hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvordan få ponnien heitere??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hvordan få ponnien heitere??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  10:31:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde det samme problemet med en tungdøl vallak som søstra mi nå har på fôr. I begynnelsen ville han ikke løpe i heletatt, bare hvis du var ordentlig bestemt. Da måtte jeg ri han med pisk og sporer for å få han i skikkelig fart. Nå er det nok med et par skjenkler, så er han oppe i frisk galopp. Dette kan ha noe med at jeg rir på korte turer med mye tempo, som de andre her på debatten sier. Rir han nå bare med pisk, som jeg bruker heller lite. Har absolutt positiv erfaring med slik, prøv det :) Gå til toppen av siden

Marte..

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  11:21:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte..  Svar med kopi av melding
tusen takk for svar!!
Skal prøve det dere sier!!

Chiva bull's Eye.<3 Gå til toppen av siden

Spinnvill=)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  17:54:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns du skal begynne å gi den noe tilleggsfor som gir mer energi jeg. Det har vært mye tull med havren nå, pga av den feltmuggsoppen, så det ville jeg ikke begynt med. Men du kan evt begynne å gi den litt betefor hver kveld, det er ikke dyrt i det hele tatt!
Kenzo - diamanten<3
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 01/01/2006 :  14:16:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Ta bort sporer og pisk
- Tren opp kondisjonen
- Få en veterinær eller andre erfarne til å hjelpe deg med å sette opp en riktig forplan
- Varier treningen, så hesten synes det er morsommere og vil jobbe mer.

Noen råd fra meg.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  02:50:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
- Ta bort sporer og pisk
- Tren opp kondisjonen
- Få en veterinær eller andre erfarne til å hjelpe deg med å sette opp en riktig forplan
- Varier treningen, så hesten synes det er morsommere og vil jobbe mer.

Noen råd fra meg.

ENIG:)!
(men vent med havren!Den er virkelig ikke bra nå!)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/01/2006 :  13:56:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ett ord: Galopp

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  17:49:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

for å bygge kondisjon er trav og raskt skritt bedre.

har hvert borti såkalt "treige" hester som var kjempevanskelig å få opp i galopp, det som nytta da var å lokke dem opp i galopp, og med en gang den galloperer ROOOS! masse ros, for så å ta hesten ned i trav igjen. da forbinder de galopp med noe gøy. galloper litt og litt mere for hver gang. ikke la galopp å andre slisomme ting ta for mye plass i treningen. men pass på at hesten går aktivt frem å ikke får "sovne". varier treningen mye med klatring i skogen, leieturer, sett opp en hiderløype i skogen med naturlige hinder som hesten mestrer lett, longering og annet bakkearbeid.

hvis hesten liker å lange skikkelig ut på et jorde/lang strekning så la den få lov! det er bra for både kropp og psyke. men det forutsetter at du klarer å holde deg i salen om det skulle komme et gledes bukk elns

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/01/2006 :  18:37:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

for å bygge kondisjon er trav og raskt skritt bedre.
Opprinnelig postet av mariie.

En lat og rolig hest blir kvikkere av galopparbeid. Hesten får også bedre kondisjon så den orker mer.

Og husk, tenk ALLTID framover! Om du ikke gjør det, så gjør ikke hesten det.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  18:43:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:

En lat og rolig hest blir kvikkere av galopparbeid. Hesten får også bedre kondisjon så den orker mer.

på sikt ja, men hvis hesten er lat og syns det er kjedelig å arbeide vil jeg tro det ikke bli stort bedre og slite den ut med masse galopparbeid. tror heller på å begynne i det små, ikke tving den til å gjøre arbeid den mistrives med..

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  18:43:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Enig med de andre her ; vekk med pisk & sporer!

Prøv å variere treninga litt,kanskje? Intervall/kondistrening er også veldig bra,det gjør at ponnien orker litt mer!
Ellers så kan det jo også hende at ponnien din er av den litt bedagelige typen,og da kan det rett og slett hende at du bare må godta det..

Ellers så kan evt. et fôrskifte være løsningen,men neppe om ponnien er en bedagelig type,man kan ikke tvinge en hest til å være lettridd og sprek.

Lykke til

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/01/2006 :  18:49:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kopi av melding:

på sikt ja, men hvis hesten er lat og syns det er kjedelig å arbeide vil jeg tro det ikke bli stort bedre og slite den ut med masse galopparbeid. tror heller på å begynne i det små, ikke tving den til å gjøre arbeid den mistrives med..

Opprinnelig postet av mariie.

Regner med folk har vett i hodet til og skjønne at man ikke skal drive med masse galopparbeid i en økt!

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  19:12:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
ville ikke jeg regnet med. man vet aldri.

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.