hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - størrelse på boks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 størrelse på boks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tryggpia

Skrevet - 17/12/2005 :  01:45:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
heysann... jeg bare lurer på hvor stor en boks må være i cm i forhold til en hest som er ca 1.52 høy?

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  09:54:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
3meter * 3 meter burde holde..
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  17:08:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
3meter * 3 meter burde holde..

Opprinnelig postet av Lene23

Minst, synes jeg.. Er veldig for at hester eller ponnier skal ha for småe bokser! Uansett str. på hest, synes jeg de skal ha en stor boks. Bedre med for stor, enn for liten Bare ved tanke på at hesten lett kan sette seg fast!
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  18:13:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Normal str på bokser er 3m * 3m. Her på stallen har vi 3m * 3,5m... Stallen vi hadde før hadde bokser som var 4m * 3,5m..

Hesten min som er en stor halvblods ridehest har en boks på 3m * 3,5 og dette holder fint til han. Husk også at hesten skal være mest mulig ute for å trives....

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  18:33:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes hester bør ha større bokser enn 3*3, dette er ponnibokser i mine øyne... Men, det er få plasser dette er mulig, desverre. Og så er det også noen hester som ikke trives i store bokser, de blir bare stresset av det (Har en slik hest på stallen hvor Lolita står). Men de fleste hester synes jeg bør ha en 4*3 boks, minst. Og så er de utrolig mye enklere å møkke .

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  18:50:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita har 4,5*4. Synes ikke hun skulle hatt noe mindre.
Des større boks, des bedre trives hestene.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  23:02:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig.. 3x3 er fint til liten ponni eller shettis. En hest burde ha 4x4 eller mer!! jo større jo bedre. Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  15:07:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
mener å huske at minimumskravet er 2*3m, men jeg synes dette er for lite. Tarzan står i en 3*3,5, som jeg synes er akkurat passe.

3*3 shettisboks? det synes jeg kanskje er å overdrive litt, jeg hadde Cleo (shettis) på en 3*3.5 og den var veldig stor for henne. kunne klart seg fint på halvparten!

*helene* Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  15:32:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes hestene skal ha stor plass.. shettiser og. Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 29/12/2005 :  06:30:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det for liten boks med ca. 1.5x2.5 til en shettis som står ute fra ca 09:00-21:00? Og når det får til å snu seg og ligge i den? Synes personlig at den er for liten, men kan ikke gjøre noe med deg, jeg.. :/
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Keida

» VIP

Skrevet - 29/12/2005 :  11:23:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten står mye i boksen, bør boksen være stor, men ellers ikke. Har en liten nordlandshest, den har god plass, 2 x4 m tror jeg det er og i enden av boksen er det en døråpning hvor han kan gå inn og ut som han vil. Han har også besøk av en haflinger i boksen hvis været er surt, men den står i egen boks om natten. Ellers i boksen er det spon, vannbøtte, saltstein og en boks på veggen til vitaminene. Gå til toppen av siden

Hootch
» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  18:50:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Minste kravet på boks for hest er 3x3m. Husk att de skal kunne rulle seg og ligge godt i boksen sin Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.