hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan bytte klubben man rir for?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Hvordan bytte klubben man rir for?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  21:18:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg skulle ri for en annen klubb denne sesongen! har hat lyst til å bytte klubb lenge, men går jo ikke midt i sesongen (er hvertfall mye unødvendig styr for å få det til)... vil bytte til en klubb som er litt mere sentral for min del siden jeg nå har flyttet på hest... hihi! så nå som vi ikke er langt unna neste år, så tenkte jeg at jeg kanskje skulle vite hva jeg gjør så fort som mulig

Så noen som har peiling på hvordan? Blir det slik at jeg ikke betaler årsavgifta på den gamle klubben, melder meg inn i den nye klubben, og sier i fra om at jeg vil ri for dem?!

På forhånt takk for svar

lino

» VIP

Skrevet - 28/12/2005 :  00:38:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Du må vel si i fra i den gamle at du ikke vil være medlem lenger, vil jeg anta.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  09:03:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er veldig vanskelig å bytte klubb midt i sesongen. Så vanskelig at det i praksis ikke er mulig. Dette fordi at man skal unngå klubbskifte kun fordi man ønsker å lage best mulig lag til f.eks. lag-NM og lag-KM etc.

Du kan bytte klubb ved nyttår, eventuelt ute i sesongen dersom du ennå ikke har løst lisens i noen klubb dette året. Du kan fortsatt være medlem i den gamle klubben, men du må løse lisensen i den nye klubben du ønsker medlemskap i. Ta kontakt med lisensansvarlig i den nye klubben, og si at du har lisens fra før. Da vil de kunne fornye denne.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  11:54:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Nå følte jeg litt for å snike inn et lite spørsmål. Kan man være medlem i flere klubber og ri på klubbstevner hos begge klubbene? Vet man må velge en klubb man rir for, men har aldri fått svar på om man kan starte klubbstevner hos begge.
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  13:32:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Man kan starte klubbstemner hos alle klubber man er medlemmer i. Merk deg atrt det da er snakk om reine klubbstemner. Det blir litt meir innfløkt ved utvida klubbstemner, men her heller gjelder ikkje heilt regelen om å starte berre for den klubben man er hovedmedlem i.

Sjå KRI tillegg 3

Tillegg 3
Bestemmelser for klubbstevner/-konkurranser
1. Generelt
Disse bestemmelser gir anvisninger om hva som skal gjelde utover KR I og grenreglementene
for forberedelse og gjennomføring av klubbklasser/-stevner. Anvisningene
har som formål at ryttere og hester også ved klubbklasser/-stevner skal få
konkurrere under mest mulig like forhold og bedømmes etter samme normer.
2. Definisjoner
Klubbklasse/-stevne: Hver(t) klasse/stevne som ikke er E-, L-, D-stevne, Utdanningsstevne
eller «drive in»-stevne ifølge KR I § 140.1. Utvidet og internt klubbstevne
er beskrevet i § 140.2.
Skolehest: Hest som i løpet av de 2 siste måneder (sommerferie i skolevirksomhet
regnes ikke) regelmessig er blitt anvendt i skolevirksomhet ved regulaer rideskole i
minst 40 timer pr. måned og med forskjellige ryttere.
3. Ryttere
a) Medlemskap og representasjon
For å vaere berettiget til å delta i klubbklasse/-stevne skal rytteren inneha gyldig
medlemskort for den klubb han starter for. Dersom rytteren er medlem av flere klubber,
kan han starte på interne klubbstevner for begge (alle) klubbene uavhengig av
bestemmelsen i § 130.3. Ved utvidede klubbstevner kan rytteren bare representere
én klubb innen samme konkurranseområde samme år (men ikke nødvendigvis den
samme som ved D-stevne og høyere) og bare starte for denne dersom flere av hans
klubber er invitert til samme utvidete klubbstevne. Den enkelte klubb kan ha
strengere regler som krever at rytteren bare representerer denne klubben i all konkurransesammenheng.
Medlemskort skal ved anmodning fremvises på konkurranseplassen. Rytterlisens og
hesteregistreringskort forlanges ikke.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  13:35:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du må vel si i fra i den gamle at du ikke vil være medlem lenger, vil jeg anta.

Opprinnelig postet av lino

Som spoff også nemner, man kan være medlem i den gamle klubben men må gi beskjed til den klubben det gjelder (den nye) att man vil starte for denne og melde seg inn der sjølvsagt.

Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 28/12/2005 :  23:33:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar alle sammen!
Prøver det, så blir det sikkert bra
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  03:52:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Gjelder det ikke bare konkurransemedlemskap at man må si ifra? Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  04:01:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Man skal berre være hovedmedlem i en klubb og om man ønsker å skifte klubb å være hovedmedlem i bør man jo si i frå. samme om man vil melde seg inn eller ut av klubb. Da bør man jo seie i frå.
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  04:35:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Ja vet, men jeg tror jeg er bare sånn "gjestemedlem" i en klubb, og skal skifte nå etter nyttår og løse lisens. Men hvordan skal dette gjøres? skrive et formelt brev? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  08:29:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du kan jo bare ringe også. Dersom du ønsker å si opp medlemskapet i den gamle klubben bør dette derimot gjøres skriftlig. Dersom du ikke sier opp medlemskapet, og lar vær å betale kontigent, kan du oppleve og måtte betale dette i senere tid. Du er nemlig ikke utmeldt før utmeldingen har skjedd skriftlig. Dette har iallfall vært praksis i tidligere klubber jeg har vært medlem av. En mail er da som regel godt nok som en skriftlig utmelding.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.