hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avhengig av de andre hestene?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Avhengig av de andre hestene?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  15:28:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Nå skal jeg ut på tur med den andre hesten på stallen på onsdag, så da får vi se hvordan det går, når hun får med seg noen andre. Jeg skal begynne med 7 games, og jobbe mye med dette framover, og la salen henge på veggen, til hun gjør det jeg ber henne om. Vi skal gjennom alle 7 games før jeg setter meg påhenne igjen, og rir korte turer på maks 15 minutter. Mamma begynte å snakke på at jeg kunne selge henne, men det kommer ikke på tale en gang! Huff.. Men, nå får vi prøve oss fram framover, og se hvordan det går :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  17:05:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
tror det ordner seg jeg syns du virker fornuftig jeg!
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  11:23:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Tjoho, fikk forsinket julegave fra ei venninne i går kveld, og det var boka til Monty Roberts på norsk! :D :D Snakk om bra timing da;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  01:57:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann...
ja, hesten din har blitt avhengi av de andre hestene.. hadde merra mi alene 1 år, hun var utrolig god. men så kjøpte jeg meg en hest til og da ble alt ødelagt. hun ble avhengi av han. jeg kunne ikke ri tur alene med henne, da kastet hun seg bare rundt, stoppa opp, steila osv. og rei jeg alene med han klikka det helt for henne og ingenting holdt ho inne.. endte alltid med at hun kom å møtte oss. dette var et slit, et rent helvete for å si det sånn.
men det var fordi hun hadde vært alene så lenge når hun var vandt til å være sammen med fler, så hun var redd for å bli alene igjen. husk, dette er flokkdyr!
men nå har vi solgt gården og flyttet dem til et sted hvor det er mange andre hester. kan fremdeles være vanskelig å få henne med på tur alene, men er man sta nok så går det bra.
du må for all del IKKE la henne få vilja!!!! da tar hun over deg, og det er ikke akkurat bra. hehe, håper ingen kommer til å bli sure nå, men det er tross alt merr det er snakk om. ganske slue de damene ja ;) hehe
men hold på ditt på en vennelig men streng måte. og bruk mye tid på henne utenom trening, som å leke med henne osv. hjelper hverfall med "dama" mi :)
mista en del kontakt med henne når jeg kjøpte en ny hest, for da hadde hun noen andre enn meg.
men har du først gitt henne vilje vil hun fortsette med det. eller, nå kjenner ikke jeg hesten din da.
huff, ble mye rot dette her, men lykke til....
bruk mye tid på henne, ver streng og vennlig.. la henne forstå at hun kommer tilbake til andre hester etter en tur uansett....

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  08:33:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva om jeg rir ut, og etter ett stykke (før hun begynner å tulle), går av henne, gir henne noen gulrotbiter, koser litt med henne og rir videre? Og gjentar dette flere ganger i løpet av turen? Da vil hun jo også forbinde turen med noe positivt.

Dette funket på min hest
Nå trasker han avgårde som om han ikke skulle gjort noe annet hele sitt liv

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.