hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilken størrelse?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hvilken størrelse?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  16:16:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi skal kjøpe utstyr til 2 kaldblodser, og jeg er litt itvil om størrelsen. Begge er høyreiste og store, men den ene er kraftigere enn den andre. Vi tenkte på å kjøpe str. Full/Large til begge to. Hva er vanlig str. for kaldblodser? I dekken, grime osv.? Begge to er hopper.
www.hestene.no

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  16:23:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå varierrer utstyret mye i størrelser etter hvilket merke det er, så jeg vil anbefale deg å prøve utstyret før du tar av merkelapper osv! Når du prøver dekken, kan du feks legge et laken eller noe rent under, slik at du får byttet det om det ikke passer.
Den siste hesten min (hoppe på 165) brukte for det meste full og str 145, men det var noen ganger at størrelsene enten var for store eller for små.

Hege Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  16:42:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Takk for svar.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  17:24:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
eller du kan ta mål av hestene før du kjøper da..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  17:58:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
eller du kan ta mål av hestene før du kjøper da..

Opprinnelig postet av mariie.

Jepp, har gjort det. Kommer til å kjøpe grimer i full til dem, annet utstyr skal prøves og tilpasses.

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  22:51:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Vil tippe at de kommer til å trenge 145 i dekken, evt. 155 hvis de er lang i kroppen eller veldig kraftig.
Therese
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  23:09:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vil tippe at de kommer til å trenge 145 i dekken, evt. 155 hvis de er lang i kroppen eller veldig kraftig.

Opprinnelig postet av Eikdokka

Hingsten her bruker 165, men dette er hopper, så du har nok rett.

Bustetrollet

Skrevet - 27/12/2005 :  23:49:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den kaldblodshesten jeg har hatt har brukt full i sjabrak, hodelag, bryst, halereim(kan bli liten). Og str. 145 i dekken.

Og det var ei hoppe, middels stor.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  00:14:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den kaldblodshesten jeg har hatt har brukt full i sjabrak, hodelag, bryst, halereim(kan bli liten). Og str. 145 i dekken.

Og det var ei hoppe, middels stor.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Ok. Greit å høre. Da går vi nok for full.

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  00:29:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
japp, slenger meg på de andre. Jeg hadde ei kaldblodshoppe, som var VELDIG kraftig i nakken, og brukte str full og 145 til henne :) 155 ble ganske mye for stort. Ligger bilder av denne hesten på VIP'en min, den heter frøken Line ;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/12/2005 :  00:32:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hesten min må være veldig liten, for han bruker 135..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 28/12/2005 :  11:00:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesten min må være veldig liten, for han bruker 135..

Opprinnelig postet av lino

Hehe! Kaldblodsen min må være bitteliten da for hun bruker 125-135 i dekken, cob i det meste, men er ofte hun kan bruke stor ponni og liten full.
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  11:23:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
135 og 145 er det mest vanlige for kaldblods. De fleste mine har gått i 135. Full i grime/hodelag. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  11:45:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
De grimene vi skal kjøpe står oppgitt i S,M, L. Da regner jeg med at vi skal ha Large?

Bustetrollet

Skrevet - 28/12/2005 :  12:51:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp.. Tror det ja, Mari

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  12:55:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jepp.. Tror det ja, Mari

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Takk, takk!! Er ikke så greit å skulle handle utstyr i en størrelse man nesten ikke har vært borti før vettu.. Er så vant med pony str. men ikke full.. Men nå blir det ordnings..

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.97 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.