var litt trøtt i går så fikk ikke med meg at det sto at dette var en øvelse du skulle gjøre viss hesten din ikke stoppet bare ved hjelp av stemmen..sorry..

Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  21:25:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Hei.

Står litt om TTeam i "å lese hestens personlighet" ja. Står litt om øvelser man kan gjøre og hvordan man kommer i gang med dem.

Hehe, helt greit å ikke få med seg ting når man er trøtt. Har gjort sånt en del ganger selv. =) Kan jo si at jeg selv hevet et øyebryn når jeg leste det med kjettingen før jeg leste om hvorfor den ble brukt sånn som den ble.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  22:42:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har boken

Har akkurat begynt å bruke "Pytonlyftet" (har boken på svensk, heter sikkert pytonløftet eller noe sånt på norsk på norsk) på beina til hesten min, for å motvirke stivhet.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.