hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fobier?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 fobier?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

xxxx

Skrevet - 20/12/2005 :  09:38:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg lurer på om dere her på mix`n har noen fobier eller er spesielt redd noe...?

Jeg har et veldig anstrengt forhold til meitemark.
YUÆK! De har jo ikke noe ansiktsuttrykk..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  09:42:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
komle!! dritekkelt.. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 20/12/2005 :  10:48:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har et veldig anstrengt forhold til meitemark.
YUÆK! De har jo ikke noe ansiktsuttrykk..

Opprinnelig postet av In Nancyville

Må si meg litt enig, man vet jo ikke hva som er foran og bak..

Kopi av melding:
komle!! dritekkelt..

Oppinnelig postet av Lopke

Er du "redd" komle... Det må jeg si! Det er jo bare mosa "kartofler", hehe!

Edit som et forsøk på å få innlegget til å se normalt ut.. Ble iallfall innmari snålt på min pc.. :P

Redigert av - Anniken B. den 20/12/2005 11:10:31 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  10:52:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, jeg fikk meg en utrolig god latter av innlegget ditt dr_ag_on_86 Du har en fantastisk måte til og skrive på!

Jeg har vel egentlig bare edderkopp fobi.. En helt sinnsyk angst for dem... Men har valgt og legge den hele og fulle skylden på pappa, som alltid fanget dem og løp etter meg med dem!! Og jeg skal love dere at han gikk inn med hele seg for og skremme!!
Planen var jo og kaste den på meg, bare for og bevise for meg at de ikke kunne gjøre meg noe. Dustemannen!!

Før var jeg også utrolig mørkeredd. Men etter og ha sluttet og se ekle farlige filmer ( grøsser og skrekk ), tvunget meg til og gå laaannngsooomt og synge for meg selv, er jeg kommet over det
Jaja, det kan meget godt tenkes at de i mørket tok bena sine fatt da de hørte meg synge da....

Slanger synes jeg er helt okey, men de er min mann pisseredd!! Så når vi er på tur og ser en slange, dytter han meg først frem etterpå! Snakk om og være gentlemann?!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:18:22  Vis profil  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:
komle!! dritekkelt..

Oppinnelig postet av Lopke

Er du "redd" komle... Det må jeg si! Det er jo bare mosa "kartofler", hehe!

Opprinnelig postet av Anniken B.

[/quote]

Nei ikke redd, men får en rar følelse i magen med tanke på at noen spiser det. synes det er lite tiltalende. Har ingen forbier. Meitemark finner jeg til typen når han fisker laks og kvelerslange har jo vært mitt kjeledyr. Edderkopper er så små.. osv. Men komle liker jeg ikke, så det er nok det nermeste jeg kommer en fobi..
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:20:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fobier,ja....
Er vel ikke så veldig redd av meg,men det er to ting jeg virkelig friker ut av...
Ene er da maur... Joda,jeg vat at disse små krypene ikke er farlige...men etter en traumatisk opplavelse som liten jente(tror ikke jeg var eldre enn to/tre år..et av mine første minner...),der jeg gikk med klogger og stod og spente i grusen,tirret opp et bol med disse minste røde jordmaurene,og endte først i dusjen med begge beina dekket av maur,og dernest på legevakten... så har jeg hatt totalt angst for maur... Det endte med flere dager på antibiotika,og hove bein...så er gjerne ikke så rart?

Andre er om jeg kommer over et dødt dyr...da stivner hele meg til,før jeg begynner skjelve...
En ting er om jeg er tilstede mens de dør,da er det bare trist...men om jeg kommer over et dødt dyr uforberedt,så friker jeg ut...

Ellers er jeg enig med Lopke ang komle...Fyyyyy,så ekkelt...
Men er vel ikke akkurat redd dem...

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 20/12/2005 11:57:39 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:27:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Liker ikke tang og maneter. Så bading i saltvann går ikke alltid så bra. Får hetta bare jeg rører tang når jeg svømmer :S

Ellers så liker jeg ikke å bade hvor det er dypt. Altså kikke ned å se at det er laaangt nede.. Huff, det er ekkelt det.

Skulle tro jeg ikke liker å bade og svømme, men det gjør jeg

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:48:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Liker heller ikke edderkopper (og nå har jeg akkurat støvsuga en diger en, så nå tør jeg ikke støvsuge mer..)

Tang og tare er også ekkelt, for inne der er det krabber, auau, og svømmer jeg på dypt vann, så synes jeg at jeg ser niser overalt, skummelt

Har også flyskrekk, likevel flyr jeg ofte, men er like livredd hver eneste gang, og det hjelper ikke at folk sier det er tryggere å fly enn å kjøre bil, liker min lille charade bedre

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  12:01:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Finner ikke noe jeg er redd for i farta...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  13:47:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Oi, her var det emne for meg. Jeg har mange rare fobier. Jeg tror den som plager meg mest har bunn i min oppvekst, da jeg bodde ved oslofjorden. Vi pelide se haisommer, og løpe ned bade i fjorden kl 1 om natta. Etterhvert fikk jeg haiskrekk. Ganske teit ettersom det ikek er så mye hvithai i norge uansett utviklet dette seg til at jeg ble livredd bade i oslofjorden, jeg søvmte som en gal mot land om jeg kom litt uti, mens jeg ropte HAI , og alle så rart på meg. Ikke nok med det, men denne haiskrekken utviklet seg stadig, og en gang i badebassenget på kongsvinger på klassetur, ble jeg overbevist om at haien var i bassenget. Jeg ropte og skrek og hylte at det var en hai der. Det stoppet ikek der heller, for en gang jeg dusjet så jeg nemlig haien inni dusjen Jeg skulel da flykte ut fra haien, og skled, slo hodet i dusjkrana og besvimte. Da jeg våknet ble det fart på meg, og jeg sprinta like ogdt ut av hele huset. Det skal sies at jeg klarte å bade i år uten større problemer, så kan se ut til at Haifinn forsvinner ut av sinnet mitt! endelig! Ellers er jeg husredd, er redd for edderkopper og slanger, ganske mørkeredd også Mark synes jeg heller ingeting om, men det er mest når det har regnet, da holder jeg meg inne. For når man kommer ut etter det har regnet, stinker det mark ute

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  14:35:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Etter som flere ting blir sagt kommer jeg på at jeg er da litt mere skvetten enn jeg vil ha det til. Døde dyr får jeg litt skrekken av.
Får en stor tung klomp inni meg.

Å så avlivng av overkjørte dyr. En dag da jeg satt på til mamma , så vi en hund lå ved veien mens 3 personer sto å så på og en bil. Dette var da nabohunden vår. Jeg skønte den var på kjørd å ble så deppa og lei meg.
Da vi kom hjem, gikk ut i fra bilen hørte vi et kjempe smell. Da skøt de hunden. Å jeg datt sammen som noen hadde skytt meg, takler det ikke, gråt og gråt. Det var en hund som hadde blitt drept å dagen min var øddelagt. Jeg blir helt dårlig i kroppen alt kjennes dårlig.

Dagen etter da jeg skulle på jobb,gikk jeg forbi der, å sa en stor blodflekk i snøen. Jeg får nerve sammenbrudd av slikt.

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:05:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nok fobi mot to ting, og det er veps( og bier + humler) og tannleger.

Husker i sommer lå jeg og solte meg i hagen også kom det en innpåsliten veps, så derfor spratt jeg opp og løp opp på verandaen. Tror du ikke den dumme vepsen fløy etter meg. da fikk jeg helt panikk og løp inn i huset og inn på det første rommet jeg fant(og det var den knøttlille doen våres) og låste døra... Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg låste døra, for så vidt jeg vet klarer ikke vepser å låse opp dører, hehe... Huff, ble ståendes inne der i en halv time jeg før jeg turte å gå ut igjen jeg... Ikke noe morro å være så redd veps altså!!!

Også var det tannlegene da. Tror egentlig fobien kommer av noen dårlige tannlegeopplevelser(les:grinete, talentløse skoletannleger). Tror jeg vet hvilken episode som utløste fobien også. det var en gang jeg var hos skoletannlegen og skulle trekke noen tenner som ikke datt ut av seg selv. Da han skulle sette bedøvelsen, skalv han så fælt på hånda at han stakk meg i leppa istedenfor tannkjøttet. Da jeg ble redd, skjelte han meg ut. Enden på visa var at han ikke klarte å trekke tennene fordi hele kroppen min rista så fælt av redsel og istedenfor å si hade til meg sa han at hvis alle kundene hadde vært som meg, hadde han sluttet som tannlege på dagen! Hyggelig å høre :S

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:14:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med tannleger.. ikke mine beste venner.. Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:40:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
jeg har fobi for mye rart du*
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:46:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
slanger/ormer å denslags. og rotter. får frysninger bare jeg tenker på det... uæh
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.