hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva heter det igjen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hva heter det igjen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  17:58:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Drev å skrev her da alt plutselig ble helt blankt. Hva heter det når det er 3 hindere med ca. 1m mellomrom? Jeg har det på tunga, men husker bare ikke hva det het Og stuss... Fra det jeg har hørt er det to hindre rett etter hverandre, men jeg har hørt mye rart, så er ikke helt sikker enda...
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  18:37:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
tre kombinasjon? Hehe.. Og stuss: to eller flere hindre etter hverandre hvor det kun er plass til ett galoppsteg mellom, eller hvor hesten bare lander og tar av igjen, tror jeg!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  21:45:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Det var nok riktig :P Tusen takk
-
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  12:55:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
1m mellom hvert hinder? Da hadde Holter tatt et gigant sprang og hoppet alle på en gang (altså som en trippelbar), ville nok hatt 2,5-3 m mellom jeg, så hesten får plass til å lande mellom hvert hinder, dette kalles stusshinder rekke, dersom hindrene er forholdsvis lave En trekombinasjon er også tre hinder etter hverandre (f.eks som del av en bane), med minst 3m (oftest mer, dvs flere galloppsteg) mellom hvert hinder
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  13:05:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tre kombinasjon? Hehe.. Og stuss: to eller flere hindre etter hverandre hvor det kun er plass til ett galoppsteg mellom, eller hvor hesten bare lander og tar av igjen, tror jeg!

Opprinnelig postet av Wenche=)

Det er strengt tatt ikke et galoppsteg. Et galoppsteg er lande, et steg, hopp.

Det er dette man kaller stuss, og det er god trening i forbindelse med gymnastikkhopning. Men forekommer aldri i konkurransesammenheng.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  14:19:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, bruker ca tre meter mellom når jeg hopper stuss, på en kombinasjon vil vel lengden bli alt mellom 5-7 m på ett steg avhengig av høyde.. Så er nok stuss du er ute etter, men 1m mellom hørtes veldig kort ut, har prøvd engang med kortere mellom stuss (2.5 - 2.8) det resulterte i flere hinder i slengen, absolutt ikke å anbefale når dette faktisk kan bli skummelt..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  20:05:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

har prøvd engang med kortere mellom stuss (2.5 - 2.8) det resulterte i flere hinder i slengen, absolutt ikke å anbefale når dette faktisk kan bli skummelt..

Opprinnelig postet av picazzo

Vi måtte hoppe stussrekke med 2,5 m mellom på sprangtrening en gang, og det resulterte i salto og hodet først inni en oxer 6 m fra stussrekka, ikke å anbefale nei

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  20:05:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
ok, mente ikke 1m, men et galoppsteg :)
-
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.