hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har jeg rett til å klage og få nye?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Har jeg rett til å klage og få nye?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  15:49:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, sitter her med to ødelagte beinreflekser som jeg kjøpte for bare noen dager siden. De er kun brukt to ganger på helt vanlige turer.

Så det jeg lurer på er om jeg har rett til å klage på de å få et nytt par? De kostet 100 kr, så det er jo ikke snakk om store summer, men litt surt hvis jeg må kjøpe meg nye med en gang igjen! Synes ikke de har den kvaliteten de bør ha da rekleksen har sprukket og spennen på den ene har falt av. Dette er beinreflekser i merket alpha horse.

Har jo et par reflekser som jeg har brukt i et år tilsammen og de har jo tålt de turene vi har vært på...

Er det bare jeg som har vært uheldig med mine reflekser eller er det dårlig kvalitet/holdbarhet på alphe horse refleksene?

~*~ Lill ~*~

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:05:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor har du kjøpt dem? om det er butikk hadde jeg gått inn og klaga. Så får du sikkert nye. Eller skrevet en mail til butikken om det er webshop. evt ta bilde. Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:09:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Dette er et forbrukerkjøp, så i dette tilfellet kan du bruke reklamasjonsretten. Har du kvittering? Isåfall ville jeg ha reist tilbake til butikken med dem. Jeg har samme type reflekser som du viser til, og mine har holdt i flere år.

Kopi av melding:
§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 20/12/2005 16:12:51 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:15:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
dem er kjøpt i en hestebutikk... Har kvitteringen ja...

Får ta en tur i morra. Kvier meg veldig for hun damen som jobber i butikken der jeg kjøpte dem har en evne til å vri og vende på ting sånn at det til slutt høres ut som om det er min feil. derfor bruker jeg aldri denne butikken, men tenkte at å kjøpe et par beinreklekser er vel ikke så farlig. hvor mye trøbbel kan skje med de... huff... Får bare manne meg opp og dra dit...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:42:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Du har jo forbrukerkjøpsloven å vise til.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:45:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, tenkte jeg skulle hendvise til den hvis hun begynner å diskutere for da har jeg i hvertfall noe å holde fast i...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:54:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jepp. Fastsatte lover er vanskelig å diskutere, men tolke - det går jo ann. Synes det blir for dumt å begynne å kverulere på denne loven da, forsåvidt.

Kopi av melding:
Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år

Det er ikke så mange måter å tolke dette på mener nå jeg

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 20/12/2005 16:55:18 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.