hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kongehuset
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kongehuset
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  23:05:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ikke noe i mot kongehuset, er ganske likegyldig til hele greie. Men jeg vet bare at jeg vil heller ha kongehus i et demokrati enn å bli republikk. Kjenner ingen i kongehuset personlig så vil ikke fordømme dem. Virker som helt vanlige mennesker, greit å ha en folkelig kongefamilie, det er mer "norskt".

Opprinnelig postet av MissEva

Støtter Eva sitt innlegg eg.

Man bør tenke på att dei aller aller fleste av oss ikkje kjenner dei kongelige men det vi kjenner er bildet som blir skapt av dei i media. Om det er korrekt eller ikkje er ein annan sak.

Og for å være korrekt så består ikkje kongehuset heller av AriBehn og Martha. Dei er ein del av kongefamilien, men ikkje av kongehuset.

Kopi av melding:

Klipp frå nettsida til kongehuset:

Kongehuset består av H.M. Kong Harald V, H.M. Dronning Sonja, H.K.H. Kronprins Haakon, H.K.H. Kronprinsesse Mette-Marit og H.K.H. Prinsesse Ingrid Alexandra.
Den øvrige Kongelige familie omfatter Kronprinsparets sønn, Prins Sverre Magnus, Kongeparets datter Prinsesse Märtha Louise, og Kongens to søstre, Prinsesse Ragnhild fru Lorentzen og Prinsesse Astrid fru Ferner og deres nærmeste familie.
Prinsesse Märtha Louise og hennes mann, Ari Behn, har døtrene Maud Angelica Behn og Leah Isadora Behn.

Redigert av - Lucinda: den 28/12/2005 23:09:34 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  23:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
hele slekta stinker... ser helt ærlig ikke hvorfor mette marit skal ha en hkh tittel.. hun er jo bare en dum blondine som endelig har lært å snakke korrekt engelsk.. og gifta seg til det ene og andre.. og ari... æsj altså. liksom forfatteren, designeren og golddigger uten like. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  23:57:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Tåler ikke tryynet av Ari Behn.. "Ikke zant?" Hater de s-ene hans...

Øh :O Ari Behn er jo rimelig kul da. Bare jeg ser trynet hanz blir jeg trist som faen.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Ler så jeg faller av stolen

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/12/2005 :  00:55:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Tåler ikke tryynet av Ari Behn.. "Ikke zant?" Hater de s-ene hans...

Øh :O Ari Behn er jo rimelig kul da. Bare jeg ser trynet hanz blir jeg trist som faen.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Ler så jeg faller av stolen

Opprinnelig postet av missy_

Kjære MærtaH!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  01:26:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Må si at jeg gleder meg til den skikkelig kule og underholdene nyttårstalen til hans majones.. "Kjææære alle sammen.."
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  23:03:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hele slekta stinker... ser helt ærlig ikke hvorfor mette marit skal ha en hkh tittel.. hun er jo bare en dum blondine som endelig har lært å snakke korrekt engelsk.. og gifta seg til det ene og andre.. og ari... æsj altså. liksom forfatteren, designeren og golddigger uten like.

Opprinnelig postet av Lopke

Kan ha noe med at hun er kronprinsesse, altså vår kommende dronning.
Hvis ikke krampen tar henne før det da, og det vil vi jo ikke..

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 29/12/2005 23:03:40 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  00:41:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
hele slekta stinker... ser helt ærlig ikke hvorfor mette marit skal ha en hkh tittel.. hun er jo bare en dum blondine som endelig har lært å snakke korrekt engelsk.. og gifta seg til det ene og andre.. og ari... æsj altså. liksom forfatteren, designeren og golddigger uten like.

Opprinnelig postet av Lopke

Kan ha noe med at hun er kronprinsesse, altså vår kommende dronning.
Hvis ikke krampen tar henne før det da, og det vil vi jo ikke..

Opprinnelig postet av Ullsokken

He he... gjerne for min del.. kommer ikke til å gråte meg i søvn!!
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  14:07:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Dette var da alvorlig personhets i mine øyne.

Først og fremst: vi betaler skatt. Denne skatten igjen betaler kongefamiliens apanasjer. Så vidt jeg vet har feks ikke Märtha noen apanasje lenger. Men det har da resten av kongefamilien. Om de velger å bruke disse pengene på vesker til 10 000 kr eller hva som helst annet har vel i grunnen ikke vi så mye med. Argumenter som "det er våre penger", faller på sin egen urimelighet. Pengene er gitt til staten Norge, og deretter gir staten dem til kongehuset. Ikke våre lenger altså.
Om vi skulle få en president i stedet ville fortsatt "vi" betale skatt for at "h*n og familen" skulle ha noe å leve av osv. Derfor ser jeg i grunnen ikke helt den store vitsen med å ha slik en antipati mot kongehuset. En eller annen institusjon som koster penger kommer vi nok til å ha likevel.

Personlig har jeg verken noe for eller imot de som hører til kongehuset. Av kongefamilien så velger jeg å se det slik: en mann som har hatt så mye positiv innvirkning på noens stil, klesvalg og ferdigheter til å uttale seg som Ari Behn har hatt overfor Märtha kan umulig være en komplett idiot. Hva Mette Marit er og ikke er aner jeg ikke, men jeg tror at hvis nå vinkler dette motsatt vei, noe ingen gjør, så kan det godt være at hun ligner sin mor. Denne moren gidder aldri Se og Hør og intervjue, fordi hun sier aldri noe oppsiktsvekkende eller skremmelt som det kan være "festlig" å trykke. OG da er hun kanskje ikke så dum likevel?

Guro
~som heller vil ha kongehus enn president, om det gjør meg til royalist eller monarkist "so be it" ;-)

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  15:13:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Heia Guro! ;) Helt enig.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  20:07:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg bryr meg ikke noe spesielt om kongefamilien jeg... de på en måte "bare er der", det som irriterer meg er all dritten jeg får trøkt nedover øra... om Mette Marit skal føde hjemme, borte eller hvilken barnevogn hun kjøper seg, hvilke klær hun bruker når hun er på ditten eller datten, hvilke sko, vesker belter eller bleier hun kjøper har jeg null interesse av! ja, det er sikkert noen som har interesse for dette men hvorfor må de skrive om kongefamilien og hva de gjør i alle blader, aviser,i nyhetene, på radio...?? da kan de vell heller lage et blad som heter " nok en uke med kongefamilien" eller liknende?? så vi som ikke har interesse av det, kan slippe å få det trødd nedover øra...?
syns det er litt feil med slikt klasseskille... hva med å bruke skattepengene til å hjelpe norges vanskeligstilte i stedet? skulle likt å se kongen i veiarbeideruniform kjøre gravemaskin, Ari Behn stake kloakk og Mette Marit i kassa på Rema... hadde de jobbet for pengene hadde det nok ikke blitt vesker til 10000 nei...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 31/12/2005 :  02:26:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

syns det er litt feil med slikt klasseskille... hva med å bruke skattepengene til å hjelpe norges vanskeligstilte i stedet? skulle likt å se kongen i veiarbeideruniform kjøre gravemaskin, Ari Behn stake kloakk og Mette Marit i kassa på Rema... hadde de jobbet for pengene hadde det nok ikke blitt vesker til 10000 nei...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Tja, jeg vet ikke helt jeg, men jeg tror vel det de driver med defineres som å jobbe for pengene. De reiser jo rundt og er gallionsfigurer for Norge. De gjør faktisk en del mennesker oppmerksomme på at det eksisterer et land som heter Norge. og det er ikke til å kimse av ;-)
Klart så gjør de ikke noe like håndgripelig som å "bippe" varer på Rema. Men jeg er sikker på at om Reitan hadde nøyd seg med å bippe varer, i stedet for å administrere "bippingen" så hadde vel ikke han hatt så mye penger heller. Hvis man først ønsker å sammenligne så er det vel greit å gjøre det på et nivå der det finnes en viss substans i sammenligningen. Klart at en Rema ansatt ikke har like masse penger som Remasjefen. Og klart kongen må få litt betalt (hvordan tror du ellers noen hadde orket å være konge??).

Nå er klokka godt over midt på natta, og jeg har muligens noe laber argumentasjon. Så jeg får vel forsvare meg i morra ;-)

Guro
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  14:19:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke, må si meg veldig enig med deg her. Du har forsåvidt sagt elt jeg kunne tenkt meg å si, så trenger nok ikke si så mye.. Er surt å tenke på at nesten halve lønna(les skatt) går til vesker og andre mindre nyttige ting for folk som bare var på rett sted til rett tid skal kunne kaxe seg med.. Næh, har vi en president så har h*n hvertfall jobba for å komme seg dit, ikke bare vært full på quart`n med rikti`folk..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  16:33:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Nei, kongehuset får leve sitt eget liv for meg, jeg bryr meg ikkeno særlig. Får helt fnatt når det er verdens undergang for bestemor, når a ikke har fått sett på ett intervju med kongefamilien som gikk på TV :S

Greit nok, de er da i utgangspunktet som en hvilken som helst annen familie, og alle familier kan ha "problemer", familiemedlemmer som skeier ut osv, så hvorfor skal ikke Kongefamilien også kunne gjøre det slik? Åneeei, det stemmer. De skal være falske gallionsfigurer for Norge, som indikerer ett land hvor alt er perfekt! Stemmer.

Feilen er bare det, att det minste medlemmene i kongefamilien både sier og gjør, blir blåst opp i media så det virker 10 ganger verre enn det faktisk er. Tenk deg om det var "alle vi andre" som ble overvåket av media døgnet rundt, og så fort vi gikk i en litt subbete joggedress på gata, og ikke hadde retta ut håret, så ble det satt opp et bilde på hele forsida på Se og hør! Det hadde vært gøy du.

Tror muligens jeg falt litt OT nå, menmen..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  02:26:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Hmm syns Sonja er best jeg=D Hun er så søt så! ;p
Martha og Ari er bås begge to! Martha var bra før.. Men nå har hun blitt helt tullerusk syns jeg egentlig.

Mette Marit har klart seg fint med tanke på bakrunnen. 10ganger bedre enn Ari hvertfall!
Syns det er koselig me monarki da, så lenge ikke Ari blir konge;)

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.